När nån ringer på rinklockan
F fatalus skrev:
Nu kan jag bekräfta att det fungerar. Problemet är att L3 finns tillgängligt endast i få butiker och inte online. Och om man inte bor nära en av de butikerna finns det inget sätt att använda rabatten för L3, tyvärr.
Jag bokade först en online på fredagen och sen en i butik tidig lördagsmorgon, men det gällde nog att vara tidigt ute, deras lager av yale l3 lär väl inte varit alltför stort.
 
F fatalus skrev:
Jag har också provat koden men det står att det inte är giltig.
Måste köpa 3 varor för att koden skall vara giltig
 
jag köpte två st och ett paket AA batterier med avhämtning i Malmö. Funkade utmärkt.

S SthlmCity skrev:
När nån ringer på rinklockan


Jag bokade först en online på fredagen och sen en i butik tidig lördagsmorgon, men det gällde nog att vara tidigt ute, deras lager av yale l3 lär väl inte varit alltför stort.
Betalat, beställt till buti
S SthlmCity skrev:
När nån ringer på rinklockan


Jag bokade först en online på fredagen och sen en i butik tidig lördagsmorgon, men det gällde nog att vara tidigt ute, deras lager av yale l3 lär väl inte varit alltför stort.
 
Y YngveMalm skrev:
Jag har testat funktionen Automatisk upplåsning nu samtidigt som jag har Automatisk låsning igång och kan bekräfta att låset låser sig som det ska efter 10 sekunder och när jag lämnar området (ca 200 meter) så går låset i Bortaläget (osäker på vad det egentligen innebär). Alla som fortfarande är hemma kan ändå låsa upp och öppna dörren med vredet, samt låsa det igen inifrån. När jag kom hem igen så låste dörren upp sig själv när jag var inom 3 meters avstånd ungefär. Sjukt smidig funktion!
Intressant funktion, den är värd byte från V2N i sig själv. Jag undrar dock om den bara fungerar för en i familjen eller om alla registrerade användare kan låsa upp automatiskt när respektive telefon är nära? Någon som har erfarenhet?
 
Brunoda Brunoda skrev:
Intressant funktion, den är värd byte från V2N i sig själv. Jag undrar dock om den bara fungerar för en i familjen eller om alla registrerade användare kan låsa upp automatiskt när respektive telefon är nära? Någon som har erfarenhet?
Automatisk upplåsning är en på/av-funktion på låset som påverkar alla användare som har tillgång till låset via Blåtand. Jag har två användare som låset låser upp automatiskt för. Fungerar mkt bra.

Edit: med detta menar jag att när du lägger upp användare så är det tillgång via app som gäller för automatisk upplåsning. Se bild!
 
  • Skärmbild av appinställning för lås med markerat alternativ "Tillgång Via App" och andra tillgångsalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Perkylainen skrev:
Automatisk upplåsning är en på/av-funktion på låset som påverkar alla användare som har tillgång till låset via Blåtand. Jag har två användare som låset låser upp automatiskt för. Fungerar mkt bra.
Tack för svar! Jag utgår från att båda måste ha appen installerad för att det ska fungera?
 
Brunoda Brunoda skrev:
Tack för svar! Jag utgår från att båda måste ha appen installerad för att det ska fungera?
Svar ja! :)
 
  • Gilla
Brunoda
  • Laddar…
Ett tips för att prova om man upplever problem med att få connect att fungera och koppla upp sig om man har en access punkt (Ap).

En bekant som tipsade om en lösning på röd lampa problemet med connecten. Kör man en AP som jag så ska man tydligen alltid konfigurera statisk ip på denna och skriva in ip till gateway och dns manuellt och inte låta den få ip via routern's DHCP.

Hur jag än gjorde så fick jag röd lampa på Yale Connect och den vägrade fungera och få någon signal. Trots att jag såg att den kopplade upp sig till routern och att den fick ett ip. Jag returnerade låset och fick ett nytt, men även detta och den nya Yale connecten betedde sig likadant. Efter det så provade jag ovan lösning och la till connecten igen. Det fungerade klockrent på första försöket och gjort sen dess. Så ville bara tipsa om en potentiell lösning om man sitter i samma situation.



Skärmdump av ett nätverkskonfigurationsgränssnitt med inställningar för statisk IP, DNS och gateway.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
YngveMalm och 1 till
  • Laddar…
F f0u skrev:
En bekant som tipsade om en lösning på röd lampa problemet med connecten. Kör man en AP som jag så ska man tydligen alltid konfigurera statisk ip på denna och skriva in ip till gateway och dns manuellt och inte låta den få ip via routern's DHCP.
[bild]
Intressant, skall prova på en gång.
 
Nu har jag haft L3 i ett par dagar. Det var enkelt att montera om man satt upp V2N några gånger innan och autoupplåsningen levererar verkligen (för hela familjen). Helt klart värt att uppgradera från V2N tack vare den funktionen. Lite krångel att få till Connect bra då jag saknar vägguttag vid ytterdörren men det löste jag också. Det är en av få punkter där jag tycker Verisure var bättre, den hade aldrig svårt att få en fin signal.
Jag har dock en fråga: jag får inga notiser från ringklockan, inte heller kommer notis när låset inte blivit autolåst som det ska trots att jag ställt in det att säga till då. Notisinställningen i iPhonen ser rätt ut, finns det en inställning för notiser i appen som jag missat?
 
Brunoda Brunoda skrev:
Nu har jag haft L3 i ett par dagar. Det var enkelt att montera om man satt upp V2N några gånger innan och autoupplåsningen levererar verkligen (för hela familjen). Helt klart värt att uppgradera från V2N tack vare den funktionen. Lite krångel att få till Connect bra då jag saknar vägguttag vid ytterdörren men det löste jag också. Det är en av få punkter där jag tycker Verisure var bättre, den hade aldrig svårt att få en fin signal.
Jag har dock en fråga: jag får inga notiser från ringklockan, inte heller kommer notis när låset inte blivit autolåst som det ska trots att jag ställt in det att säga till då. Notisinställningen i iPhonen ser rätt ut, finns det en inställning för notiser i appen som jag missat?
Ang. ringklockan så ska det i framtiden komma funktionalitet att få notis i mobilen när den används. Det finns inte just nu. Det blir enbart en rad i loggen i appen att någon står vid ytterdörren, om du har uppdaterat till den senaste mjukvaran.

Vet ej ang. autolåsning då jag inte använder det.
 
P Perkylainen skrev:
Ang. ringklockan så ska det i framtiden komma funktionalitet att få notis i mobilen när den används. Det finns inte just nu. Det blir enbart en rad i loggen i appen att någon står vid ytterdörren, om du har uppdaterat till den senaste mjukvaran.

Vet ej ang. autolåsning då jag inte använder det.
Det står att funktionen för ringklockan redan ska finnas, se punkt 6:
https://www.yalehome.se/sv/sa-fungerar-det/vad-skiljer-mellan-olika-yale-doorman/
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Brunoda Brunoda skrev:
Det står att funktionen för ringklockan redan ska finnas, se punkt 6:
[länk]
Ja ringklockan skickar faktiskt en notis till min telefon... Tyvärr kommer notisen fram någon minut efter vilket gör det hela tämligen värdelöst :/
 
  • Haha
Pin
  • Laddar…
Åfan, måste hem o testa...
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.