Status
Tråden går ej att kommentera.
Boris73 skrev:
Du skojar va??

19mille?

ja verkligen helt sanslöst !
 
K
Äh, men fy f*n... Första sovrumsbilden... madrasserat rum??? Toan: den räknas nog som unik just för att den är så äcklig och dessutom har världens fulaste rördragning. Vinkyrka? Vad är det och aluminiumfolierat tak? Dessutom så tyckte jag att huset var riktigt fult utifrån, men mne... smaken är som baken :)
 
ktm250 skrev:
Äh, men fy f*n... Första sovrumsbilden... madrasserat rum??? Toan: den räknas nog som unik just för att den är så äcklig och dessutom har världens fulaste rördragning. Vinkyrka? Vad är det och aluminiumfolierat tak? Dessutom så tyckte jag att huset var riktigt fult utifrån, men mne... smaken är som baken :)
Det som förvånade mig var att man var tvungen att gå igenom tvätten för att komma in i ett av allrummen och vidare till sovrummet på entren....
 
K
capricce skrev:
Här är en annan halvfärdig kåk
Så som jag fattar det när jag kollar på bilderna och läser texten så är huset klart...
 
K
Stellemark skrev:
Det som förvånade mig var att man var tvungen att gå igenom tvätten för att komma in i ett av allrummen och vidare till sovrummet på entren....
Ja, det är lite skum planlösning är jag villig att hålla med om... :)
 
capricce skrev:
Här är en annan halvfärdig kåk

Lite annan stil på den, riktigt snygg tycker jag! Huruvida det är ett fuskbygge kan inte jag avgöra. Utgångpriset är 19 mille... :eek:

Hälsningar
Capricce
Det där är Fastighetsmogulen Roger Akelius hus, det går inte jämföra ett orginellt arkitektritat hus "one of a a kind" med ett halvfärdigt turkbygge. Det har varit tillsalu under längre tid, 19 miljoner är en specksumma. Det finns spaltmeter om detta hus, har gjorts tv-reportage mm.

Ang huset i skärholmen, så finns det en tråd på Flashback som indikerar att ägaren är Fittja Boys gängledare.

Att det är idiotiskt att försöka sälja halvfärdigt förstår alla här, att det skulle vara spekulationsbygge är oxå svårt att tro iom att merkostnaden för en tomt i ett bättre område skulle ha varit marginell. Däremot skulle avkastningen mångfaldigats. Personen som uppfört huset kan omöjligen ha kunskaper om spekulativa fastighetsaffärer.

Frågan kvarstår, vad kostar det att färdigställa?
 
Hej,

Tänkte bara meddela att det huset som säljs har sett halvklart ut ganska länge. Svårt att hålla reda på tiden, men det verkar i nte ha hänt mycket det senate året. Huset är beläget högt upp från vägen (gamla södertäljevägen), vilket inte minskar känslat av ett slottsbygge.

I området (nära skansberget i segeltorp) så har det byggts mycket de senatse åren, dock med smakfull arkitektur, vilket man inte kan kalla detta bygge. Som tur är så har framtida köparen nära till (nästan mitt i) sveriges största handelsplats kungenskurva med både bygghandel, Zetas handelsträdgård mm :)

/en från Segeltorp
 
Det här blir bara bättre och bättre. Hade ärende med familjen till Knugens Kurva i lördags och eftersom hustrun inte hade sett spektaklet IRL tog vi en sväng förbi och....vad fick vi se? Jo, ett par tomter innan (när man kommer från KK-hållet) är två nästan likadana fast något mindre villor under uppförande! Alltså två ovanför varandra på samma tomt, så tyckte i a f vi att det såg ut!

Om Flashback-spåret är rätt håller alltså Smista på att koloniseras av knarkkungar?!

Ska bli intressant att se hur de byggena utvecklas.
 
Nån som har en länk till ovan nämnda flashback-diskussion?

Letat men inte hittat något där.

/fredrik
 
Ämnet drar lååågnt från badrummstråden.

Vi stänger nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.