Frustrator Frustrator skrev:
Har du ngn länk till rampamuffarna?
Och gärna en länk till vinkelhaken också. Den ser väldigt mångsidig ut även om jag inte riktigt fattar hur mångsidig. :oops: Följer det med bruksanvisning eller har du en länk till en sådan uppskattas det också. Eller inte du @Frustrator utan @stigen syftar jag förstås på. Eller vem som helst för den delen som kan förklara hur man nyttjar alla funktioner som jag antar finns.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Och gärna en länk till vinkelhaken också. Den ser väldigt mångsidig ut även om jag inte riktigt fattar hur mångsidig. :oops: Följer det med bruksanvisning eller har du en länk till en sådan uppskattas det också. Eller inte du @Frustrator utan @stigen syftar jag förstås på. Eller vem som helst för den delen som kan förklara hur man nyttjar alla funktioner som jag antar finns.
Här kommer länken. Ingen bruksanvisning följer med. Det blir till att forska!

https://www.amazon.se/gp/product/B07Z1P9J2H/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1


Trevlig Helg!

Dag
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och gärna en länk till vinkelhaken också. Den ser väldigt mångsidig ut även om jag inte riktigt fattar hur mångsidig. :oops: Följer det med bruksanvisning eller har du en länk till en sådan uppskattas det också. Eller inte du @Frustrator utan @stigen syftar jag förstås på. Eller vem som helst för den delen som kan förklara hur man nyttjar alla funktioner som jag antar finns.
Finns lättillängliga varianter på snabbvinkeln. Definitivt ett av de bästa köp jag gjort
https://www.bauhaus.se/snabbvinkel-hultaors-mrs-18cm
https://www.hornbach.se/shop/Vinkelhake-DEWALT-DWHT46032-0-300mm-12/10298609/artikel-detaljer.html?
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
I morse visste jag inte att jag villhöver en sådan. "Tack"? Byggahus. :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Speed square och battericirkelsåg är en höjdare för snabba/smidiga kap av relativt hög kvalite. Skönt slippa slänga upp allt på kapsågen.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Speedsquare är på ingång till Lidl nästa vecka. 50 kr enligt reklambladet på deras hemsida.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Instämmer i kören ang speedsquare, använder bara vinkelhaken till att dreva med nu.
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Funkar rätt fint att ha som mothåll till sticksågen också, grovkapade panelen så när jag satt upp den.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
”Silence is golden”

Grannens bror gled ner för backen idag ridandet på framtiden.

Modern elektrisk motorcykel med minimalistisk design står på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyst, nästan ljudlöst. Fick erbjudandet att prova. Men man har med stigande ålder blivit realist! Noll till Akuten på två sekunder är inget för mig trots mitt MC-kort som jag fick automatiskt med mitt körkort för så mååååånga år sedan.
Imponerande båge! Bara Topp Notch delar på hojen! Framtiden har landat!

Plötsligt händer det!
Dag
 
  • Gilla
  • Wow
Immobil och 6 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Please please Mister Postman............

Gjorde en Amazonbeställning på lite förnödenheter. Ruskigt snabba på att leverera och mycket bra info under resans gång.

Lite ”Rampamuffar” har man alltid nytta av. Under en hundring för en låda.

[bild]

[bild]

Köpte faktiskt en ny Makitaklinga till min Kapex. Lite omständigt i Covid-tider att komma till ett sliperi.

[bild]

En liten vinkelhake att ha i ”gå bort lådan” nu när jobberbjudanden till barnen står på kö. Har börjat föredra den när det är utejobb.

[bild]

Trevlig Helg och håll ut! Ljuset är på väg!

Dag
Har den klingan negativ tandvinkel?
 
ceson ceson skrev:
Har den klingan negativ tandvinkel?
5˚ står det i specen. Skall användas till kap/ger-sågar enligt hemsidan. Inte riktigt säker om den är -5˚. Har inte testat den ännu. Tänkte vänta till efter utesäsongen då mycket nytt trallvirke kommer att sågas framöver. Så den hamnar nog i Kapexen till hösten.

Dag

Sågklinga för kap/ger-sågar med 5 grader rake, märkt Makita, för trä, visas i en produktbild för onlineförsäljning.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”Silence is golden”

Grannens bror gled ner för backen idag ridandet på framtiden.

[bild]

Tyst, nästan ljudlöst. Fick erbjudandet att prova. Men man har med stigande ålder blivit realist! Noll till Akuten på två sekunder är inget för mig trots mitt MC-kort som jag fick automatiskt med mitt körkort för så mååååånga år sedan.
Imponerande båge! Bara Topp Notch delar på hojen! Framtiden har landat!

Plötsligt händer det!
Dag
En kvarts testande av sagda båge på Fully charged. Onekligen imponerande om jag minns rätt (såg nog klippet när det kom för ett halvår sen).
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
[media]En kvarts testande av sagda båge på Fully charged. Onekligen imponerande om jag minns rätt (såg nog klippet när det kom för ett halvår sen).
Filmat i Hammarbybacken inte långt från kontoret i Hammarby sjöstad.
Imponerande båge att rida på mot framtiden!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”Silence is golden”

Grannens bror gled ner för backen idag ridandet på framtiden.

[bild]
Underbart. Jag har kanske 25-30,000 mil hojåkande i ”benen”. Tror också ( i min enfald att jag kan köra en del ...) Hursomhelst så kom ena dottern kom hem med en friare med en Hornet. Naturligtvis var det läge att visa att takterna satt kvar. Efter en uppsväng i Huskvarna vid gamla vattenfallen fick jag kommentaren - Det märks att det är längesen pappa...

Plötsligt händer det!
Dag
 
Det bidde ett bord

”Trädgårdsmästaren” beställde ett litet bord till soffan som blev klar för något år sedan.

https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-4

Rostigt är väldigt populärt nu så ett litet underrede av armeringsjärn fick bli basen. Hyvlade fram lite ekämnen i samma dimension som ribborna i soffan.

Ekbräda hyvlad med rundad kant ligger på ett arbetsbord, förarbete till ett handgjort bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fräste samma radie på bitarna för att få harmoni mellan soffan och bordet. Om något år kommer bordet att få samma smutsgrå färgton som soffan.

Hemgjort bord under tillverkning med underrede av rostigt armeringsjärn och hyvlade ekämnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bordet blev stabilt. Klara lätt tyngden av en ”Pelarborr”! Det känns tryggt.

Handgjort litet bord med underrede av armeringsjärn framför en äldre trädgårdssoffa med ölburk ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dag
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.