Tapetbård och bröstpaneler ...
 
useless useless skrev:
Vem vill ha kök utan överskåp?
Jag

Men jag vill inte ha några hyllor heller
 
Karlia
Keiller Keiller skrev:
Pinkar de hejvilt och överallt utom i själva toastolen kommer de ju fortsätta med det även om toan sitter på väggen ;)
Jo. Men tanken/drömmen är att det ska vara lättare att göra rent:) I teorin tror jag det också men det finns annat jag prioriterar framför vägghängd toalett.
 
Keiller Keiller skrev:
Pinkar de hejvilt och överallt utom i själva toastolen kommer de ju fortsätta med det även om toan sitter på väggen ;)
Visst är det så, med vägghängt wc har vi en golvbrunn i duschen, klinker och golvvärme. Wc och golv spolas snabbt av med duschantaget ett par drag med vattenskrapan och voila allt är rent och snyggt utan att krypa på golvet.
 
  • Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
P
En apelsin En apelsin skrev:
Jag vill lägga till vägguttag med USB! Jättepraktisk nu, men helt onödigt om 10, och med fler delar som kan gå sönder och strula till det.
Allting kommer att laddas trådlöst då?
 
P
fgo fgo skrev:
Hoppas jag får tänka utanför huset också.
Stora altaner, eller snarare gigantiska altaner som byggs.
Gärna lika stora som huset.
Mycket praktiska! Gärna i kombination med stora plattläggningar. Då behöver man inte köpa en åkgräsklippare.
 
  • Gilla
Bure
  • Laddar…
P
Henningelvis Henningelvis skrev:
Framtidens husköpare kommer också att svära över att så många hus har renoverats på orimliga sätt för att få till en "walk in closet".
Eller "klädkammare" som det hette förr, men det låter ju så provinsiellt. :rolleyes:

Jag tycker att det borde heta skräpkammare.
 
  • Gilla
liran och 1 till
  • Laddar…
en stor svart rektangel på taket
 
P
Keiller Keiller skrev:
Kök i rostfritt.
[bild]
När man tröttnat på raka kanter i diskbaljan och att polera, torka av och gnuggat bort ränder och fingeravtryck tror jag att det rostfria köket, gärna i industristil, kommer att återvinnas hos närmaste metallskrot.
Översta lådan under diskhon ser ut att vara ganska grund. Vad kan man få plats med där. :)
 
Fejkvintage gärna i modell "industri" med fejkpatina. Ser var och varann person posta sådana saker. Visserligen mer inredning och mindre bygge då!

Industristil inredning med fejkpatina, rustika möbler och tegelvägg i vintage tema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sådana där stolar och pallar är ASOBEKVÄMA att sitta på.

Det är precis som med shabby chic fast mer "manligt"?
 
  • Gilla
  • Haha
tobbe9012 och 11 till
  • Laddar…
Lördag hela veckan Lördag hela veckan skrev:
Lådan på väggen väljer den som tänker efter före, om du får ett läckage behöver inte hela kaklet rivas ner för att säkra tätskitet! Att reparera skadan blir mycket billigare om dessutom har du varit klok nog att spara en dryg kvm kakel.så blir. Lådan utanpå väggen valde vi medvetet när vårt badrum renoverades från golv till tak 2011 och samma val gör vi nu när vårt andra ska renoveras.
Det där är ju inget argument mot en helt vanlig toalettstol? Skulle den börja läcka är det väldigt enkelt och överblickbart att fixa, du behöver inte ens spara något extra kakel.
 
P
T ToreS skrev:
Eluttag som sitter placerade i kaklet över diskbänks väggen är väl praktisk men inte så snyggt.
Det är åtminstone bättre än att ha uttagen placerade på undersidan av överskåpen, extra väl dolda av en kraftig "dekor"-list som som går ner 15cm från nedre ytterkanten på överskåpet.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
P
Jiji Jiji skrev:
Jag har sågat ut en bit ur det trädäck som fanns längs hela husets sydvästfasad och gjort en plantering. Men det är oändligt mycket uteplats kvar ändå... Tyvärr är det bara på våren det går att vara där för på sommaren blir det för varmt. Men det går bra att driva fram tomater där.
Jag gjorde tvärtom. :) Rev bort en risig rabatt som låg direkt vid huset och byggde en liten altan där. Jag lämnade dock en fin ros som nu växer upp ur ett fyrkantigt hål i altangolvet.

Rabatter precis intill husväggen är väl nåt som alla kommer att skaka på huvudet åt om 20 år?
 
  • Gilla
Bure och 1 till
  • Laddar…
P
N NOP skrev:
Vi får hoppas att alla trädäck har ruttnat bort då. Passar kanske bra på bergiga tomter i skärgården. Men nästan ingen annanstans.
Men tusan så mycket mer praktiskt än plattläggning som man måste rensa ogräs i varje sommar. (Jag har anlagt båda sorternas uteplats).
 
  • Gilla
Mathias Märsta
  • Laddar…
P
N NOP skrev:
Eller nya områden där alla hus är olika beroende på vem som byggt dem. Du sitter i din röda stuga och vad ser du varje dag genom fönstren? Kanske en dallasvilla i gigantformat? Eller du har byggt en sober byggnad med ljusgrå puts till dig och grannen föredrar chockrosa fasadfärg?
Hur fixar man det i framtiden?
Byggnadsnämnden borde inte ta någon som helst hänsyn till vilken färg byggaren vill ha på sitt hus utan bara gå på vad grannarna tycker i en omröstning. Det kan bli kul!
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.