E erik_qwerty skrev:
Snyggt badrum! Jag ser dock en sak som jag aldrig riktigt förstått mig på och som kanske passar på den här listan: "Inbyggd" toalett som man inte lyckas bygga in i väggen på riktigt, utan som får en låda bakom sig i stället för den vanliga tanken. Vad är poängen?
Gud ja! Vad är poängen liksom?! Bättre då med en vanlig golvstående.
 
  • Gilla
Börka kaar och 1 till
  • Laddar…
L lihe84 skrev:
Gud ja! Vad är poängen liksom?! Bättre då med en vanlig golvstående.
Skulle väl vara att det är mycket enklare att städa? Själv har jag tre golvstående Gustavsbergare. Fungerar det med.
 
Är det så ohyggligt mycket svårare att städa runt en golvstående toastol att det skulle vara enda anledningen till att hänga upp toastolen på väggen?
Har aldrig förstått det där.

Är ju som att hänga upp kyl och frys på köksväggen för att det blir så mycket enklare att svabba golvet i köket?
 
  • Gilla
  • Haha
JBardun och 6 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Är ju som att hänga upp kyl och frys på köksväggen för att det blir så mycket enklare att svabba golvet i köket?
Se där. Ett framtida mode som folk ännu längre fram i tiden kommer att skaka på huvudet åt.
 
  • Gilla
  • Haha
Arnejaevel och 5 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Är det så ohyggligt mycket svårare att städa runt en golvstående toastol att det skulle vara enda anledningen till att hänga upp toastolen på väggen?
Har aldrig förstått det där.

Är ju som att hänga upp kyl och frys på köksväggen för att det blir så mycket enklare att svabba golvet i köket?
Keiller Keiller skrev:
Är det så ohyggligt mycket svårare att städa runt en golvstående toastol att det skulle vara enda anledningen till att hänga
Nu åker jag golvstående själv men kan mycket väl se fördelen med vägghängd. Gämförelsen med kyl känns inte riktigt relevant. Tror inte det blir snyggt att hänga kylen så högt. Dessutom har du inte tätskikt under och det är väldigt sällan någon pinkar bakom eländet.
 
  • Gilla
Mathias Märsta och 4 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag tror att man inte kommer att kunna ha utomhuspool i vissa områden i framtiden p.g.a. vattenbrist.
Kanske i andra länder men i Sverige kan vi nog räkna med att det finns oändligt med vatten. Bara vi samlar upp det i ”regnperioder’
 
N nybyggarn3 skrev:
Nu åker jag golvstående själv men kan mycket väl se fördelen med vägghängd. Gämförelsen med kyl känns inte riktigt relevant. Tror inte det blir snyggt att hänga kylen så högt. Dessutom har du inte tätskikt under och det är väldigt sällan någon pinkar bakom eländet.
Är det ofta någon pinkar bakom en golvstående toastol hemma hos sig själv? Jag kan förstå nyttan av snabbt och smidigt städande i offentliga miljöer där folk grisar ner i största allmänhet men hemma?

Det jag reflekterade över är att det måste finnas fler anledningar till att man väljer en vägghängd toastol än rengöring.

Tycker att det måste vara bökigare vid eventuell service och vid installation men de som vill ha det kanske tycker det är snyggare (och trendigt) med vägghängt, vad vet jag?
 
  • Gilla
Börka kaar
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Är det ofta någon pinkar bakom en golvstående toastol hemma hos sig själv? Jag kan förstå nyttan av snabbt och smidigt städande i offentliga miljöer där folk grisar ner i största allmänhet men hemma?

Det jag reflekterade över är att det måste finnas fler anledningar till att man väljer en vägghängd toastol än rengöring.

Tycker att det måste vara bökigare vid eventuell service och vid installation men de som vill ha det kanske tycker det är snyggare (och trendigt) med vägghängt, vad vet jag?
Ofta är kanske ett starkt ord men jag städar betydligt oftare bakom muggen än bakom kylen. Men helt klart är det en trend. Förutom att det eventuellt inte är så snyggt kostar det en slant gämmfört med en vanlig mugg. Inte värt det tycker jag som har tre.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Jag sitter oftast så det blir sällan nåt att städa :D
Nog om det. Det är ju åtminstone bra mycket enklare att byta ut en golvstående stol om och när det behövs. Inbillar mig att vanlig service också är enklare.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag sitter oftast så det blir sällan nåt att städa :D
Nog om det. Det är ju åtminstone bra mycket enklare att byta ut en golvstående stol om och när det behövs. Inbillar mig att vanlig service också är enklare.
Håller helt med
 
Karlia
Väninnor med söner intygar att det kissas överallt. Bakom, under, brevid och över. De drömmer om vägghängt.
 
  • Gilla
  • Haha
Lördag hela veckan och 3 till
  • Laddar…
Det finns ju vägghängda där tanken är utanpå, precis som på en vanlig toastol. Lite smidigare vid städning av golvet, speciellt om det är trångt runt toaletten.

En trend som jag tror (hoppas) dör ut är enorma stenläggningar i trädgårdar, gärna i roliga mönster och olika nyanser av grått. Snyggt när det är nylagt, men hur ser det ut efter några år när det börjar växa mellan stenarna och det är djupa spår på garageuppfarten?
 
  • Gilla
Lördag hela veckan och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Väninnor med söner intygar att det kissas överallt. Bakom, under, brevid och över. De drömmer om vägghängt.
Pinkar de hejvilt och överallt utom i själva toastolen kommer de ju fortsätta med det även om toan sitter på väggen ;)
 
  • Gilla
Börka kaar
  • Laddar…
M Manfreds skrev:
Därför att kommunerna inte vill ta ansvar för översvämmade källare och släcker således den möjligheten direkt i nya detaljplaner.
Pratar du om kommuner i den södra delen av landet då? Här i mitten av landet har jag inte sett något sådant.
Det är väl också så att de södra delarna av landet sjunker i förhållande till havsnivån. Finns ju exempel på havstomter som håller på att sköljas bort och där markägarna vill få kommunen att lösa problemen.
Fullt naturligt att kommunen inte vill ta ansvar och rädda folk för att de absolut ska bygga olämpliga byggen på platser med dåliga förutsättningar
 
  • Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Dubbelgaraget. Vem behöver det med självkörande bilar som hämtar dig vid entrén när det behövs?

Men framförallt, poolen. När dagens pooler behöver renoveras om 20 år kommer många att fyllas igen.
Du har rätt. Har redan varit med och gjort det! Underhåll och begränsad livslängd på allting gjorde att ägarna tröttnade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.