Claes Sörmland
T ThomasN skrev:
USB-A är ju redan obsolete, borde ju vara USB-C om det ens skulle räcka i 5 år :)
USB-C som börjar glappa inom 12 månader. (Ja jag har en MacBook Pro)
 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
När ska det bli inne med mexitegel igen? Jag väntar tålmodigt...
Är redan rätt populärt att leta efter såna 60-70-talshus med mexitegel och tidstypiska detaljer, drömmer själv om ett sånt:)
 
  • Gilla
Mekanikles och 1 till
  • Laddar…
Mac_attack
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Den grå trenden är ju enormt stark idag. Grå väggar och mörkgrått kök. Det kommer nog att kännas daterad ganska snart.

Den äldre svart-vita trenden kontrasttrenden känns nog redan daterad i urbana lägen men tycks leva mer provinsiellt.

Troligen återvänder vi alltid till vitt. Det har vi alltid gjort sedan vitt och fräscht vann på 80-talet.
Färgtrender är lurigt!

Tycker mig redan se folk som skriver "vill inte ha greige för det känns daterat, har ni tips på annan kulör?"
 
hoffret hoffret skrev:
Jag har i mina tre senaste kök slopat överskåpen, är man 2m+ lång kan jag intyga att överskåp är ett otyg
Likaså är takintegrerad fläkt det ända som gäller om man vill kunna se kastrullen som står längst in på spisen!
Högre sockel på underskåpen och hissa upp hela paketet?
 
Fula Polska PVC-fönster i hus som var snygga innan fönsterbytet?
 
  • Gilla
Vanbeasten och 16 till
  • Laddar…
Y Yashar skrev:
Du kan få köpa min som jag ska riva ut snart.
Varför river du ut den? Funkar den inte eller har du något bättre alternativ?
 
S Snel77 skrev:
Varför river du ut den? Funkar den inte eller har du något bättre alternativ?
Kör med robot dammsugare istället och nyttjar utrymmet till att öka yta på allrummet. Den fungerar felfritt.
 
Pellegnillot71
Henningelvis Henningelvis skrev:
Man behöver bara tre par: sommar, vinter och gummistövlar. Två par i hallen och gummistövlarna vid groventren.
Precis, alla som skaffar egna rum till sina kläder som de inte orkar rensa ut och köra till Myrorna. Hur mycket kläder behöver man egentligen?
 
  • Gilla
Anonymiserad 385710 och 1 till
  • Laddar…
K kmf_85 skrev:
Är redan rätt populärt att leta efter såna 60-70-talshus med mexitegel och tidstypiska detaljer, drömmer själv om ett sånt:)
Gärna ett hus som tilläggsisolerats utvändigt på 70-talet och fått mexitegelfasad. Häftig ny trend!
 
Bostadsområden där alla hus målas i vitt eller ev grått och har stora fönsterpartier ner till golvet.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Mac_attack
X xLnT skrev:
Vi har (kommer få när det är klart) 3st 70 skåp, 5st 60 skåp, 1st 40 skåp, två högskåp (kyl/frys/ugn/micro och två små överskåp för att fylla ut) ett platsbyggt vitrinskåp för finporslinet och ett skafferi på 4kvm. Frågan är varför det skulle bli omodernt utan överskåp? Skulle man i framtiden ångra sig så är det väl bara att smälla upp överskåp.
Att man valt 'snyggt' framför praktiskt. Det om något är ju otrendigt. Pratade ganska nyss med en kökssäljare på HTH som var övertygad om att "den där trenden kommer dö snabbt".

Det som känns lite märkligt när du beskriver det är att ni tagit bort praktisk förvaring från väggytan och istället kompenserat upp det genom att ta värdefull golvyta i anspråk(?)

Man gör som man vill! Men är det helt genomtänkt?

Men det är ju som du säger, går alltid att fixa om man inte blir nöjd! :)
 
useless useless skrev:
Vem vill ha kök utan överskåp?
Jag...!:seenoevil:
 
  • Gilla
DennisTB och 3 till
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Bostadsområden där alla hus målas i vitt eller ev grått och har stora fönsterpartier ner till golvet.
Eller nya områden där alla hus är olika beroende på vem som byggt dem. Du sitter i din röda stuga och vad ser du varje dag genom fönstren? Kanske en dallasvilla i gigantformat? Eller du har byggt en sober byggnad med ljusgrå puts till dig och grannen föredrar chockrosa fasadfärg?
Hur fixar man det i framtiden?
 
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Mac_attack Mult skrev:
Att man valt 'snyggt' framför praktiskt. Det om något är ju otrendigt. Pratade ganska nyss med en kökssäljare på HTH som var övertygad om att "den där trenden kommer dö snabbt".

Det som känns lite märkligt när du beskriver det är att ni tagit bort praktisk förvaring från väggytan och istället kompenserat upp det genom att ta värdefull golvyta i anspråk(?)

Man gör som man vill! Men är det helt genomtänkt?

Men det är ju som du säger, går alltid att fixa om man inte blir nöjd! :)
Ditt resonemang är ju helt uppåt väggarna, men det är ju där du vill ha sakerna å andra sidan :crysmile:
 
  • Haha
Mac_attack
  • Laddar…
N NOP skrev:
Högre sockel på underskåpen och hissa upp hela paketet?
Självklart har vi höjda underskåp, i vår sista lägenhet resonerade vi som så att jag och frun i genomsnitt var 9 cm längre än medellängd i Sverige och därför höjde underskåpen 9 cm, men med bänkskivan på 99 cm blev det tom. lite för högt för oss (särskilt med gashäll) och dessutom en aning svårsålt..
nu har vi landat på att 95 cm är perfekt för oss..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.