Gjorde en serie hållare för verktygstavla. Särskilt hållarna för 12mm magneter blev bra (magneterna finns bl a på Kjello´co).
Blå verktygshållare med magneter på en perforerad tavla som håller diverse verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Filerna finns för nedladdning på thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:4422605
 
  • Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
Högtalar fäste för surroundljud Vit högtalarfäste monterad i takhörnet ovanför vitmålad tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ipad hållare x2

Ipad monterad på vägg med två svarta högtalarfästen som hållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En iPad i horisontellt läge med svart fäste på en träyta framför en växt och en staty.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En iPad monterad på en hållare placerad på ett träbord, troligtvis ett högtalarfäste för surroundljud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Jag går i tankarna att köpa en 3D printer men har funderingar på hur lätt/svårt det är att göra saker utan färdiga ritningar?
 
  • Gilla
Sniken
  • Laddar…
@kimse944, kan du specificera din fråga? Det behövs absolut inte "färdiga ritningar" för att få ut en print, det räcker med oerhört banala 3D-former.
 
  • Gilla
Sniken
  • Laddar…
K kimse944 skrev:
Jag går i tankarna att köpa en 3D printer men har funderingar på hur lätt/svårt det är att göra saker utan färdiga ritningar?
Hur menar du "utan färdiga ritningar"? En 3d-printer behöver ju en digital CAD-fil för att göra något överhuvudtaget, så endera går man till Thingiverse (där typ allt x2 finns) eller så ritar man själv i något CAD-program ... Att rita själv kan vara allt från superlätt till jätteknepigt, och även om man gör ganska enkla former kan slicern (programmet som omvandlar CAD-filen till instruktioner för printern) hitta på saker som man inte förväntat sig ..
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte har så mycket med 3d skrivare att göra men jag byggde en webbapplikation för min ölbryggnings hobby. Där jag lagrar min recept, ingredienser, lager och som generar QR koder till mina etiketter som den som dricker mitt öl kan scanna via telefonen och komma till en info-sida om just den bryggning där man kan lämna både kommentar och betyg.

Skärmdump av webbapplikation för ölbryggning med recept, ingredienslista och bryggdata för "Kruts svarta kottar".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bassrunner och 4 till
  • Laddar…
Axbard_89 Axbard_89 skrev:
Kanske inte har så mycket med 3d skrivare att göra men jag byggde en webbapplikation för min ölbryggnings hobby. Där jag lagrar min recept, ingredienser, lager och som generar QR koder till mina etiketter som den som dricker mitt öl kan scanna via telefonen och komma till en info-sida om just den bryggning där man kan lämna både kommentar och betyg.

[bild]
Skärmdump av en webbsida för hantering av ölrecept med en lista över olika öltyper och information om dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Axbard_89 Axbard_89 skrev:
Kanske inte har så mycket med 3d skrivare att göra men jag byggde en webbapplikation för min ölbryggnings hobby. Där jag lagrar min recept, ingredienser, lager och som generar QR koder till mina etiketter som den som dricker mitt öl kan scanna via telefonen och komma till en info-sida om just den bryggning där man kan lämna både kommentar och betyg.

[bild]
Jag har en vän som gjorde ett liknande system.
Bryggde själv igen i tisdags och insåg att jag skulle behöva ha igång en sådan sida :thinking:
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har en vän som gjorde ett liknande system.
Bryggde själv igen i tisdags och insåg att jag skulle behöva ha igång en sådan sida :thinking:
Det underlättar, speciellt när man kan ha bättre koll på vad man har hemma vid planering.
Min app tog nog 120 timmar + att bygga och den är inte klar än......
Sen finns ju en färdig app Brewfather som är väldigt bra och nästa samma som min app fast med mer innehåll.Upptäckte den när jag hade kommit väldigt långt i mitt projekt...

Skärmbild av lagersaldo för ölbryggningsingredienser med namn, typ, lämplighet och kommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


QR-kod för hembryggeri med texten "Shit-Faced Brewers" och "Kruts svarta kottar" nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sniken
  • Laddar…
S
K kimse944 skrev:
Jag går i tankarna att köpa en 3D printer men har funderingar på hur lätt/svårt det är att göra saker utan färdiga ritningar?
Det beror helt på! Jag skulle nog säga att datorvana är viktigare än det specifika programmet. Tycker du det är enkelt att jobba med olika filtyper, dokument och program? Har du använt program för att rita, designa, skapa websidor eller liknande innan?

Det enklaste är att bara hitta ett program och försöka, så ser du snabbt om du får till det eller inte, utan att behöva köpa en skrivare först.

Du kan t.ex. börja med att ladda ner https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal gratis för hemmaanvändaren. Lite begränsad men ändå riktigt bra program att få använda gratis sådär. Är du student kan du få hela versionen gratis under studietiden. Hittade tyvärr ingen svensk nedladdning.
 
  • Gilla
kimse944 och 1 till
  • Laddar…
S Sniken skrev:
Det beror helt på! Jag skulle nog säga att datorvana är viktigare än det specifika programmet. Tycker du det är enkelt att jobba med olika filtyper, dokument och program? Har du använt program för att rita, designa, skapa websidor eller liknande innan?

Det enklaste är att bara hitta ett program och försöka, så ser du snabbt om du får till det eller inte, utan att behöva köpa en skrivare först.

Du kan t.ex. börja med att ladda ner [länk] gratis för hemmaanvändaren. Lite begränsad men ändå riktigt bra program att få använda gratis sådär. Är du student kan du få hela versionen gratis under studietiden. Hittade tyvärr ingen svensk nedladdning.

Kanon!
Har hyfsad datorvana men vi inte av CAD program.
 
S
K kimse944 skrev:
Kanon!
Har hyfsad datorvana men vi inte av CAD program.
Då löser det sig nog ganska enkelt :)
 
Helgens lilla projekt. Hittade en blåtandsförstärkare på amazon som man kopplar mot vanliga hifi-högtalare. Perfekt för köket. Passade på att skriva ut en kombinerad front/hållare så att jag kan skruva upp den på lämplig plats i skåpet.
Bluetooth-förstärkare monterad på skåpsvägg med 3D-utskriven hållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sniken och 1 till
  • Laddar…
LoweW
Tog min 3D-ritning av huset och skalade ner den till 1% :rofl: Snyggt & bra hjälpmedel för att visualisera när man kladdar för hand!
 
  • Miniatyr 3D-modell av ett hus bredvid handritade byggplaner och linjal på träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-printad modell av ett hus på skissblock med handritade byggplaner och en linjal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik440 och 7 till
  • Laddar…
S
LoweW LoweW skrev:
Tog min 3D-ritning av huset och skalade ner den till 1% :rofl: Snyggt & bra hjälpmedel för att visualisera när man kladdar för hand!
Snyggt! Kul att ha sen också!
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.