Vi har alla svurit över 80- och 90-talens vävtapet, laserat över gulnade furu från 70-talet, gråtit en skvätt över nålfiltsmattan i trappan och önskat att förra ägaren hade låtit bli att sätta in centraldammsugare. Frågan är vilka svårborttagna trender kommer vi känna är helt förskräckliga om 20-30 år, även om det är snyggt idag? Vad kommer vi slita vårt hår och önska bort? Bör vi ens tänka så?

Jag har några idéer, men ni kanske har fler förslag?

1. Gigantiska klinker! Faktiskt snyggt, men definitivt en trend som sätter datum på badrummet.

Modernt vardagsrum med stora klinkerplattor, gråa toner, soffgrupp och designstol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2. Greige överallt! Men det är lätt att måla över när vi inte längre vill bo i hus som ser ut som en coronadepression vid frukostbordet.
Inredningshörna med svart hyllsystem mot greige vägg, trägolv och vit stuckatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3. Ribbpanel. Kommer vi vilja bo i en miljö som liknar hotellreception eller föreläsningssalar i framtiden?
Interiör med vertikala träribbor på vägg bakom matbord, trendig inredning som kan kännas daterad i framtiden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
martin boström och 40 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Modernt badrum med vita hexagonkakel på väggen, rund spegel och vit tvättställsskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kul tråd! Mitt bidrag är hexagonkakel, ser framför mig att det väldigt snart kommer kännas daterat.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
L.K. och 38 till
  • Laddar…
Hoppas jag får tänka utanför huset också.
Stora altaner, eller snarare gigantiska altaner som byggs.
Gärna lika stora som huset.

Brukar tänka på filmen masdjävlar när jag ser vissa trådar här.
...då har man allt.
 
  • Gilla
  • Älska
Hullefar och 35 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
Kul tråd! Mitt bidrag är hexagonkakel, ser framför mig att det väldigt snart kommer kännas daterat.
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
Kul tråd! Mitt bidrag är hexagonkakel, ser framför mig att det väldigt snart kommer kännas daterat.
Haha.. fast det är ju snyggt!? Men det tyckte vi nog om en isblå kakelbård med snäckmönster 1995 också.

Jag vill lägga till vägguttag med USB! Jättepraktisk nu, men helt onödigt om 10, och med fler delar som kan gå sönder och strula till det.
 
  • Inbyggd eluttag med dubbla USB-portar på en webbshopssida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Ninni_1969 och 21 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Hoppas jag får tänka utanför huset också.
Stora altaner, eller snarare gigantiska altaner som byggs.
Gärna lika stora som huset.

Brukar tänka på filmen masdjävlar när jag ser vissa trådar här.
...då har man allt.
Kan inte annat än hålla med!
 
  • Gilla
Tillsammans och 4 till
  • Laddar…
Spotlights! Framtidens hemmafixare kommer att svära över 120 spotlights med 8000 meter kabel som går som spaghetti kors och tvärs genom tak och väggar.
 
  • Gilla
  • Haha
gaia och 104 till
  • Laddar…
JanneJanne123
En apelsin En apelsin skrev:
Haha.. fast det är ju snyggt!? Men det tyckte vi nog om en isblå kakelbård med snäckmönster 1995 också.
Haha ja du svarar ju själv, men ja, det är snyggt nu, men om några år tror jag vi kommer vara mycket trötta på det. Lite som badrummen med sjöstenskakel känns nu såhär 20 år senare.
 
  • Gilla
ichigo och 2 till
  • Laddar…
Hus utan takutsprång! Helst i obehandlad lärk. Snygga idag, högriskkonstruktion och svårsålda på grund av risken för skador på fasaden och vatteninträngning om ungefär 20-25 år.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Hullefar och 62 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Hoppas jag får tänka utanför huset också.
Stora altaner, eller snarare gigantiska altaner som byggs.
Gärna lika stora som huset.

Brukar tänka på filmen masdjävlar när jag ser vissa trådar här.
...då har man allt.
För att fortsätta på trädgårdstemat - gigantiska utekök som har "allt". Grillen står där den står, men frågan är om vi kommer att inse att det är enklare att koka potatis inne om 10 år?
 
  • Gilla
  • Haha
martin boström och 53 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Hus utan takutsprång! Helst i obehandlad lärk. Snygga idag, högriskkonstruktion och svårsålda på grund av risken för skador på fasaden och vatteninträngning om ungefär 20-25 år.
Men.. Det är ju bara så snyggt! Faktiskt. Tänker osökt på svartmålade träfasader. Snyggt. Sobert. En stil för den som tar sig själv på mycket stort allvar. Supervarma på sommaren. Färgen spricker. Krävs minst 4 strykningar för att måla över till en ljus, mindre sorgsen färg.
 
  • Gilla
  • Haha
liran och 18 till
  • Laddar…
"Fuskmaterial"
Material som efterliknar annat, ofta dyrare material.
Åldras ej, utan blir bara slitet
 
  • Gilla
liran och 32 till
  • Laddar…
En apelsin En apelsin skrev:
Men.. Det är ju bara så snyggt! Faktiskt. Tänker osökt på svartmålade träfasader. Snyggt. Sobert. En stil för den som tar sig själv på mycket stort allvar. Supervarma på sommaren. Färgen spricker. Krävs minst 4 strykningar för att måla över till en ljus, mindre sorgsen färg.
Svartmålade träfasader tänkte jag också på. Hopplösa att underhålla, omöjliga att måla om, och förutom att de är varma ökar de kraftigt chansen att du får in en fladdermuskoloni på vinden. Sedan har du vita avföringsränder på den svarta fasaden.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
tompaah7503 och 12 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
"Fuskmaterial"
Material som efterliknar annat, ofta dyrare material.
Åldras ej, utan blir bara slitet
Som pvcfönster menar du?
 
  • Gilla
Pergoteborg och 16 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Svartmålade träfasader tänkte jag också på. Hopplösa att underhålla, omöjliga att måla om, och förutom att de är varma ökar de kraftigt chansen att du får in en fladdermuskoloni på vinden. Sedan har du vita avföringsränder på den svarta fasaden.
Oj nej! Paniken.
 
  • Gilla
ichigo och 2 till
  • Laddar…
Huntonitplattor kommer att vara ett tecken på "renoverat runt 2020".
 
  • Gilla
gusvo085 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.