Jättefint hus. Jag gillar att som lagt ner tid och pengar på detaljer som höga innerdörrar och en mycket fint inramad fasad. Trappsteg(en) mot vardagsrummet blev inte bra, de skulle endast haft ett steg ner så hade det blivit mycket bättre. Tråkigt med vita väggar och märkligt hur en budget kan gå från 4,5 till 8 milj Det främsta jag imponerades av är formen på huset, väldigt estetiskt tilltalande!
 
  • Gilla
ami39
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Finns ju en tråd här i forumet om huset, där går det garanterat att få svar på allt nu när programmet har sänts.
har du nån länk
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Fint hus kul att se slutresultatet :love:

Nyfiken på ventilationen då de hade balkar såg det ut som ingen plats för rören i taket om det sänktes? :thinking:
 
Snyggt stilrent hus, älskar fasaden.
Det ända minuset för mig är att det verkar bara vara ritat för ett par ej för en barnfamilj.
Stort kök vardagsrum och fint master, men sen två små rum utan utsikt.
 
Riktigt imponerande att rita allting själv. Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
ami39
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Hade mycket hellre sett att det i programmen pratades mer om hur folk tänkte när de ritade huset, när de designade köket, när de går över budget med enorma summor och det verkar som att det bara är en axelryckning. Nu var ju det här avsnittet ett av de bättre ur den aspekten tycker jag, men fortfarande finns rum för förbättring..
Håller helt med om att dessa moment av drömmen är mycket mer intressanta än familjedrama. Det är lite väl ofta "familjedrama och husdröm" istället för som du här beskriver "vägen mot husdrömmen".

Mest kritisk mot flera på forumet här som till varje avsnitt verkar klaga på att det inte är ett byggprogram - vilekt det ju inte är tänkt att vara
 
  • Gilla
mellansorken och 2 till
  • Laddar…
HomeboY HomeboY skrev:
och märkligt hur en budget kan gå från 4,5 till 8 milj Det främsta jag imponerades av är formen på huset, väldigt estetiskt tilltalande!
Som det redan nämnts tidigare så är det inte slutsumman som är märklig utan i så fall den första budgeten.
Men han sa ju själv att de ändrade många materialval under resans gång.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Som det redan nämnts tidigare så är det inte slutsumman som är märklig utan i så fall den första budgeten.
Men han sa ju själv att de ändrade många materialval under resans gång.
Jo det är sant, vet inte hur de skulle lyckas bygga det där huset på 4,5. Kanske om han gjort allt själv
 
det med av saknaden av garage är det nåt folk inte har idag tänker inte mest på bilen mer på alla saker en barnfamilj har för alla säsonger
 
M maria01 skrev:
det med av saknaden av garage är det nåt folk inte har idag tänker inte mest på bilen mer på alla saker en barnfamilj har för alla säsonger
Avsnittet tog tyvärr inte alls upp något av alla de praktiska detaljer som vi som har barn tänker på, vilket är synd. Då kanske huset inte är fullt så fantastiskt om det endast funkar för vuxna och äldre barn?

- Förvaring, vart fanns den? Visst, de hade ju ett helt hus på tomten de kan ösa in saker i... kanske byggs det en friggebod så småningom.

- Som jag skrev tidigare, allrum för fredagsmyset? Alla är ju olika men vi har en stor soffa alla kan få plats i när vi spelar spel, tittar på tv eller bara myser, Antar detta kommer på nedervåningen, eller gör de som de i ett tidigare program där de byggde ett jättesmalt hus med supersmå barnrum, struntar i det helt och hållet? In med barnen i varsin garderob vetja, bara vi får ett mega stort master med glasdörrar och utsikt. Kanske barnen blir större, och inte längre vill bo i den där garderoben på 5-6 m2.

Jag kanske är lite för negativ nu men man ser väldigt ofta att barnen får de där små dåliga rummen, och kanske till och med får dela rum, bara för att huset ska få plats med en megastor master, stor matsal, stort kök osv.

Man har ju alla möjligheter nu när killen själv har ritat det, att gå igenom hur de har *drömt* gällande *huset*, hur de drömde upp planlösningen och allt annat som har med husdrömmar att göra. Istället struntade man i det helt och hållet. Man behöver inte gå in på en massa byggtekniskt tjafs för nördar, men det går ju att göra ett intressant program om själva huset och hur det passar in i huvudpersonernas drömmar ändå, tänker jag. istället får huset i sig kanske 20% av programtiden....

/S
 
F ErlandJ skrev:
Priset landade ungefär där jag trodde. Det var budgeten som var fel.
Precis, Gert tycktebdet var ett av dom bäst genomförda projekten i programserien, men ingen koll från start på vad ett bygge i dennstilen kostar, samt vilken tid det tar.
 
Garderoben som han ritade var inte det snyggaste man sett. Men props för huset, dyrt men bra idéer, entrédörren och dom höga dörrarna gillade jag.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.