Otroligt att han döms för att visa rumpan efter att grannen begått hemfridsbrott genom att sätta upp en kamera. Ur led är tiden. Hoppas han frias för rumpvisningen i högre instans. Sedan mordhot är ju grovt men rätt skall vara rätt. Verkar som att nymoralister av frikyrklig typ har för mycket att säga till om.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Otroligt att han döms för att visa rumpan efter att grannen begått hemfridsbrott genom att sätta upp en kamera. Ur led är tiden. Hoppas han frias för rumpvisningen i högre instans. Sedan mordhot är ju grovt men rätt skall vara rätt. Verkar som att nymoralister av frikyrklig typ har för mycket att säga till om.
Det lät verkligen märkligt. Den ene grannen har alltså satt upp en kamera som filmar in genom den andre grannens fönster. Vilket då tydligen inte är något olagligt.

Men när den filmade grannen går med rumpan bar inne i sitt eget hus så blir han straffad för det.

Jag tänker på den där jättetråden: Grannen tar inte på sig kläder. Där kunde den trådstartaren lösa det problemet genom att sätta upp bevakningskameror som filmade in i grannens hus. Då hade de inte fått gå nakna inomhus längre.
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Kanske i kombination med mordhoten han dömdes för också? Trist när vuxna människor driver en tvist för långt.
 
Det var ingen som reagerade på skylten med "Snuskig Skit Gubbe"?

Jag förstår inte riktigt vem det var som satt upp den, men en så flagrant särskrivning borde ju vara straffbar i sig självt!

;)
 
  • Gilla
  • Haha
Långfarare och 17 till
  • Laddar…
Hahaha, grannar sen 80-talet som nu blivit osams. De lär väl vara pensionärer nu. Och allt det där har sin upprinnelse i att ena grannen kramat om den andra?

Förmodligen en svartsjuk äkta man som fått se frun vänslas lite med grannkarln och hämnas på denne genom att sätta upp skyltar och kameror samt ringa polisen.

Jag hade nog gjort likadant, alltså visat arslet om grannen skulle ha en kamera riktad åt mitt håll.
 
  • Gilla
Bure
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Det var ingen som reagerade på skylten med "Snuskig Skit Gubbe"?

Jag förstår inte riktigt vem det var som satt upp den, men en så flagrant särskrivning borde ju vara straffbar i sig självt!

;)
Ja, man kan undra om de menade "Snuskig skitgubbe", eller "Snuskig skit, gubbe" :poop::D

Dessutom är det tur att vi har en pandemi nu så man inte kan bli anklagad för att krama någon.
 
  • Gilla
olleg07 och 2 till
  • Laddar…
Faktum att åtskilda tusen skattekronor går till sånt här är tragiskt.
 
  • Gilla
EvertL och 4 till
  • Laddar…
wildeside
anthill anthill skrev:
Faktum att åtskilda tusen skattekronor går till sånt här är tragiskt.
Det gödslas med miljardtals av skattebetalarnas pengar till det ena dummare en det andra!
 
  • Gilla
EvertL och 5 till
  • Laddar…
T
wildeside wildeside skrev:
Det gödslas med miljardtals av skattebetalarnas pengar till det ena dummare en det andra!
Att nån mordhotar en annan är ju så sjukt fel så då får gärna mina skattade pengar gå till att reda ut det!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
wildeside
T TreeView skrev:
Att nån mordhotar en annan är ju så sjukt fel så då får gärna mina skattade pengar gå till att reda ut det!
Ja det kanske är dumt att jaga gängkriminella som har mördat, kanske bättre att lägga pengar på några mossiga pensionärer eller iaf äldre som tjafsar.
 
  • Gilla
Vildparti
  • Laddar…
T
wildeside wildeside skrev:
Ja det kanske är dumt att jaga gängkriminella som har mördat, kanske bättre att lägga pengar på några mossiga pensionärer eller iaf äldre som tjafsar.
Varför det ena eller andra, båda är ju fel och i rättssamhälle ska ju det hanteras.
 
  • Gilla
GreenYoda och 1 till
  • Laddar…
wildeside
T TreeView skrev:
Varför det ena eller andra, båda är ju fel och i rättssamhälle ska ju det hanteras.
Kanske för att pengarna inte räcker till båda sakerna eftersom det gödslas med dom.
 
Själv undrar jag mest vad denna sensationsjournalistik över huvud taget har på byggahus att göra...
 
  • Gilla
  • Haha
TobbeP och 5 till
  • Laddar…
T
wildeside wildeside skrev:
Kanske för att pengarna inte räcker till båda sakerna eftersom det gödslas med dom.
Eller så räcker det till båda och så slutar du att beklaga dig över att folk får hjälp efter att ha blivit mordhotade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.