Schemalägga 39 timmar funka, 40 funkar inte.
Firmware 3.08
Skärm med schema-app visar felmeddelande "Det gick inte att spara konfigurationen" och total drifttid på 40 timmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av schema i mobilapp visande arbetsdagar och tider med offline-felmeddelande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Intressant, schemaläggningsbegränsningen verkar ligga i appen då och inte i klipparen. Får hoppas att de inte bestämmer sig för att dra ned på timmarna igen.
 
Jag laddade roboten fullt i slutet av oktober ungefär.
Behöver jag ta fram den för underhållsladdning?
 
I manualen rekommenderar de att man laddar den fullt och sen plockar ut batteriet ur maskinen och förvarar det varmt.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
M mrdn skrev:
I manualen rekommenderar de att man laddar den fullt och sen plockar ut batteriet ur maskinen och förvarar det varmt.
Hmm inget som jag hittar i manualen om att plocka ur batteriet.
 
  • En närbild av en instruktionsmanual för batteriunderhåll och vinterförvaring för Landscape™ gräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Intressant, i den engelska översättningen står det såhär.
Instruktioner för vinterförvaring av Landxcape-robotgräsklippare, inklusive rengöring och batteriskötsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Nu fick även jag köpa en 812i till halva priset, lite styvt 2650:- på Bauhaus!

Detta var i Bäckebol och det var INTE helt självklart så försök inte ens göra detsamma kan jag säga! :worried:

Tack för tipset här iaf!
 
Jag va nere i Hyllinge på Bauhaus och kollade om dom hade någon som man kunde fynda men det fanns det inga kvar. "kommer nya om nån månad" trodde dom. Jag hade gärna fyndat en ny hem till stan inför 2021.
 
Dags att kolla batteristatus och samma av ”Ola” inför säsongen.
100% batteri efter ca 4,5 månaders dvala.
 
  • App för robotgräsklippare visar 'Landxcape Ola' med 100% batterinivå och sista uppdatering 2 mars.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Jag har faktiskt kopplat in min 2 ggr under dvalan men båda ggr har den visat 100 % så den verkar inte läcka ström iaf:) ska bli kul att få ta ut den om någon månad igen :)
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Ja nu kliar det i vårfingrarna. Jag ska dra helt nya linor pga en större ombyggnad av hus och trädgård och min gamla lina är skarvad på en hel del platser. Ska bli jätteroligt o börja "pilla" igen. Förra året gick allt perfekt tycker jag. nu ska jag lägga linan uppepå igen och finlira så jag får till det exakt som jag vill ha det. Ska lämna lite lina över lite här o där så man kan justera i framtiden. Nu saknas bara solen........
 
  • Gilla
Ulk_Upp och 1 till
  • Laddar…
Ja jag gjorde ju bort mig med att gräva ner linan ganska direkt.
Nu måste jag ta upp den då jag ska ta bort en buske, stubbe och bygga till.
Men det är ju sånt här som är lite kul
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Nä nu får fasen snön och slasket försvinna. Nu e jag så sugen på att dra igång årets säsong. Ska som sagt dra nya linor både i fritidshuset och i stan, Blir kanske tom. en ny klippare för året. Landxcape:n har fungerat super och får kanske rulla i stan i år för den gick mer eller mindre helt problemlöst hela förra säsongen. Gick ut alla dagar, och kom tillbaka alla dagar. Precis som man vill att det ska vara.. Mina 2 gamla klippare får någon annan ta över och en ny ska i så fall köpas in till fritidshuset. Får se vad det blir i år. Jag kan ju satsa på ett säkert kort som i Landxcapen eller testa nåt nytt. Är man tekniknörd så är man........Det blir i alla fall ingen 20.000kr maskin. Så mycket tycker jag inte jag vill lägga. helst under 10.000kr. Så "mycket smäll för pengarna" är ledordet.
Men som sagt.....nu väntar jag bara på det goa vädret......
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Tycker samma sak här.
Måste dock vänta lite längre med att skicka ut klippare på uppdrag.
Hann lägga ut gödsel, toppdress och stödså innan snön kom ige

Dessutom har jag grävt upp 2 buskar och en stubbe från tomten så jag måste dra om linorna så den går runt dessa områden så jorden får sätta sig förstnoch börja växa
 
  • Gilla
Sundlof81
  • Laddar…
Du får sätta larvfötter på den.....:rofl:
 
  • Haha
Jockose
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.