Kartongförpackning av PLURIJET vattenpump märkt "Made in Italy" med teknisk specifikation på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad kan detta vara...
 
  • Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Vad kan detta vara...
:surprised: Kan de va en regulator te en hönsatrappa? :thinking:
 
  • Gilla
fizz och 2 till
  • Laddar…
När man beställer filterrören kan man välja "Schlitzweite". Antar att det är bredden på slitsen, som kan vara 0,3 och 0,5 mm. Finns det något här att föredra?
 
Beställde 0,3 mm som var default. Kalaset gick på 6500 kr med frakt, så hoppas det blir vatten av detta nu. Blir ledsen i ögat annars.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
0.3 mm slits är en bra storlek om man inte vet vilken fraktion som väntar där nere.
Spännande! När sätter du igång?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
0.3 mm slits är en bra storlek om man inte vet vilken fraktion som väntar där nere.
Spännande! När sätter du igång?
Grejerna kommer nog i veckan. Jag har 3 barn (småbarn), så... jag sätter väl igång asap men detta blir nog en utdragen process :D. Jag håller er uppdaterade.
 
  • Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
Har fått en avisering om att grejerna är på mitt lokala postombud... och att det bara väger 10 kg.......
Låter märkligt. Bara den kiespumpen måste väl väga 10 kg.


Återkommer när jag varit där.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Okej det kom 3 st avier ytterligare igår.... så 4 paket att hämta på posten :) Sorry för lite irrelevanta inlägg men måste ju bygga upp lite spänning!!
 
  • Gilla
fizz och 2 till
  • Laddar…
Hej

Jag beställde en Pedrollo Plurijet m4/100x av https://www.tuttoprofessionale.it för ett tag sedan och tänkte jag skulle ge feedback över hur exemplariskt allt fungerat med att köpa från italien och denna leverantören.

Sön21/2: skapade en order. Har handlat från utlandet innan men ville vara lite försiktig så jag la på postförskott på 4.5euro, alltså betalning vid leverans.

Månd 22/2: får meddelande om att de inte kan erbjuda postförskott till sverige utan förskottsbetalning måste ske, banköverföring eller paypal var två av alternativen. Ordern var på 192euro/2000kr så jaja, jag tänkte jag chansar. Hemsidan gav seriöst intryck och de hade svarat på e-post tidigare. Tog ett tag innan jag fick rätt BIC och IBAN nr men tillsist så.

Tisdag 23/2: gör en SEPA betalning i euro på förmiddagen och senare på kvällen får jag meddelande om att ordern var under behandling för sändning, skulle ta 4-5dagar. Helt ok, ingen panik från min sida.

Torsdag 25/2: det knackade på dörren tidig eftermiddag och utanför står budfirma/UPS med ett fint paket. Packade upp det senare samma dag och märker att kåpan för fläkthjulet var sprucken. Tillverkarens låda var lite dåligt emballerad, UPS (tror jag det var) yttre låda var oskadd. Tar foto och skriver ihop ett vänligt e-post meddelande till de på kvällen och ber de skicka ny kåpa.

Fredag 26/2: får svar av de utan diskussion att de skickar ny kåpa

Månd 8/3: Får meddelande att kåpan är skickad. Igår (12/3) fick jag SMS av Postnord om att välja dag och tid för leverans, så de kommer med den på tisdag

Så jag kan starkt rekommendera denna leverantören och deras extremt snabba leverans från Italien. De låg dessutom lägst i pris för denna pumpen och har bra utbud av pumpar och tillbehör.

Har påbörjat idag med byta min gamla pump men det tar några helger till. Min gamla pump var/är "platsmonterad" så jag fick justera och anpassa. Sen tog det lite tid innan jag blev klok på hur jag skulle få loss samlingsröret från den gamle anläggningen som dessutom satt ihop med gänglåsning/loctite. Med två småbarn så tar många saker lite längre tid också och sedan ska man försöka komma lite hemifrån också i dessa Corona tider.
 
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
@ibrakadabra
Hur går det?
Haha Jo, det "tar sig". Har hämtat 2 av 4 kollin. De kom ju så klart inte till samma postombud.
 
  • Två staplade kartongpaket i en rörig förrådsutrymme vid sidan av en skottkärra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Posten kommer med de resterande 2 kollin imorgon. Kanske öppnar upp kartongerna och visar allt smaskens.
 
I ibrakadabra skrev:
Posten kommer med de resterande 2 kollin imorgon. Kanske öppnar upp kartongerna och visar allt smaskens.
:surprised: Har du inte öppnat dom ännu? :thinking::D
 
  • Haha
Maxwells demon
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
:surprised: Har du inte öppnat dom ännu? :thinking::D
haha jo, kom på att jag öppnat de 2 jag hämtade på posten. Men fotar allt samtidigt :).
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.