Vitt och teakfärgat utemöblemang med hopfällbara stolar och utdragbart bord på en träaltan.

Visst längtar vi efter vår och sommar, middagar utomhus med goda vänner. Vinsten den här veckan ger dig möjlighet att njuta fullt ut av de fina kvällar som kommer. Matgruppen Nice kommer från Bra sommarmöbler och är en tidlös klassiker i vitt och teak med bord och fyra hopfällbara stolar med sju olika positionslägen. De har en stomme av aluminium med väderbeständigt tyg av textilene-väv på sittdelen som är lätt att rengöra. Bordet har en praktisk iläggsskiva som förvaras under bordet och ökar längden till hela 210 cm, det gör plats för minst åtta sittplatser.

Värde: 12 240 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna matgruppen Nice, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Ungefär hur många olika produkter hittar du i Bra sommarmöblers E-handel?
Svaret hittar du på deras hemsida.
Vinnaren utses fredagen den 19 mars.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
  • Wow
Brasse22 och 13 till
  • Laddar…
Svar: över 30.000 produkter

Jag ska bygga en altan i år och när den är klar behöver jag lite vettiga möbler och det skulle vara perfekt om jag kan njuta direkt istället för att vänta på att det ska byggas möbler
 
  • Gilla
J o
  • Laddar…
Svar: över 30000 produkter.

Byggde altan i fjol somras och flyttade efter det ned våra gamla slitna IKEA-utemöbler till en ny och fin altan. Det är mitt första större projekt (större som i mer än att sätta upp en hylla ungefär) och jag blev själv väldigt nöjd. Men den förtjänar att prydas av finare möbler än de som står där nu!
 
Svar: över 30000 produkter.

Det självklart att alla är värda sådana härliga utemöbler, men...
värför just ska jag vinna?

För knappt ett år sedan har vi flyttat till vårt första hus och, som det brukar gå för många nyblivna husägare, får man stora och oförutsedda utgifter första åren. Så det blev inga utemöbler förra sommaren. Nu börjar sommaren närma sig och vi letar efter grejer för vår trädgård. Det ska var härligt att vinna dem särskilt eftersom vi fick barn nyligen och budgeten prioriteras åt det hållet ett tag nu.

Lycka till alla!
 
E
Svar över 30000.

Hela (jävla) sommaren höll jag på med ett hopplöst diyprojekt till loungemöbel som min sambo lurade på mig. Skulle bara ta en helg att smälla ihop. Så blev det inte... det är snett och skevt och tungt som fan. flera tusen spänn för sibirisk lärk har jag lagt ut.

Nu står det på vårt trädäck och ... skäms. Jag skäms. Grannarna skäms. Min sambo skäms.

Snälla!
 
  • Gilla
Lind77
  • Laddar…
Svar: över 30000

Motivering: skall snart flytta in i mitt första hus (60 tals tegelvilla) med renoveringsbehov och hade haft stort nöje av en fin matgrupp till altanen där jag kan sitta och njuta mellan renoveringspassen.
 
Svar: Över 30000 i e-katalogen.

Motivering: Vi har precis påbörjat en tillbyggnad där detta set skulle passa perfekt på trädäcket under det utskjutande sadeltaket. Bra med extra skiva när vi (efter Corona) kan bjuda några vänner på middag! Blir kanske i samma veva som vi byggt färdigt - snyggt och lätt i stilen!
 
Svar : över 30 000

Vi har precis byggt både hus och altan så vore fantastiskt med möbler så vi slipper sitta på trallen i sommar
 
A
Svar: över 30000

Byggde altan förra året och i år fortsätter vi med uterum på det. Ett fint matbordsmöblemang skulle göra susen hos oss.
Med den extra iläggsskivan ilagd klarar vi både hålla covid-avstånd om det behövs och få plats med många om restriktionerna släpper.
Visst är det en sommarmöbel, men med snygg teak-skiva och tidlösa stolar kan man även använda det som extrabord och extrastolar inne när man har många vänner och släktingar på kalas.
 
A
Svar: över 30000

För att de är snygga, av bra kvalitet och skulle passa bra på mitt sneda och bitvis nedsjunka sommarprojekt: altanen!
 
30000 produkter.

Trädäcksbygge stundar till våren. Vad passar inte bättre än att kröna slutresultatet med denna möbelgrupp? Kan den levereras till Maj?
 
Bra Sommarmöbler startades 1995 i Göteborg och med över 30 000 produkter i e-handeln.

Motivering: Nya fräscha sommarmöbler är aldrig fel. Min bror har en fräsch stor altan men det kan man inte säga om möblerna som står på den. Han har haft andra prioriteringar i livet som inte alltid varit så lätt att få rätsida på men nu går det åt rätt håll. Teak är dessutom snyggt.
 
Över 30 000

Vi har precis lovat bort våra utemöbler till svärföräldrarna utan att ha hittat några nya.
Detta snygga set hade passat perfekt på vår nya altan i sommar.
 
Svar: över 30 000 produkter

Jag vill vinna dessa utemöbler då vi i vår/ sommar ska riva en gammal rutten altan som lett upp till vår ytterdörr och ersätta med en mer välkomnande trappa.
Intill detta finns en sunkigt uterum som vi ska göra om till altan för att återställa husets originaltänk.
Ett par utemöbler hade verkligen sporrat oss att jobba på och få ihop detta projekt innan vi blir föräldrar för första gången.

//Niklas
 
30 000 produkter. I ett år med pandemi, tristessen den slog till. Ett litet hus med blommor till, nu livet leka vill. Ge oss nått att sitta på och höra fågelns drill. Så kan också svärmor få lite kaffespill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.