Ska montera Ikea köksskåp på vägg av gips och osb skiva uppskruvad mot 45 ×70 mm reglar på cc 60
Det är en metall list jag ska skruva upp i väggen se foto nedan, där jag sen hänger på skåpen
Vilka skruvar ska jag använda för detta ska sitta rejält med senare tungt i skåpet
Jula rekommenderade skruvar montage skruv 4,2×45 mm se foto nedan,
Men tycker dom ser små och smala ut
Vill det ska sitta rejält.
Tacksam för hjälp
Metallist för montering av köksskåp med runda hål och en utskjutande flik, mot en beige bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallist för väggmontering av köksskåp och en 4,2×45 mm monteringsskruv på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en metallist som ska användas för att hänga köksskåp på vägg, med synlig förstärkningsstålbygel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror rekommenderade skruvar fungerar fint, om du vet var reglarna är skulle du möjligtvis sätta någon längre skruv i en regel.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Jag hade använt grövre typ 6x40 kullrig träskruv.
 
richardtenggren
Jag hade nog kört på typ BigDog/Waf, som är en grövre variant av den du har köpt, från 6-12 mm tror jag de finns. Du klarar dig troligen bra med 6 mm.
 
  • Gilla
Blommas
  • Laddar…
F falkn skrev:
Jag hade använt grövre typ 6x40 kullrig träskruv.
Var köper jag dessa hittar inga på byggmax eller jula dom butiker som finns i Trelleborg
 
Skruven skallen måste vara större än 7 mm för att sitta rejält mot brickan man sätter mot metall listen Mätning av hålets diameter på en metallbricka med hjälp av ett hopfällt metallmåttband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
[länk]
Tycker jag är för kort. Når knappt in i reglarna.
 
richardtenggren
Behöver ju knappast galvad skruv i ett kök.. så länge man har skruv som går igenom osbn så kommer det hålla
 
Mazen Mazen skrev:
Träskruv med kullrigskalle, som skrivits ovan, 6x50 alt 6x60 helgängad är vad jag kör med...
Sitter som berget, alltid!
Waf el Bigdog är överkurs ;)

[länk]
Har tyvärr inte Beijers bygg i trbg
Bara byggmax och optimera
 
Redigerat:
Lånar tråden lite då jag planerar att byta kök under april.

Mitt gamla hus har massiva träväggar på två respektive tre tum bakom tretexskivor. Tretexen river jag naturligtvis bort och ersätter med gips.

Vad skulle ni rekommendera för skruv till mig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.