Hej på er!

Någon som har goda/dåliga erfarenhet vad gäller vitvaror av märket Gorenje? Jag och sambon blev intressade av Gorenje när vi tittade runt på tretti.se, när vi sedan har sett och känt på några Gorenje-produkter ute i handeln så tycker vi: visst, oftast tuff design men det verkar andas lite B kvalité ändå.

Tacksam för synpunkter på Gorenje alltså.

Ha en trevlig helg!
//Håkan
 
Har ett kylskåp/frys från gorenje. har haft det sedan juni förra året och är än så länge väldigt nöjd med det, inga problem alls! (inte för att jag väntade mig det iofs...)
när vi skulle välja vitvaror till nya köket så valde vi mellan cylinda och gorenje, allt förutom just kylskåpet blev cylinda men det var för att vitvaruhandlaren tyckte att deras grejer är bättre än gorenje, men han tyckte inte alls att gorenje var dåliga, bara att de andra var bättre i jämförelse...
 
för dom länkarna. Jag och sambon får ta in lite offerter från vitvaruhandlarna i trakten....vore kul att se om ONOFF verkligen står upp för sin prisgaranti.

Ha de gött!
 
Hade tidigare en Gorenje hällspis. Funkade bra bortsett från att glaset till ugnen helt plötsligt gick i tusen bitar. Troligen någon spänning i glaset och vi fick det utbytt efter bara 2 dagar. Ugnen på Gorenjen är f.ö väldigt bra.

En helt ok spis helt enkelt...
 
Milkshaken
hej vi har ett inbyggt kylskåp från Gorenje och en glaskeramikhäll och en inbyggnadshäll från Gorenje.
Allt funkar bra, dock har jag lite invändning mot kylen, den är lite för grund, 1½ litersflaskor kan inte ligga ned utan att ta i någon av hyllorna som finns i dörren, vi har testat att flytta runt alla hyllor och fack men det går inte liksom.. flaskan får ligga på tvären.
Sen gick ugnen sönder, det är så att för att ugnen ska funka så måste displayen fungera. Den lilla transformatorn som sitter på kretskortet hade fått spelet och slog ut hela ugnen.
Ugnen var ett halvår gammal så detgick på garantin såklart.

Jag frågade dessutom teknikern som var här om just kvaliteten på Gorenje... Han sa att dom håller mycket hög hög kvalitet. dom har liksaom andra reparatörer haft mycket liten felfrekvens på deras produkter.

Detta var alltså en oberoende tekniker från en vitvaruaffär som hellst säljer Electrolux och AEG...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.