Är det någon som känner till vitvarumärket Gorenje? Jag vet att
¨kvik ¨säljer det. Har aldrig hört talas om det tidigare.
Jag är på jakt efter en bra spis med häll och varmluftsugn.
Några tips kanske?? :D :D :D
hälsningar Sofi
 
Vi har en sjysst spis i märket Gorenje. Vi har köpt den på rekommendation eftersom vi inte ville lägga ner för mycket pengar på en spis då vi ska flytta inom kort.

Hällen är grymt bra, plattorna är snabba och svalnar snabbt när man stängt av dem. Vi har ingen varmluftsugn i vår så det kan jag inte säga något om, men ugnen i sig är jämn och bullar blir kanonfina! ;D

Anledningen till att vi vågade köpa ett märke vi inte visste något om var att vi har en kompis som jobbar i branschen och ger oss den information vi vill ha, inte den som de tjänar mest på.

Bryr man sig inte om själva märket så tycker jag att Gorenje är ett helt okej val. ::) Det är våra erfarenheter.
 
Har en gorenjespis med varluftsugn sedan 3-4 år tillbaka den funkar alldeles utmärkt. Bra snabba hällar. Snabb ugn. Bra spis helt enkelt där man inte betalar så mkt extra för märket på den.
 
Gorenje är slovenskt och tydligen landets stolthet.

Det säljs mycket i Danmark där kvik kommer ifrån.

Min pappa köpte en sån spis för jättemånga år sedan och den fungerar fortfarande.
 
Men hur bra är dem på reservdelar, eller om den skulle gå sönder?
Det är enda anledningen vi inte riktig vågar köpa ett relativt okänd märke, annars har dem definitivt intressanta priser!
 
Ingen aning då jag ännu inte behövt några reservdelar men det borde någon av återförsäljarna kunna svara på. Det är ju numera ett inte helt udda märke längre, så jag skulle inte vara alltför orolig.
 
Har "förmånen" av att använda Gorenje spis och kylskåp.
Slutsatsen är att jag inte skulle vilja ha dem i mitt eget kök.
Spisen: Vreden är graderade till 3(!) och sitter i "fel" ordning. Plattorna har en förmåga att rosta, vilket jag aldrig upplevt på andra spisar. En av lampplupparna trillade plötsligt ned på golvet. Förmodligen har jag inte hunnit upptäcka alla "finesser" spisen har ännu.

Kylskåpet: Dörren hänger mer och mer för varje dag. Gångjärnen är av usel kvalitet. Dörren kärvar så man måste trycka till ordentligt när man stänger den. Det har hänt ett par nätter att den inte varit helt stängd och en hel del mat blivit förstörd.

Det lilla man möjligen sparar på att inte köpa kvalitet från början kompenserar inte missnöjet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.