Jag tycker det är lite besvärligt att reklamen laddas efter resten av sidan, så att inlägg flyttas och reklamen hamnar där istället.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
richardtenggren
Jag tycker det borde finnas en knapp för att rensa svarsrutan!
Vet inte om fler har problem men på iPhone 12 PRO med 14.4 så är det buggigt att markera text i svarsrutan om man ska scrolla uppåt samtidigt så att säga. Har dock upplevt problemet en längre tid.

Försökte återskapa problemet;
Skärmdump från iPhone visar öppnad svarsruta i diskussionsforum med markering och textredigeringsmeny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en diskussionsforumstråd på en mobiltelefon med textmarkering och ett pop-up-fönster för textredigering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Jag har väldigt svårt att förstå varför man kan dölja sin profil? Räcker det inte med att vi kan registrera oss med ett mer eller mindre anonymt alias? Jag rekommenderar att @Per Eskilsson tar bort denna funktion. Det är en gammaldags forumfeature som har passerat bäst före-datum.

För egen del väljer jag att inte diskutera med personer med dolda profiler.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Jag har aldrig kollat hur många som aktivt valt att ”dölja sin profil” eller ”visa bara min profil för de jag följer”, jag uppskattar att antalet är väldigt lågt, men det är väl bra om man kan välja detta själv. Vi är alla så olika.
 
E
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag har aldrig kollat hur många som aktivt valt att ”dölja sin profil” eller ”visa bara min profil för de jag följer”, jag uppskattar att antalet är väldigt lågt, men det är väl bra om man kan välja detta själv. Vi är alla så olika.
Ibland kommer det upp på vissa att den personen valt att begränsa vem som får se hens profil, hur görs detta urval, är det poängbaserat månne?

Tror inte det går att följa eller skicka PM men det gör väl inget, förstår inte varför folk skulle sura för detta, bara att gå vidare med livet ju.
 
Redigerat:
Det är inte poängbaserat, det görs under Sekretessinställningar längre ner på profilsidan.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är inte poängbaserat, det görs under Sekretessinställningar längre ner på profilsidan.
Okej, kanske värt att fundera över..
Nu kom det upp något nytt:
Aktivitet
XXX restricts who may view their recent activity.
 
Staffans2000
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag har aldrig kollat hur många som aktivt valt att ”dölja sin profil” eller ”visa bara min profil för de jag följer”, jag uppskattar att antalet är väldigt lågt, men det är väl bra om man kan välja detta själv. Vi är alla så olika.
Jag tycker inte att det är bra. Profilen säger egentligen ingenting om en, om man så vill. Däremot kan det vara intressant att läsa andra inlägg av en viss person man stöter på i diskutionerna. Framförallt de som varit medlemmar sedan Hedenhös, men bara gjort ett fåtal inlägg på hela den tiden (lyckans ostar:D). Till skillnad mot vi, som spottar ur oss inlägg som en Tommy gun.
Skriver man här, förstår jag inte meningen med att kunna dölja vad man tidigare skrivit. Helt ologiskt och onödigt.

När jag ändå är i farten, upprepar jag än en gång behovet av en "E du go eller-gubbe". Kan användas när ett inlägg visar sig vara helt obegripligt. För, som det är nu, saknas den möjligheten med de gubbar (eller gummor) som finns till bud. Dessutom finns det en "Skratta åt-gubbe":D, men ingen "Skratta med-gubbe". Vilket resultera i att det är omöjligt för läsaren att begripa om det är ett hånskratt eller ett hjärtligt skratt. Själv får jag ibland förtydliga för mina, i vanliga fall, antagonister,:cool: att jag denna gång skrattar med dem och inte åt dem.

Staffan
 
engs
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Skriver man här, förstår jag inte meningen med att kunna dölja vad man tidigare skrivit. Helt ologiskt och onödigt.
Det försvårar i vilket fall "doxing", kanske finns det något bra svenskt ord för det.

Dvs om någon som vill vara anonym på t.ex. ett forum men oavsiktligt lämnar små ledtrådar här och där i inlägg som var och en är obetydliga. Men om denna person inte varit nog försiktig, kan någon som så önskar pussla ihop dessa var för sig obetydliga ledtrådar, och få fram vem personen bakom nicket är, med adress och allt.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Vet inte om det varit uppe tidigare.

Firefox på android:

Citera ett inlägg. Ångra innan postning genom att stänga editeringen med krysset uppe till höger.
Citera ett annat inlägg.

I detta läget är textarean för editering helt koko.
Mörkören lever sitt eget liv och ibland kan man tom skriva baklänges helt ofrivilligt.
Jag ska testa i nästa inlägg i denna tråd.
 
M Micke_xyz skrev:
Vet inte om det varit uppe tidigare.

Firefox på android:

Citera ett inlägg. Ångra innan postning genom att stänga editeringen med krysset uppe till höger.
Citera ett annat inlägg.

I detta läget är textarean för editering helt koko.
Mörkören lever sitt eget liv och ibland kan man tom skriva baklänges helt ofrivilligt.
Jag ska testa i nästa inlägg i denna tråd.
VaIKrS TtA GtIÖjlMO TElHEr dR äU N
 
  • Gilla
  • Haha
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Okej, jag behövde inte ens citera nåt andra gången. Tror att den här editeringstextarean fuckas upp bara man nån gång, ångrar sig med krysset och sen skriver i samma tråd igen.
 
E
Har nämnt detta innan men tror inte jag fick någon respons, gällande ignorera funktionen så märker jag att den bara fungerar till hälften.
Texten syns då jag är en nivå upp och trycker jag på visa så dyker plötsligt all text upp som inte skulle synas.
 
hsd
Det har dykt upp ett nytt problem, när jag klickar på meddelandet (sist var det om köpa ut syster från radhus) då kommer jag till en annan tråd
Liknande har hänt flera gånger ( en gång är ingen men två gånger är katastrofalt)
 
Staffans2000
Det har hänt mig med att jag kommit till en helt annan sida, än avsedd.

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.