Renoveringstapet uppe och allt grundmålats idag. Hann även med att färdigmåla taket 2 gånger.

Nygrundmålat rum med färdigmålat vitt tak, skyddsplast och målartillbehör synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Ett öppet nätverksuttag med inverterade kablar i ett källartak med synliga rör och vit perforerad panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller ett nätverksuttag med löst hängande färgkodade kablar och en synlig korsad anslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätverksuttag i ett källartak med akustikplattor och synligt kablage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nätverksuttag i källartaket, som det är nu får TVn i vardagsrummet ovanför nät via ett "ormbo".
Är medveten om att några av paren är inverterade, men jag följer husets "standard":oops:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vad kör du med för kabel? Den ser tunn ut?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Vad kör du med för kabel? Den ser tunn ut?
Hemma körde jag med en cat6 kabel som heter något med slim. Perfekt när man bara har 16 rör.
 
OK, har kört med "riktig" CAT6 kabel tidigare men de är nästan hopplösa. Kjell hade visst bara barnförpackning på 100-meter:). Får nog bli Gigamedias på 305-meters rulle i box.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Får mycket gjort när dottern sover.
Inget bygglov dock så lär rivas.
 
  • Träklossar på golv som bildar texten "BYGGA HUS" med en kreativ struktur ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lekfull konstruktion av färgglada byggklossar som bildar ordet "BYGAHUS" på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Färgglad träklosskonstruktion på golv, bestående av sorterade block som formar en liten fantasibyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Blindnit och 10 till
  • Laddar…
Limma upp stänkskydd..bara 2 kvar nu.
Kök under renovering med osatta stänkskyddsplattor vid arbetsbänk och diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Målat väggarna två gånger. Bild åt andra hållet som omväxling, för att påminna mig om de fem dörrarna som behöver nya foder efter att golvet är bytt.

Nymålat rum med fem vita dörrar och målarutrustning på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Börjat med det absolut tråkigaste som finns. Försöka få ner alla gamla lager med tapet så jag kan måla rummet sen. Den var i dåligt skick så renoveringstapet var inte att tänka på.

Men sa**n så tradigt det är. Änsålänge har jag bara gått med brytbladskniven och skalat mig fram efter luftfickor, imorgon får det bli lite såpavatten på en trasa lite lätt och hoppas man inte väter ner gipset därunder

Rum under renovering med skrapade tapetlager på golvet och oskalad tapet på väggarna kring ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med flagnande gamla tapetlager i olika nyanser av beige och grått, barns huvud synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även fått upp nya utelampan/varsellampan som går på rörelsesensor. Skönt när det inte är något ljus runtomkring här i skogen när man kommer hem sent på kvällarna.

Nattvy av hus med rörelsesensorlampan tänd, bil parkerad framför och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Nätverksskåp med färgglada Ethernet-kablar anslutna till patchpanel och switch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ljusbrun långhårig katt vid nätverksuttag och laptop med testresultat på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trådat in nätverksuttagen, Bärra var med och verifierade funktionen efteråt. :love:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Målat och pysslat lite, men framförallt invigt grillsäsongen i -minusgrader :cool:
 
  • Grill ute på en altan med rykande mat och en flaska på sidan, belysning i mörker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av väderapp som visar nattlig temperatur på -1 grader Celsius i Oskarström och veckans väderprognos.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Målat och pysslat lite, men framförallt invigt grillsäsongen i -minusgrader :cool:
Det där är året runt aktiviteter, ja inte måla alltså! ;)(y)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild] [bild]
Trådat in nätverksuttagen, Bärra var med och verifierade funktionen efteråt. :love:
Sånna här kunskaper är något jag önskar jag hade . Får läsa in mig så jag kan fixa fram lite uttag runtomkring i huset, har ju en hel vind eller krypgrund att dra "kabel" i så nu saknas bara kunskap om vad man ska ha och gå tillväga
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det där är året runt aktiviteter, ja inte måla alltså! ;)(y)
Vi brukar hålla upp mellan mitten på November till Mars, även om det är fullt möjligt och väderskyddat att grilla året om hos oss :)
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.