Status
Tråden går ej att kommentera.
ACME skrev:
OMFG!
= Oj Min Förbannade Gud? :)
 
Hur funkar det med bygglov. Ska inte hus lira med omgivningen.
 
Utan att vara på något sätt rasistisk så får jag en känsla att de som äger/har byggt det har rätt mycket influenser från Arabvärlden (seriöst nu) mycket av stilen stämmer med upper clas i de sammanhangen.

MEN det jag ville komma fram till är att det är rätt "kul" med influenser från andra länder i svenskt byggliv...
70-80 tal Alphus kunde man finna bland de som byggde suteräng. Var lite extravagant och så då
Nu bygger vi hus inspirerade av estland och andra baltländer i timmervirke, där jag bor är det ett gäng som bygger "Rumänskt" med balkar i massivt timmer istället för bräder och med inredning klart influrerat av den delen av Europa.

www.rumantomt.nu

Bra eööer dåligt med nya influenser???
Har varit inne i huset som de byggt i Oskarström. Det är läckert som fan med en kjlar influens av centraeuropa men med så vitt jag kunde se en hög finish...
 
Kan riktigt se hur mäklaren suttit och svettats när han skrivit annonsen, slutlige suckat uppgivet och plitat dig "högstbjudande" under rubriken pris.
 
Och jag som trodde att nyrika ryssar var helt oåtkomliga i den här kategorin ;)
Antar att granskapet jublar, dels när huset började byggas, och nu över att det troligtvis kommer att stå halvfärdigt för oöverskådlig tid. Vad fint ni har det.
 
Ngn som vet vem som haft entreprenaden? Är det en byggfirma eller har de byggt i egen regi?
 
fy, det var smaklöst inrett. Jag skulle absolut inte lägga mina pengar på det huset, då får man ju räkna med ett par miljoner extra för att färdigställa huset plus att riva ut dom hemska badrummen etc...
 
Jag gillade verkligen entrén och den stansatta altanen. Kul med annorlunda hus.
Dyra material genomgående, men jag håller med om att badrummen var gräsliga, men dom passade ju in i stilen på övrig inredning. Poolen i suterängplanet var ju helt OK också.
/CC
 
pinebar skrev:
Borde vi inte ha en tråd för utflippade hus till försäljning?!
Detta kommer att bli svårt att överträffa.
Med risk att låta tråkig ;) skulle jag föredra en tråd med riktigt läckra och annorlunda hus - typ vågad, men väldigt lyckad, arkitektur. Allra roligast vore det med adresser så att man kunde se dom live ifall man råkar bo i närheten, men gränsen är väl hårfin mellan husnörd och stalker så man kanska skall ta det lite försiktigt där...
 
Mikael_L
Fyfan vad härligt och brackigt hus !!!!!! :D :D

Ett sånt ska jag absolut bygga (men med mindre byggfel) om jag blir så där onödigt rik någongång !!! :cool:

Och blir jag riiiiiktigt onödigt rik, ska jag bygga det som sommarstuga !!! :rolleyes:
 
Ni sitter å hetsar upp er över hur det ser ut invändigt, men den med lite lokalkännedom funderar lika mycket över varför man bygger ett sådant hus just på DEN platsen.

Om man nu en gång i livet ska bygga sig HUSET (smaken är ju som baken, han som byggde tyckte säkert det var jättefint) så inte fasen bygger man det just där..... :rolleyes:
 
Jo, såvida man inte föredrar jätteköpcentra som Kungens kurva och Heron framför annat i livet så håller jag med till fullo. Varför *där* av alla ställen.

Jag måste försöka hitta stället nästa gång jag åker till IKEA...
 
Jag tycker det är mera Albanskt/Serbiskt/Balkaniserad i sin stil än arabiskt. Kan nog tänka mig att det kommer att säljas för en bra peng. Givetvis inte till en svensk men till en nysvensk som har gott om cash. För om man vänder på det: skulle ni inte kunna tänka er att köpa ett hus i svensk stil om ni hade flyttat till ett långtväckistan land?
 
OlaF skrev:
Jag måste försöka hitta stället nästa gång jag åker till IKEA...
Inge svårt, syns direkt från lokalgatan och ligger i ett område med flera liknande hus! Var förbi där idag eftersom jag var just i KK :)
 
Svårt att säga nåt om huset?
Vet inte om det ärhelt avskyvärt eller bara helt urflippat.
Sen kan man ju undra vad mäklaren tänkte på när han fotade huset.??

Utomhuskorten kunde ju med lite tid .... 20 minuter... gjorts lite trevligare.
Tänker mest på dom helt sönderskitade plattorna på balkongen och att han tog med raset ovanför ytterdörren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.