Teleskopsekatören väger inte mer än 3,5kg

Sonen började rensa ur gamla äppelträd i somras men tyckte det va jobbigt när man skulle upp en bit så denna vore drömmen för honom i fortsätta jobbet med i sommar utan o klättra så mycket. (y)

pixel
 
3,5 kilo utan batteri.

Efter att ha köpt ett vanskött hus med tillhörande vanskött trädgård, där tidigare ägare varken rört såg eller sax på tio år, så skulle jag uppskatta denna vinst nåt oerhört mycket.
 
3,5 kilo lätt, skulle denna göra mig komplett!
Med vassa skär och som få så kort i rocken, minimeras besvär och jag slipper stå på bocken.

/Tant grön
 
Svar: 3,5 kg
Jobbar professionellt inom trädgård, blir lite sliten i kroppen och skulle tycka att det vore så skönt att få arbeta med ett elektriskt verktyg på min fritid och på mitt lantställe, eftersom trädgård även är mitt intresse utanför jobbet. Håller tummarna!
 
3,5 kg

Jag har en 250 meter lång infart genom skogen på landet. För att få in slambilen ska det vara gren och kvistfritt på 5 meters höjd
Skulle vara skönt att slippa släpa på stege och sekatör för varje gren!
 
D
Svar: 3.5kg.
Min fru har sjukt ont (och jag) efter helgens omgång bland fruktträden med den manuella stångsaxen. Med den här skulle vi slippa det!
 
Svar 3,5 kilo.
Älskar att beskära mina och mina vänners träd, skulle vara fantastiskt att få en elektrisk sekatör från Ryobi som tar beskärningen till en ny nivå.
Uffe
 
3,5 kilo
Skulle vilja slippa stå på en vinglig stege för att nå toppen på äppelträdet. Ryobin fixar väl det!
 
Den väger utan batteri 3,5kg

Stor gammal trädgård med 15 fullvuxna äppelträd ett päronträd samt två körsbärsträd.
en sådan här manick i mina händer skulle göra underverk och skapa mer frukt till oss själva och grannskapet.
 
Hej hopp!
Den väger 3.5 kg utan batteri. Och jag behöver vinna den för att jag har förstört min häcksax när jag råkade klippa i ett stålrör. Min motorsåg blev överkörd av en grävmaskin närmarkplanering gjordes och ekonomin är skral och jag behöver något att ta hand om mina träd och buskar med..... Ja du ser behovet är stort. Så nu håller jag tummarna
 
Svar 3,5 kg. Klättra på stege med såg och sekatör är inget för mig, en Ryobi sekatör med teleskopskaft däremot låter okej.
 
3,5 kg

Grabben fyller snart 3 år och är helt tokig i allt vad el-verktyg heter. En sån här i present hade gjort hela hans värld. Och min vardag lite enklare
 
3,5 kg!

Min mamma har en gammal stångsekatör som jag vet har sett sina bästa dagar och är i behov av att bytas ut. Denna maskinen skulle underlätta väldigt mycket med att klippa alla äppleträd och buskar som föräldrarna har på tomten.

Skulle även peta ner pappa till andraplats om vem som har finast maskin i garaget vilket skulle vara väldigt roligt :D
 
Vikt 3,5kg. Vi har köpt ett fritidshus byggt på 50talet.Trädgården har många fina träd som inte beskurits på många år. Hägg, vippspirea, syrener mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.