Hej,

Här kommer utlovade bilder på vårt Villa Västervik som jag skrivit tidigare om.

//MDU
 
  • Bild 347.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 348.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 350.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 357.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 359.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MDU: Supersnyggt! Är det riktig klinkers i köket eller är det laminat? Bra smak!
Vi bygger i Sparsör, andra hållet! Jag känner faktiskt ngr som byggt på Björvik. Fint område! Kul!
 
JohannahDaniel: det är riktig klinkers, med golvärme. När är erat hus färdigt? Gör ni något själva eller nyckelfärdigt?
 
MDU: Jättesnyggt ni fått till det i köket. Vi funderar på köksö, men är orolig för att det ska kännas "trångt". Vi bygger Värnamo och älskar planlösningen med dess öppenhet. Vi har dessutom ett köksbord med 6 platser som vi vill få in så det känns lite tight med köksö också.
 
MDU: Jättesnyggt verkligen!
Vårt hus kommer den 9 mars! Sen så ska vi greja lite själva. Vi har valt målningsförberett så vi kommer ha en hel del att göra innan vi kan flytta in. Men vi har lägenheten kvar till april ut.
 
Mahjong: vi har elgolvvärme!

JohannahDaniel: Lycka till med erat husbygge! Det ÄR jättekul med nybygge! Allt jobbigt har man redan glömt:)

//MDU
 
MDU: Fint! Ni har alltså badrum i lilla sovrummet men vad har ni i badrummet då? Var det inte krångligt att dra alla rör dit?

Vi ska göra ett större badrum däruppe i stället tänkte vi. Har ni börjat på övervåningen? Har någon några bilder på någon övervåning? Alltid kul att se...

Längtar lite tills man kan börja fixa någon trädgård faktiskt. Planera kan man ju göra redan nu men det är rätt svårt ju...

/Maria
 
MDU: Kanonsnyggt! Vilken inspiration man får! Tack för att du delar med dig. Lovar att göra detsamma när vårt hus växer fram. Vi har fått leveransdatum 23 mars på vår Villa Nybro och är vädligt förväntansfulla!

JohannahDaniel: Står SV fast vid ert senaste leveransdatum och hur går det med grunden? Lite oroande att det blev framskjutet...
 
Krisal: Ja det sista vi fått är den 9 mars. Det var vår säljare som sa 5 mars till oss först! Så vad han fått det ifrån vet jag inte faktiskt!
De har lagt fram allt för att börja med grunden så på måndag kör de igång!


Ngn som vet vart man kan få tag på långa bänkskivor, vi vill inte skarva?? Men det verkar inte som att det går att få tag på någonstans!
 
JohannahDaniel: Hur långa bänksivor vill ni ha? Vi köpte våran på Norrby Trä o Bygg, det var bänkskivor från Marbodal. Vi har en hel som är 3.60 lång. Det var det längsta som gick att få.

Marelb: just nu har vi ingenting i "badrummet" men det blir en perfekt barnkammare senare. När vi beställde huset bad vi dem att inte fördra någonting till standardbadrummet, när huset var på plats så drog rörmokaren nya rör under det nya badrummet och drog även vattenrör i väggarna till dusch, handfat o toalett. Det gick på några extra tusenlappar men det var det värt!

Krisal: Lycka till med ert husbygge, vi tar gärna del av det!

Jag efterlyser oxå tips och gärna bilder om någon har inrett sin Villa Västervik på övervåningen!

//MDU
 
MDU: Ja vi vill ju ha en bänkskiva som är 412 cm lång. Men det verkar vara väldigt svårt! Norrby trä och bygg sa att de har 408 cm som längst. Verkar som vi får nöja oss med det och sätta en eklist i kanterna. Blir nog snyggt om man väljer en bänkskiva med trälist i framkant eller vad tror dU?
 
JohannahDaniel: Det var ju en lång skiva ni skulle ha:) Jag tror det blir jättebra med list som du skriver. Vi fick ta till en liten aluminiumlist på ena sidan för långväggen i köket var lite sned så det blev en liten springa.

Hälsn MDU
 
Hej allihop! Man vet liksom inte i vilken ände man ska börja nu känner jag... Vi har itusågna träd som ska klyvas och bli ved. Det ligger över halva tomten och har tom rullat in på grannens tomt. Vi skulle behöva åka och köpa duschdörrar. Vi skulle behöva köpa massor av material till övervåningen, isolering först då... Och sen börja med det också. I morse gick min man av sin nattvända för denna gång. Men i morgon är det måndag och då jobbar jag igen. Suck... Vill börja med allt på en gång! Jag ska väl vara glad över att vi bor i vårt nya hus i alla fall och vi stortrivs! :)

Idag ska jag säga åt min man att han får lägga in bilder från vår kamera. Jag har inte lyckats då vi har en ny kamera. Så titta in på vår hemsida lite senare så ska det nog finnas fler bilder!

/Maria
 
MDU: nehe var väggen sned? Det tror man ju inte att de ska vara i ett nytt hus, men men. Det är väl bara att räkna med det då!
Ja vi vill ju ha en lång, vill inte skarva! Jo jag tror vi gör så att vi får ha en eklist!

Vad tror ni om bänkskivorna från Bauhaus? De är ju väldigt billigaså man undrar ju lite hur kvaliten är?

Maria: Ja det förstår jag att man inte vet vart man ska börja. Man vill ju ha allt klart på en gång :) Jag antar att man vet ju vad man har att göra ett tag fram över hhehe!
 
Nu har vi några nya bilder på bloggen: Husbygget

Några fler som har hemsidor el. bloggar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.