Det var visst min mobil som trollade bort recensionerna. Märkligt. Blandade åsikter verkar det som.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vet inte men dom ligger i alla fall bakom Worx och Rockwell...vilket inte säger mig något men kanske någon annan? "looks like the brand is closely associated with, and made by, Positec Group Limited, which also owns the Worx and Rockwell Tools brands"
https://www.protoolreviews.com/cat-power-tools/

Cat är alltså för övrigt Caterpillar som gör feta maskiner men nu börjat med verktyg.
 
Skulle gissa strax under Ryobi/grön Bosch i nivå.
Men med ett tufft namn..
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Men du hittar inte en batteridriven grön Bosch/Ryobi med pendel för under 2000?
 
Sen är det svårt med elektriska verktyg där man inte anger vridmoment eller motsvarande för stickande rörelse så att man faktiskt kan jämföra. Gissar att billigare är väldigt mycket klenare trots samma spänning på batteri...finns ju komponenter senare i kedjan man kan fuska med. Men helt omöjligt att veta?
 
P Pettttter skrev:
Men du hittar inte en batteridriven grön Bosch/Ryobi med pendel för under 2000?
Nej, du hamnar nog strax över med batteri och laddare.
Ryobi R18RS7-0 18V tigersåg utan batteri på rea, pris 1499 kr, spara 496 kr, visad i en webbshop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänker du att dom skulle ligga lägre i nivå iom pris jämförelsen?

Med tanke på priset så är det knappast top of the line grejer.
Väljer du ett annat märke har du större tillgång till maskiner med samma batterisystem. Vi vet inte heller hur länge Cat kommer säljas, visst det gör vi inte med tex Ryobi eller grön Bosch heller, men jag gissar dom har större möjligheter att överleva.
 
Redigerat:
Mm den där Ryobin landar på 3k med batteri och laddare...så frågan om den är värd dubbla priset.

Jag vill helt enkelt ha en så bra batteridriven tigersåg som möjligt för runt 1500...vilken hade ni valt annars?
 
P Pettttter skrev:
Mm den där Ryobin landar på 3k med batteri och laddare...så frågan om den är värd dubbla priset.

Jag vill helt enkelt ha en så bra batteridriven tigersåg som möjligt för runt 1500...vilken hade ni valt annars?
Har du något 18v batterisystem nu?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Har du något 18v batterisystem nu?
Nej jag har tyvärr inte det. Har ett 36V batteri till min Bosch gräsklippare annars har jag allt med sladd. Men tigersåg känner jag kommer fram 1000% oftare om jag slipper dra sladd över hela trädgården.
 
A
Makita tex har definitivt bättre eftermarknad med reservdelar,skulle inte rekommendera Ryobi,dom är inte ens spec billiga idag heller.
Vill man ha billigare grejer verkar ju många vara nöjda med meec's röda multiserie.
 
Redigerat:
  • Gilla
vefyra
  • Laddar…
P Pettttter skrev:
Nej jag har tyvärr inte det. Har ett 36V batteri till min Bosch gräsklippare annars har jag allt med sladd. Men tigersåg känner jag kommer fram 1000% oftare om jag slipper dra sladd över hela trädgården.
Om jag var du skulle jag valt ett märke där du får ut mer ur batterisystemet.
Sågen du tittar på funkar säkert, till det du har på gång, men sen då, jag må vara skeptisk men jag tror inte CAT kommer spruta ur sig batterisänksågar, excenterslipar, kap&ger, dammsugare och gud vet allt man vill sladdlöst. :)
Jag har 4 olika batteriserier, Bosch 18 och 12V, Sencos samt 18V Hitachi.
Då kan man fynda "nakna" maskiner ur ett ständigt växande utbud.
 
  • Gilla
mrVoodoo
  • Laddar…
P Pettttter skrev:
Jag vill helt enkelt ha en så bra batteridriven tigersåg som möjligt för runt 1500...vilken hade ni valt annars?
Jag köpte lidl:s parkside för 799:- ink batteri och laddare just för priset och den har fått slita hårt utan att protestera även imponerad av deras sågblad....

Nu sågar jag iofs mest i färsk trä men stammar på 15-20 cm är inga problem att kapa
 
FredrikR FredrikR skrev:
Om jag var du skulle jag valt ett märke där du får ut mer ur batterisystemet.
Sågen du tittar på funkar säkert, till det du har på gång, men sen då, jag må vara skeptisk men jag tror inte CAT kommer spruta ur sig batterisänksågar, excenterslipar, kap&ger, dammsugare och gud vet allt man vill sladdlöst. :)
Jag har 4 olika batteriserier, Bosch 18 och 12V, Sencos samt 18V Hitachi.
Då kan man fynda "nakna" maskiner ur ett ständigt växande utbud.
Ja det ger ju lite ångest att köpa ett batteri som antagligen inte kommer användas till mer än en maskin det får jag erkänna =)

Tillåter mig själv att snegla lite på Makitas sortiment,
DJR188T för 1800 med batteri känns prisvärt? Annars är det om man ska gråta ut 2600 riksdaler för DJR186RT. Ni som har en mindre variant och en i klass med DJR186RT....hur ofta åker den stora fram och till vad?

Ingen av dessa har pendlingsfunktion...är det ett must have eller tjänar man bara några sekunder här och där så kvittar för mig som ska göra enklare jobb inte jobba många timmar med den?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.