3,5kg

Mina gamla föräldrar har återkommande problem med att hålla fruktträden i skick, med en sådan här skulle de slippa vingla på stegar.
 
Svar: 3,5 kg

Med tomten följde ett antal fruktträd, mest äpplen, som är lite för stora och dåligt skötta för att detta ska vara praktiskt att göra med vanlig sekatör och stege.
Med denna skulle sambon (som är trädgårdsmästaren i familjen) få ett mycket lättare jobb att ordna upp det hela!
 
verkar vara en utmärkt produkt, så att jag slipper balansera på en ranglig stege varje gång jag ska klippa våra träd! Hoppas på vinst!
 
Svar: 3.5 kg

Då min 81-årige far fortfarande får för sig att klättra på stegar för att beskära fruktträden så skulle teleskopsekatören vara ett suveränt komplement till den stångsekatör (OLP1832BX) han redan fått.
Skulle han använda Ryobis stångsekatör för att beskära fruktträden skulle hans trädgårdsskötsel förenklas markant och övriga familjens liv kännas lugnare och tryggare när han slipper klättra på stegar..
Ett suveränt verktyg att ha för att sköta sin trädgård!
 
Svar:3,5 kg.
Denna hade varit utmärkt för att klippa vår thujahäck mot grannen. Den står uppe på en slänt vilket gör det svårt att använda stege. Med Ryobis teleskopsekatör kan jag med lätthet klippa från min egen tomt utan att behöva stövla in i grannens rabatt.
 
Svar: 3,5 kg

Motivering: Med intresse för fruktträd efter min Trädgårdsmästarutbildning är jag i behov av utrustning och vill gärna testa olika märken, dock är det dyrt att köpa allt för att se vad man gillar. Beskära blir det mycket i framtiden då jag ska första gångennu i vår ympa 50 st äppelgrundstammar.
 
Svar: 3,5 kg

Moivering: Nyinflyttade sen 8 mån tillbaka på en gård där alla fruktträd & träd behöver beskäras. Problemet? Jag har verkligen inte tid utan renoverar för fullt och frugan är höjdrädd:seenoevil:
Så visst vore detta en perfekt sekatör för henne :D
Hoppas på en massa tur :D
 
Svar: sekatören från Ryobi väger 3,5 kg utan batteri.
Vinner gärna denna till min sambo som är galen i trädgården. Överallt, upp och ned, men hon är riktigt klumpig. Som en T-rex som klättrar upp för stegar och försöker nå grenar att knipsa. Denna skulle vara toppen så mina nerver kan få vila lite. Tack på förhand!
Magnus
 
Svar: 3.5 kg
Flyttade till hus förra året. Har 6 fruktträd att beskära. Varför inte göra det med denna?
Kör även Ryobis andra trädgårdsmaskiner så denna hade varit kul att testa!
 
Svar: den väger 3,5 kg

Jag gillar att beskära och snygga till min samling av träd. Det är svårt att balansera på en stege och med en hand hålla sig fast och såga med andra. Men med en Ryobi såg på skaft skulle jobbet bli så mycket enklare, säkrare .....och roligare!
 
Svar: 3,5kg.

Jag har nog köpt 5-6st sekatörer till min kära sambo sen vi flyttade in och hon fortsätter att tappa bort dem men denna lär hon ju knappast tappa bort.
 
Den väger 3,5kg utan batteri

Varför _jag_ ska vinna den? Den är ju den självklara evolutionen på den hembyggda långarmade sekatör som min trädgårdsmästare till morfar visade mig när jag var barn och som jag gick runt i hans trädgård och använde. Det var stort, nästan lika stort som att få köra hans motoriserade cylindergräsklippare. Sen har jag dessutom väldigt stort behov för den i min nya trädgård med alla dessa fruktträd som behöver beskäras årligen. De och den gudsförgätna alen...
 
3,5kg utan batteri

Tänkte hänga den på väggen som konstinstallation ;)
 
Svar: 3.5kg

Motivering:
Den här önskar jag mig eftersom vi tagit över en trädgård med otroligt mycket buskar och träd som behöver hållas över. Och vi äger inte ens en stege! En teleskopsekatör hade ju verkligen kommit till användning hos oss!
 
Svaret är 3,5 kilo.

Det här är en grej jag "villhöver"! Efter 15 års daltande med veka buskar och träd har alla tagit sig samtidigt och hotar sluka såväl undertecknad som kåken och eventuella besökare.
Ägnar all ledig tid åt att hacka i buskagen...

Kristina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.