Status
Tråden går ej att kommentera.
Finns ett flertal badrum att inspireras av, men framförallt, vad kostar det att återställa huset till fullgott skick?

Vad riskerar en köpare?
Fuskbygge?

Behandla ALLT, el, byggnadstekniskt, arkitektoniskt,vvs, everything (inte bara badrummen)!

(bla undrar man över elementen iom att det finns vattenburen golvvärme.. ska det vara så?.. )

Håll till godo (känsliga läsare varnas): http://www.hemnet.se/search/maklaru...//www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/
 
Åh herrejäv.. Det var det vidrigaste jag har sett tror jag. Och så har de fått slut på pengar mitt i allt. Sorgligt att se.

Förresten, hur hade de tänkt när trappan kommer ner halvvägs förbi ytterdörren på tredje bilden uppifrån på 21-25..?
 
Jösses, vad kul!

Borde vi inte ha en tråd för utflippade hus till försäljning?!
Detta kommer att bli svårt att överträffa.

:D pinebar
 
Fy fan vilka hemska toastolar :(
 
Ja, att använda muggen i det sista badrummet är som att göra nånting riktigt taskigt mot ett ostron.
 
Dessutom har kåken satt sig så det är cm-stora sprickor i grunden.
De verkar ha "missat" att skriva det i annonsen ;)

Det ligger i kungens kurva, bredvid Zetas Trådgård
 
Radiatorn på bild 14 går inte av för hackor, var det inte golvvärme?

Det där om sättningssprickorna låter ju ganska intressant med tanke på den ganska detaljerade beskrivningen om grundens dimensioner etc.
 
Jisses. Har det här huset varit med i "Pimp my home" eller nåt liknande?
 
Ingår de fina inventarierna? Hade haft god lust på en kingsize vattenautomat (bild 25) och den urläckra fuskspisen (bild 20)... Förövrigt hade jag på känn att Elena Ceauşescu bara var skendöd...

Bil i samma mönster: ceausescu.org - curiosa | 113.214
 
S
Jag tycker huset är riktigt coolt!
 
viltfjall skrev:
Förövrigt hade jag på känn att Elena Ceauşescu bara var skendöd...
Intressant att inte jag var den enda som tänkte på bilderna när de gick "husesyn" i Ceauşescus gamla palats...

Helt ofattbart bygge. Hur kan man göra så mycket på inredning innan man ens fått på fasad på huset? Och varför känns så många av bilderna som när dottern spelar "Sims"?

Hade de gjort klart fasaden och satsat litet mindre vräkigheten inne hade de nog kunnat få en rejäl slant för kåken. Själva formen är ju helt ok och likaså planritningen men materialvalen gör ju att antalet möjliga köpare faller rätt snabbt.

Ja ja, smaken är som baken säger de ju men det här var något i hästväg
 
pinebar skrev:
...Borde vi inte ha en tråd för utflippade hus till försäljning?!...
Risken är väl överhängande att någon på forumet tar illa vid sig. Men ett separat smutskastarforum skulle vara kul.

För övrigt rekommenderas ett besök på inredningsaffären Atlantik i Göteborg. De mesta i det här huset skulle kunna vara köpt där.


:D
 
OlaF skrev:
Helt ofattbart bygge. Hur kan man göra så mycket på inredning innan man ens fått på fasad på huset?
Kan ju bara hålla med till 100%, fixa huset tätt med tak, panel/puts m.m. och spring sen iväg och köp (svindyr) designinredning!

Själv täljer jag mina egna möbler tills jag har fått på HELA fasaden :D
2007_smal.jpg
 
OlaF skrev:
Intressant att inte jag var den enda som tänkte på bilderna när de gick "husesyn" i Ceauşescus gamla palats...
Jag kommer att tänka på Saddam Hussein. All marmor och fåtöljerna runt väggarna känns som arabiskt inflytande.
 
OMFG! Nalle Knutsson ligger i lä...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.