Svar: den väger 3.5 kg utan batteri.

Motivering: I denna motivering får jag skriva att jag då skulle bli motiverad till att beskära äppelträden på tomten.
 
Svar: Den väger 3,5 kg utan batteri.

Verkar vara ett utmärkt redskap för att komma åt i vårt något snåriga äppelträd, och passar dessutom perfekt ihop med min One+ grästrimmer!
 
Svar: 3.5kg

Motivering:
En vinst skulle betyda mycket för mig, men jag planerar inte att behålla den själv - jag skulle nämligen ge bort den till min far! Hans stora trädgård med över 15 fruktträd har varit hans ögonsten och stolthet, men det börjar tyvärr bli för mycket att ta hand om själv då han inte längre har så bra balans. En batteridriven teleskopsekatör skulle vara perfekt för honom då han skulle kunna sköta om trädgården, utan att behöva klättra i stegar.
Den skulle dessutom passa perfekt till alla hans andra RYOBI-verktyg.
 
Tjenis!
Som många andra säger så vägen den 3,5 kg.

Sambon tycker att vi skall beskära våra äppelträd i vårt nya hus och vi har varken kunskap eller verktyg för det. En Ryobi lång-klippar-pinne skulle avhjälpa det ena problemet.
 
Svar: 3.5kg
Har träd som vuxit vilt i snart 10år som det är dags att ta hand om i sommar. Med denna skulle jobbet bli mycket lättare och smidigare. Skulle verkligen uppskatta denna!
 
Den väger 3,5 kilo. Med denna kan man med Ryobis hela utbud klara det mesta mellan himmel och jord. Kanon!
 
Sist som jag ansade granhäcken så fick jag en hjärtinfarkt. Så jag tror att jag behöver det här hjälpmedlet. Sekatören väger 3,5 kg utan batteri. Jan Holmquist
 
Svar: 3,5 kg

Om jag vinner vill jag ge den till min pappa i födelsedagspresent. Han fyller 67 i år och klättrar upp för att ansa träden trotts att jag och mamma protesterar. Han är också väldigt förtjust i ryobis produkter och hjälper både mig och min syster med våra häckar och träd.
 
3,5 kg
Vårt hus är från 1978 och det första vi gjorde var att plantera träd och buskar. Nu har buskarna och träden belamrat taket i tre hörn. Försökt med sekatörer av allehanda slag utan att lyckas. Problemet är att det inte går att komma intill huset pga växterna. En teleskopsekatör skulle lösa problemet. Huset är enplans varför längden på sekatören blir perfekt. Håller alla tummarna.............
 
3,5 kg. Med åldern blir man kortare och kortare och motståndet till att klättra upp på osäkra stegar blir allt större. Den här sekatören skulle passa mig perfekt, underlätta mitt liv och samtidigt lugna min fru.
 
3,5 kg
Varje år växer fruktträden högre å högre pga att det är så fruktansvärt svårt och tråkigt att klippa. Jag behöver lite hjälp av Ryobi teleskopsekatör!
 
3500g var tungt tycker jag, hmm.
 
O
Den väger 3.5 kg.

Ogräs, buskar, träd och häckar
Hur ska man kunna hålla ordning med en sax som säckar?
Ett arv från husets förra ägare, och full av rostfläckar
I sig inget jätteproblem, men som man säger: många små bäckar...
Som nybliven husägare är man full av motivation
Att göra fint i sin trädgård, styra, ställa med fix och don
Men utan rätt verktyg skulle man behöva en klon
För att hinna få utlopp för all sin trädgårdsinspiration
Nu är vårvintern här och det är dags att börja beskära
Före detta stadsbo nu med hus på landet - hög tid att börja lära!
Schersminer, spireor, fruktträd och syrenhäckar som vid en första anblick kan kännas aningen prekära
Men med en teleskopsekatör från Ryobi kommer det gå som en dans - vad mer kan man egentligen begära?
 
Vikt: 3,5 kg.
Äppelträd och för höga buskar behöver beskäras. I Vår ålder, 75+, vill man högst ogärna vingla på stegar. En sådan här Ryobi skulle minimera risken för arm och benbrott.
 
3.5 kg. Nyligen köpt ett sommarhus som är väl tilltuffsat i trädgården, är i stort behov av att få beskäras och röjas i. Dessutom har jag batteriet sedan tidigare då jag köpte en skruvdragare och lövblåsare av Ryobi i höstas och är supernöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.