T
Z zapy skrev:
Nej, ta bort CPE och skarva bef fiber som går in i CPE vidare till där man vill ha den.
Då det finns en list för kopparkabel från CPE kan man lika gärna lägga ner en fiber-patch i den och få CPE flyttad vart som antagligen, vill man vara riktigt seriös så får man väl sätta en liten låda man skarvar den i.

bif bild på skarvdon för SC kontakt tex.
Det känns ju knasligt kan jag tycka. Lättare att bara byta patchen som går från fiberuttaget och sen flytta CPEn (som jag tyckt hela tiden så där är vi överens). Att försöka klämma in ett mellanstycke i listen känns överflödigt i det här fallet.
 
Z
T TechChad skrev:
Det känns ju knasligt kan jag tycka. Lättare att bara byta patchen som går från fiberuttaget och sen flytta CPEn (som jag tyckt hela tiden så där är vi överens). Att försöka klämma in ett mellanstycke i listen känns överflödigt i det här fallet.
Ja, jag redigerade mitt inlägg, satt med telefonen.

Det blir svårt oavsett hur man gör tyvärr, det är taskigt gjort från början att borra in det där uppe! :(
 
Z zapy skrev:
Hela klabbet skulle satts på vänster vägg nere vid sockeln vid installation, vem borrar in den där uppe?
Nja, därnere skulle inte jag monterat det, innanför en ytterdörr där man slänger av sig skorna och ställer väskan på golvet?
Nu vet vi inte hur beställningen såg ut, men antagligen var det det sagt att det bara skulle monteras innanför ytterdörr.
Annars kanske man hade kunna lista in det utmed golvlist på vänstra väggen, och möjligtvis kunna gömma cpe bakom nån hallmöbel.
 
Inspirationsidé?
Jag flyttade in mitt internet (routrar, patchpanel, NAS etc) i den här: ;)
Routrar och nätverksutrustning placerade ovanpå ett blått serverrack i ett förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.