Magiskt fint resultat, hatten av!
 
  • Gilla
HeiMaeKar och 2 till
  • Laddar…
Wow, full av beundran. Detta är nog ett av de mest imponerande husen som varit med i husdrömmar.
Gillade allt utom en sak.. Vad hade planschen med Pelle Svanslös på väggen att göra? :crysmile:

Nä men otroligt imponerad, synd att inte programmet va en timme till men nu hade de inte gjort något på ovanvåningen eller? och visst måste de fått mycket hjälp?
Grattis till ett fantastiskt fint hus
 
  • Gilla
Bure och 2 till
  • Laddar…
Kul och inspirerande avsnitt!

Härlig energi och jag blev mer sugen nu att köpa begagnat och återbruk :love:

Jag tycker det var bra art de inte gjorde en slutbesiktning innan de köpte för då hade de nog bangat :rofl:
 
  • Gilla
oscarwww och 1 till
  • Laddar…
Ett av de bästa avsnitten i hela seriens historia. Jag brukar gilla att det är från start till mål i varje program men det här bygget hade varit värt en egen serie. Grattis till ett superfint hus!
 
  • Gilla
Purre och 5 till
  • Laddar…
J jliljeha skrev:
Ett av de bästa avsnitten i hela seriens historia. Jag brukar gilla att det är från start till mål i varje program men det här bygget hade varit värt en egen serie. Grattis till ett superfint hus!
Kan bara hålla med. Mycket intressantare än paret som fixar med ett ruckel i Italien och som fått en hel serie, och även mer relevant för den svenska publiken kan man tycka... Att ta tillvara på vårt gemensamma kulturarv som dessa 23-åringar gjort är beundransvärt och det vore fantastiskt om man producerat längre avsnitt där man går på djupet i olika moment.
 
J jliljeha skrev:
Ett av de bästa avsnitten i hela seriens historia. Jag brukar gilla att det är från start till mål i varje program men det här bygget hade varit värt en egen serie. Grattis till ett superfint hus!
Håller med!!! Tänk om alla avsnitt var som detta, så mycket roligare och inspirerande än folk med för mycket pengar och ändå inte kan hålla budget
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
anthill anthill skrev:
Kan bara hålla med. Mycket intressantare än paret som fixar med ett ruckel i Italien och som fått en hel serie
Men då får ju inte producenten Pernilla åka till Italien för att göra TV (och kanske ha lite semester mellan tagningarna....) utan måste stanna i Sverige.....
 
Jag hade byggt in 3-4 lägenheter i detta och skapat ett litet kollektiv på landet.
 
Är det H C Andersen eller bröderna Grimm som har regisserat detta avsnitt?
23 år, ingen speciell byggvana, en söt och trevlig fru. Är det allt som behövs?
Håller en otroligt tight budget, blir klar innan beräknad tid?
Taket lyckas laga sig självt,
Det syns mängder av väldragna vattenrör på väggen.
Ingen rörläggare eller elektriker syns till.
Inom en så snäv budget kan man naturligtvis måttbeställa fönster?
När man ändå håller på, varför inte helrenovera den lilla undantagsstugan också?
Pengar finns det gott om., Ebberöds Bank. Det blir rentutav över till en pol.
En jätteterrass runt huset, den är nästan gratis.
Jag håller precis på att bygga 45 m2 i Frankrike.
Jag sparar verkligen.
Jag och min fru gör allt själva. Begagnat : Fönster 60 Euro styck, fin ytterdörr 100E.
Sparar överallt. Drar el, drar vatten.
Totalkostnad 80.000 Euro. Kan man renovera en stor byggnad och ett minihus för 900000?
Billigt byggmaterial? Nog borde nytt tak, el o vvs sluka hava budgeten?
Ett jättetrevligt och positivt par som jag önskar all lycka.
Dock, den här historien får dom gå ännu längre ut på landet med, menar jag.
 
  • Gilla
  • Haha
lingstrom och 4 till
  • Laddar…
Jag håller med om kritiken. Det är väldigt mycket som inte verkar komma fram, många timmar som skall betalas tillbaka till vänner och bekanta, osv.
Är de driftiga och duktiga? Absolut! De skall verkligen ha cred för att ha lyckats driva I hamn ett projekt som detta, men jag tror inte riktigt på att hela sanningen är framme så att säga.
 
  • Gilla
Honken30
  • Laddar…
Promiscuos Monkey Lars Roth skrev:
Är det H C Andersen eller bröderna Grimm som har regisserat detta avsnitt?
23 år, ingen speciell byggvana, en söt och trevlig fru. Är det allt som behövs?
Håller en otroligt tight budget, blir klar innan beräknad tid?
Taket lyckas laga sig självt,
Det syns mängder av väldragna vattenrör på väggen.
Ingen rörläggare eller elektriker syns till.
Inom en så snäv budget kan man naturligtvis måttbeställa fönster?
När man ändå håller på, varför inte helrenovera den lilla undantagsstugan också?
Pengar finns det gott om., Ebberöds Bank. Det blir rentutav över till en pol.
En jätteterrass runt huset, den är nästan gratis.
Jag håller precis på att bygga 45 m2 i Frankrike.
Jag sparar verkligen.
Jag och min fru gör allt själva. Begagnat : Fönster 60 Euro styck, fin ytterdörr 100E.
Sparar överallt. Drar el, drar vatten.
Totalkostnad 80.000 Euro. Kan man renovera en stor byggnad och ett minihus för 900000?
Billigt byggmaterial? Nog borde nytt tak, el o vvs sluka hava budgeten?
Ett jättetrevligt och positivt par som jag önskar all lycka.
Dock, den här historien får dom gå ännu längre ut på landet med, menar jag.
Vi la om vårt (mindre) tak i Göteborg utan att göra något alls själva. 75kkr.

El och vvs var enligt uppgift det enda de lejde folk till.
 
3 30t skrev:
[länk]

”– Vi anlitade en firma för att byta taket, och har hyrt in elektriker och rörmokare. Resten ville vi göra själva. ”
Tak, fönster, el och rör; bara det borde summera upp till det mesta av deras budget.
 
A Anders.o93 skrev:
Huset är nu ute till försäljning. [länk]
har det inte vart ute tidigare med?
 
A Anders.o93 skrev:
Huset är nu ute till försäljning. [länk]
🥹 🥹🥹
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.