HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vilken skräckfilm i början av avsnittet! Otroligt att dom fick till det till slut. Vackra fönster och härligt kök. Dock borde dom sluta med grönt överallt, men härligt med mörk färg i sovrummet. Men betongklossen till altan förstår jag mig inte på. Gästhuset var gulligt också med svart putsad sten. Gymnastikstegen i vardagsrummet trycker jag inte blev så mysigt även om det säkert kändes som en kul idé från början.
Blev riktigt fint, det som vi fick se. De hade verkligen god och skön smak. Det var bra att de satsade på fönstren och snikade på golvet (går ju att göra om). På TV såg golven fina ut! Det blir dock inte så roligt om de ändå måste dränera om, när det byggde den stora altanen.
 
HOBBY ARCHITECT
Jag gillar hus som är enkla i stilen vilket det i det senaste avsnittet var. Men barnrummen och vardagsrummet var för små och hemskt att sitta på bänkar vid matbordet även när man har gäster. Och inte visste jag att man kan ha trätak!
 
HOBBY ARCHITECT
Vad kostade det att bygga denna husbil istället för att köpa en vanlig husbil?

Ful som stryk var den i alla fall, som en kontainer. Hemsk färg och ser skabbig ut när det är olika nyanser av den där hemska blåa färgen. Men den kändes rymlig med dom där stor fönstren. Kanske trevligt att bo i om man inte har råd med varken att köpa eller hyra en lägenhet. Nära till naturen. Men mer fascinerande att bo i en större husbil tycker jag nog.
 
så inte hela avsnittet (snabbspolat via SVT-play), då jag tycker också att det var högst ointressant. Nu är ju en husbil betydligt dyrare. En ny kostar flera miljoner och en begagnad mindre. Tror att deras val blev billigare.
Alla drivs av något, men detta var inte min kopp av kaffe!
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad kostade det att bygga denna husbil istället för att köpa en vanlig husbil?

Ful som stryk var den i alla fall, som en kontainer. Hemsk färg och ser skabbig ut när det är olika nyanser av den där hemska blåa färgen. Men den kändes rymlig med dom där stor fönstren. Kanske trevligt att bo i om man inte har råd med varken att köpa eller hyra en lägenhet. Nära till naturen. Men mer fascinerande att bo i en större husbil tycker jag nog.

Budgeten var 230' och det enda som inte rymdes inom den var toaletten som skulle gå över med 10' så totalt landade bygget på 240'.
Personligen gillade jag ser olika nyanserna av blått på fasaden och blecken som bröt av och skapade liv i fasaden, på det stora hela ett imponerande bygge.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Hur många år räknar man att en plywoodfasad håller?
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Nybyggt rundat hus med lerputsad fasad, inbäddat i skogsmiljö omgivet av stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycket imponerad av senaste husbygget!
 
  • Wow
Pin
  • Laddar…
Fundering kring hållbarhet mot skadedjur? Kan ju inte vara så svårt för möss eller råttor att knapra sig in? ...eeeller?
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Fundering kring hållbarhet mot skadedjur? Kan ju inte vara så svårt för möss eller råttor att knapra sig in? ...eeeller?
Du har aldrig rivit något som isolerats med Gullfiber, va :p?
 
Jo, men det var inte frågan. I och med att ytskiktet inte är så hårt, borde det väl med en rimlig tanke vara lätt för möss mm att ta sig igenom. Tar vi lättbetong, tegel som ytskikt är det väl som de flesta skadedjur sällan ger sig på.
...eelller har jag fel!
 
Leran blir hård.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Senaste huset var snyggt, förutom bilparkeringen och lite konstiga balkonger. Tråkig inredning bara.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Senaste huset var snyggt, förutom bilparkeringen och lite konstiga balkonger. Tråkig inredning bara.
Berättade de om slutnotan? Såg i början att de budgeterade 350k + 4M.
 
K Kane skrev:
Berättade de om slutnotan? Såg i början att de budgeterade 350k + 4M.
Jag uppfattade att budgeten översteg med 10%.
 
Redigerat:
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.