Fast max en svets per köp borde räck typ.
Vill man ha fler så får man handla fler ggr.
 
  • Gilla
Humulus
  • Laddar…
...altså, skojar ni, är det kö utanför lidl när de öppnar? Eller är både det och lidl plus appen bara på skoj?

Eller är priserna och kvaliten så bra att det är befogat? (jag har köpt ett fåtal saker av märket parkside (parkslide var det väl nån som skrev?) och det känns ju ungefär som nåt jula eller biltema brandat märke, kanske något bättre...

Är det verkygen eller några liter mjölk som köas för?
Själv blir jag alltid besviken när jag ett par gånger per år testhandlar på lidl då jag tycker 30% av matvarorna jag ska ha saknas eller är av ett märke jag inte vill köpa... Men det kanske är att man måste ha en stor hunger på plasmaskärare och skruvdragare som drar en till lidl, inte billig mat?
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
Kollega köade från 6:00, han kom ut med en.
En del andra kom hem tomhänta.
Alatan Alatan skrev:
Anlände till Lidl vid 07 imorse, helt tomt fram till kvart över och vid öppning var det säkert 50m kö. Stod först i kön så lyckades norpa åt mig en och ett paket med extra munstycken. De hade fått in 24 st och släppte in folk i grupper.
Ja tänk att det fanns ett sådant uppdämt behov av plasmaskärare hos Svenska folket, vem hade kunnat ana det ... :rofl: :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Turbin och 7 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
...altså, skojar ni, är det kö utanför lidl när de öppnar? Eller är både det och lidl plus appen bara på skoj?

Eller är priserna och kvaliten så bra att det är befogat? (jag har köpt ett fåtal saker av märket parkside (parkslide var det väl nån som skrev?) och det känns ju ungefär som nåt jula eller biltema brandat märke, kanske något bättre...

Är det verkygen eller några liter mjölk som köas för?
Själv blir jag alltid besviken när jag ett par gånger per år testhandlar på lidl då jag tycker 30% av matvarorna jag ska ha saknas eller är av ett märke jag inte vill köpa... Men det kanske är att man måste ha en stor hunger på plasmaskärare och skruvdragare som drar en till lidl, inte billig mat?
Nog är det kö på riktigt. Bild från imorse
 
  • Människor som står i kö utomhus vid en byggmarknad en mulen morgon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
larka742 och 3 till
  • Laddar…
A
Lidl vet vad dom gör iaf:)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
ullberg
Jag kom 10 min efter öppning, då var det ganska lugnt och jag fick näst sista plasmaskäraren (av 16 om jag förstod personalen rätt) i den butiken...

/U
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 2 till
  • Laddar…
Plasman måste vara en av lidl:s mest eftertraktade produkter.......
Här satt det en lapp att man skulle kontakta kundtjänst för beställning........
”Tur” att man köpte en vid första försäljningen :cool:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Undrar hur mycket den här tråden bidragit till hajpen och hetsen kring lidl när dessa skärare säljs. Under några minuter var corona ett minne blott och personal skrek sig hesa över jäktande gubbar som tacklade sig in mot en pall. De fick inte ens avemballera lådorna. Någon gick ut med tre st.

nåja. Jag hade ju ändå vägarna förbi och fick uppleva detta spektakel. Inte sjutton visste jag att jag behövde en plasmaskärare..
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Haladria och 6 till
  • Laddar…
Är det någon som hunnit testa plasmaskäraren och vet om den stänger av luften när man släpper knappen på handtaget? Jag köpte en förra året och min gör inte det. Funderar på om det är något fel eller om det ska vara så.
 
T toolman77 skrev:
Är det någon som hunnit testa plasmaskäraren och vet om den stänger av luften när man släpper knappen på handtaget? Jag köpte en förra året och min gör inte det. Funderar på om det är något fel eller om det ska vara så.
Luften går i typ 5 sekunder efter jag släppt knappen.

Har hunnit lekt lite med den. Funkar utmärkt hittills. Första bilden är det 8-9mm gods på, brann av utan problem. Andra bilden är 14mm och det var precis så att den skar igenom. Det la sig lite slagg i botten, men det var så tunt så man skulle utan problem kunna knäcka det för hand.

En detaljerad närbild på ett metallstycke med avbränd kant efter skärning, som visar 8-9mm tjockt gods.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på 14mm tjock metall med genomskuren del och rester av slagg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Mackans garage på Youtube släppte en film igår!

 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Luften brukar efterblåsa för att kyla ner munstycke/hantaget.... ökar livslängden på slitagedelarna
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Bara en på blocket just nu för x2... Undra när de andra som köpt lägger ut...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Oj,oj vilken rusch...som någon redan skrivit så hade tydligen alla glömt pandemin för tillfället. Frågan är hur många som köper för att "alla andra gör det och det är billigt"? Jag var där vid öppning förra året och köpte en - visst var det flera som var där då med, men inte mer än kanske tre-fyra stycken. Själv har jag inte använt min mycket precis, utan medger att jag köpte för att det var hype :)
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Alatan Alatan skrev:
Har hunnit lekt lite med den. Funkar utmärkt hittills. Första bilden är det 8-9mm gods på, brann av utan problem. Andra bilden är 14mm och det var precis så att den skar igenom. Det la sig lite slagg i botten, men det var så tunt så man skulle utan problem kunna knäcka det för hand.

[bild]

[bild]
Rätt imponerande faktiskt.
Väldigt duglig pryl för sina pengar ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.