Det känns som om det är en hel djungel med olika fönsterleverantörer. Har ni någon ni blivit nöjda med som haft ett vettigt pris? Rekommendera mig gärna lite bolag. Har tittat på Klarfönster, har någon erfarenhet av dem?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
F FlygareA skrev:
Det känns som om det är en hel djungel med olika fönsterleverantörer. Har ni någon ni blivit nöjda med som haft ett vettigt pris? Rekommendera mig gärna lite bolag. Har tittat på Klarfönster, har någon erfarenhet av dem?
Köpte från Westcoast windows en massa fönster och altandörrar.
Var överlägset billigast när jag kunde utnyttja snickarens rabatter.
Speciellt billiga var de på specialbeställda dörrar och fönster, de har flexibel produktion.
Detta var dock 2003 så vet ej om de fortfarande står sig. Ville ha aluklätt och det var inte så vanligt då som nu men Westcoast gör bara aluträ. Priserna var iaf mellan 30 och 50% lägre jfrt med em rad andra offerter.
Har iaf inte haft några problem med fömstren på 17 år.
 
Har precis beställt en altandörr av Klarfönster till stugan och nu vill jag köpa en hem oxå men vill gärna få min beställda dörr eller höra nån som fått sin beställning innan jag köper ännu mer :) eftersom dom ville ha direkt betalning...vill ju inte stå där med pengarna ute och inga dörrar pga konkurs :rofl::rofl:
 
J Jonas Kenntoft skrev:
Har precis beställt en altandörr av Klarfönster till stugan och nu vill jag köpa en hem oxå men vill gärna få min beställda dörr eller höra nån som fått sin beställning innan jag köper ännu mer :) eftersom dom ville ha direkt betalning...vill ju inte stå där med pengarna ute och inga dörrar pga konkurs :rofl::rofl:
Hur har det gått för dig Jonas, har du fått din altandörr? Vi fick hem fönster som ser helt okej ut, men är så välpaketerade att vi inte vill ta upp dem förrän de ska användas. Känns helt klart som okej kvalité då vi endast fick betala cirka 12-13000kr för 5 fönster.
 
  • Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Köpte från Westcoast windows en massa fönster och altandörrar.
Var överlägset billigast när jag kunde utnyttja snickarens rabatter.
Speciellt billiga var de på specialbeställda dörrar och fönster, de har flexibel produktion.
Detta var dock 2003 så vet ej om de fortfarande står sig. Ville ha aluklätt och det var inte så vanligt då som nu men Westcoast gör bara aluträ. Priserna var iaf mellan 30 och 50% lägre jfrt med em rad andra offerter.
Har iaf inte haft några problem med fömstren på 17 år.
Jag kan också berömma Westcoast, bytte alla gamla fönster från 50-talet till nya med specialmått och udda delning på rutorna 2011, köpt fler till en tillbyggnad 2020 och kan bara säga att jag är nöjd med kvaliteten och priset.
 
  • Gilla
Radim och 1 till
  • Laddar…
Sådana här fönster köpte vi när vi byggde år 2010:
http://holzfensterfabrik.eu/en/thermo_comfort_92
Mycket god kvalité och bra priser. Ser ut som nya efter snart 11 år.
De tillverkar även trä-aluminium-fönster, men det har jag inte provat.
 
F FlygareA skrev:
Hur har det gått för dig Jonas, har du fått din altandörr? Vi fick hem fönster som ser helt okej ut, men är så välpaketerade att vi inte vill ta upp dem förrän de ska användas. Känns helt klart som okej kvalité då vi endast fick betala cirka 12-13000kr för 5 fönster.
Hej. Vecka 9 väntar jag leverans! Kom ju på att man inte betalar förskott, eller när den är färdig i fabriken så drar dom pengar tror jag det var. Förväntansfull! Mkt bra rabatter. Jag har tidigare köpt från hemfint.se och de var oxå fina fönster. Återkommer med recension men om det är fint paketerat så kommer jag nog inte se något heller förrän den installeras
 
Fick leverans idag. Allt i sin ordning! Dom drog pengarna ca 5000kr när dörren lämnat fabrik, vilket var typ 5 dagar innan leveransen landade hemma. Från order till leverans tog det typ 7 veckor.
 
  • Ny dörr inplastad och stående på pall framför ett hus med snö på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jonas Kenntoft skrev:
Fick leverans idag. Allt i sin ordning! Dom drog pengarna ca 5000kr när dörren lämnat fabrik, vilket var typ 5 dagar innan leveransen landade hemma. Från order
Var det en
J Jonas Kenntoft skrev:
Fick leverans idag. Allt i sin ordning! Dom drog pengarna ca 5000kr när dörren lämnat fabrik, vilket var typ 5 dagar innan leveransen landade hemma. Från order till leverans tog det typ 7 veckor.
En altandörr ser jag. Har den aluminiumutsida eller trä? Tog du treglas?

Kan du ta en bild på utsidan?? Särskilt på tröskelområdet.
Vi behöver inom kort även här byta en altandörr. Har den spärrfunktion i handtaget??
 
Köpte ett stort (2500x1400) från Sparfönster. Är väl mer eller mindre samma leverantör som Bonusfönster m.fl. Jättenöjd! Sju veckor från beställning till leverans, som utlovat. Fakturan skickades samtidigt som produkten lämnade fabrik. Välemballerat. 3-glas trä/alu, öppningsbart på flankerna. Ca 18.000.
 
  • Stort nyinstallerat 3-glas fönster, trä/alu, öppningsbart på sidorna, i vitmålad husfasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt hus med snötäckt tak och nytt stort fönster som är öppningsbart på sidorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jonas Kenntoft skrev:
Fick leverans idag. Allt i sin ordning! Dom drog pengarna ca 5000kr när dörren lämnat fabrik, vilket var typ 5 dagar innan leveransen landade hemma. Från order till leverans tog det typ 7 veckor.
En altandörr ser jag. Har den aluminiumutsida eller trä? Tog du treglas?

Kan du ta en bild på utsidan?? Särskilt på tröskelområdet.
Vi behöver inom kort även här byta en altandörr. Har den spärrfunktion i handtaget??
 
F FlygareA skrev:
En altandörr ser jag. Har den aluminiumutsida eller trä? Tog du treglas?

Kan du ta en bild på utsidan?? Särskilt på tröskelområdet.
Vi behöver inom kort även här byta en altandörr. Har den spärrfunktion i handtaget??
Hej. Ja precis altandörr i trä.
3 glas.
Kan ta bild sen.
Japp den har dörrspärr men det var tillval. Samma med ektröskeln istället för alu.
 
F FlygareA skrev:
En altandörr ser jag. Har den aluminiumutsida eller trä? Tog du treglas?

Kan du ta en bild på utsidan?? Särskilt på tröskelområdet.
Vi behöver inom kort även här byta en altandörr. Har den spärrfunktion i handtaget??

Här är bild på tröskeln
Tröskel med synliga tomrum mellan inner- och ytterspröjs, plastskynke delvis synligt och byggprojekt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vit dörr med bruna spröjs som visar tomrum mellan inner- och ytterspröjs, på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är lite besviken på spröjsen, tomrum mellan inner och ytter spröjs. Är van att man har löstagbar bara på utsidan (från hemfint se) men men man vänjer sig.... Fönster med spröjs och synligt mellanrum mellan dem, plastimplastning på glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köpte faktiskt 5 fönster från Klarfönster. De kom så välpackade att vi faktiskt inte packat upp dem, men utav det vi kan se så ser de alla helt okej ut och bara det är över förväntan utifrån det pris vi gav för dem. 12 000 för 5 fönster av trä/aluminium är helt klart ett kap.
 
Hej!!
Har du hunnit montera dina fönster än? Hur blev resultatet? Någon bild kanske☺️?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.