S sinuslinus skrev:
[länk]
Istället för bostäder med utsikt över Bråviken 5 min från Norrköping har rusta ett gigantiskt lager.
 
J JohanLun skrev:
Istället för bostäder med utsikt över Bråviken 5 min från Norrköping har rusta ett gigantiskt lager.
...och dessutom planerar man att bygga en fet godsbangård i närheten! Har man inga lokala miljöpartister eller något lokalparti som kan riva upp himmel och jord över dessa stolleprover?

(Vad gäller huset förbjuder detaljplanen boende i huset, trots att nuvarande ägares far (expropriering?) disponerar en våning på huvudbyggnaden. Dessutom är vattnet otjänligt och avloppet underkänt av kommunen, 'bara' ett par hundra meter till anslutningspunkt för kommunalt VA.
Sorgligt. Men vi ska nog vara tacksamma att inte kommunen lät riva hela rasket, även om jag är säker på att det fanns röster som ville det oxå.)
 
S
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
...och dessutom planerar man att bygga en fet godsbangård i närheten! Har man inga lokala miljöpartister eller något lokalparti som kan riva upp himmel och jord över dessa stolleprover?

(Vad gäller huset förbjuder detaljplanen boende i huset, trots att nuvarande ägares far (expropriering?) disponerar en våning på huvudbyggnaden. Dessutom är vattnet otjänligt och avloppet underkänt av kommunen, 'bara' ett par hundra meter till anslutningspunkt för kommunalt VA.
Sorgligt. Men vi ska nog vara tacksamma att inte kommunen lät riva hela rasket, även om jag är säker på att det fanns röster som ville det oxå.)
Kommunen köpte väl gården för att kunna sälja industritomterna.
 
  • Arg
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Var de inte någon av de inlösta godsen kring Norrköping som hade en väldigt tragisk efterhistoria, tror jag läste att ägaren köpte ett annat gods nånstans mellan Nyköping och Södertälje men inte längre finns kvar i livet. Svärföräldrarna bor en bra bit därifrån men ändå så lyser rustas lager med gigantbokstäver upp hela utsikten mot Bråviken. Norrköping verkar inte riktigt ha en historia att vårda sitt kulturarv. Första gångerna jag var där fattade jag aldrig varför det fanns så många centrala markparkeringar - för att man rev som tokar på 60-70-talet men aldrig lyckats bebygga de avrivna tomterna. Dock finns mycket vackra hus kvar...
 
  • Arg
  • Gilla
April Skies och 1 till
  • Laddar…
H
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Coolt. :cool: Jag är så svag för raka linjer.
[länk]

RIKTIGT SNYGGT
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Coolt. :cool: Jag är så svag för raka linjer.
[länk]
där blir man granne med Ellen Bergström
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Coolt. :cool: Jag är så svag för raka linjer.
[länk]
Jag älskar såna där balkongräcken. Finns inte många kvar nu, efter att de flesta bytts ut mot klumpiga skapelser i trä.
 
  • Gilla
FunkishJonny
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Coolt. :cool: Jag är så svag för raka linjer.
[länk]
Snyggt, I like. Hade gärna köpt o tillfört lite färg bara. På sikt ett funkiskök.
 
harry73
Varningsklockorna ringer!
Tomtytan enligt annonsen är 2536 kvm och på fastighetskartan ser man en fastighetsgräns mitt genom huset.
Ena fastigheten är 1285 kvm och den andra är 1705 kvm.
Kan vara bra att veta vad man köper innan man skriver på kontraktet
Satellitbild på en fastighet med gul markerad gräns genom huset, omgivet av andra fastigheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT
Hur kan
harry73 harry73 skrev:
Varningsklockorna ringer!
Tomtytan enligt annonsen är 2536 kvm och på fastighetskartan ser man en fastighetsgräns mitt genom huset.
Ena fastigheten är 1285 kvm och den andra är 1705 kvm.
Kan vara bra att veta vad man köper innan man skriver på kontraktet
[bild]
Hur kan det ha blivit så...?
 
harry73
Det är en bra fråga :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.