Tvättstugan är sällan det rum i bostaden alla kastar sig över för att hänga i – eller hänga upp i. Men med rätt planering kan det bli ditt drömrum.

Du kan läsa artikeln här: 12 steg till den perfekta tvättstugan
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
Tvättstugan är sällan det rum i bostaden alla kastar sig över för att hänga i – eller hänga upp i. Men med rätt planering kan det bli ditt drömrum.

Du kan läsa artikeln här: 12 steg till den perfekta tvättstugan
Mangeln och lakansträckare är toppen att ha i tvättstugan.
 
  • Gilla
Viktualia
  • Laddar…
Mats-S
Många bra ideer .... men noterar att alla bilderna är från stora till gigantiska tvättstugor. Hur många har dom utrymmena?
Vi är på G med att helrenovera vår tvättstuga, men det det mesta i artikeln faller platt pga begränsat utrymme, artikeln gäller inte för vanliga tvättstugor tyvärr.

Så gör gärna en ny som är anpassad för hur det ser ut hos "svenne banan" :)
 
  • Gilla
Enolf och 7 till
  • Laddar…
Ett par saker slår en ju, dels att det är rejält stora tvättrum man visar och dels att de är fullproppade med förvaring. Detta TROTS att man påpekar att man ska akta sig för förvaring av allt möjligt där inne...

En sak som jag noterar dock är tvättkorgar i underskåp. Riktigt bra med tvättkorgar, utdragbara och med en rejäl springa mellan så man kan peta i tvätt utan att dra ut korgarna. MEN, dörrar??? Snyggt måhända men faaan så jobbigt att öppna dörren varenda gång man ska ha i eller ur något. Och sen när man ska hantera mer än en korg i bredd ska dörren öppnas fullt och klämmas och skrapas mellan korgarna. Korkat, rent ut sagt! Må se snyggt ut men enbart i vägen.
 
  • Gilla
Hep och 4 till
  • Laddar…
Mats-S
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Korkat, rent ut sagt! Må se snyggt ut men enbart i vägen.
Instämmer helt.
Men nu är det ju ett överflöd av produktplacering i artikeln, så det spelar nog en stor roll här att designen går före det praktiska eftersom man vill visa en snygg helhet.
 
  • Gilla
erralini
  • Laddar…
H
Ska man hänga tvätt på tork så bör en avfuktare införskaffas. En paxfläkt hjälper ju till viss del men njaa...

Har någon här sett till någon vägghängd avfuktare? Skulle vara smidigare än de klassiska som står på golvet!
 
H halj skrev:
Har någon här sett till någon vägghängd avfuktare? Skulle vara smidigare än de klassiska som står på golvet!
Jag provade att googla "vägghängd avfuktare" o Vips hittade man vad du letar efter, Smart va?
 
  • Gilla
Hus tomte och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Tvättstugan är sällan det rum i bostaden alla kastar sig över för att hänga i – eller hänga upp i. Men med rätt planering kan det bli ditt drömrum.

Du kan läsa artikeln här: 12 steg till den perfekta tvättstugan
Jobbigt att böja på ryggen? Är det det så är det nog dax att börja träna ryggen, eller gör knäböj.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
H
K Keld skrev:
Jag provade att googla "vägghängd avfuktare" o Vips hittade man vad du letar efter, Smart va?
Lagomt spydig.. har du ens kollat på resultaten du får?
Den här t.ex. var ju jättebra.
https://luftmiljobutiken.se/produkt/woods-wpf52/
380m2 är ju lagom stor tvättstuga

De enda som finns är ju gigantiska eller kostar 10k+
 
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Vore underbart med en tvättstuga man kunde skapa från grunden.
Men det lär aldrig ske. :D

Man i grön tröja som hänger upp tvätt i en liten och fullbelamrad tvättstuga med kläder och lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första bilden är några år gammal slår det mig. Vi har uppdaterat lite med lådor och hyllor. Tjejerna är äldre och det är mer träningskläder och sådant.

Belamrad tvättstuga med kläder på tork, förvaringslådor, hyllor och tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Borena22 och 7 till
  • Laddar…
Vi har precis byggt en tvättstuga på 1.2 kvadrat, supernöjda! Det behöver inte vara så stort för att göra skillnad. Tidigare hade vi tvättmaskinen i en garderob i köket..
Nybyggd kompakt tvättstuga med tvättmaskin, träbänkskiva, handfat och förvaringshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tillbyggare 165 och 5 till
  • Laddar…
K KPL skrev:
Vi har precis byggt en tvättstuga på 1.2 kvadrat, supernöjda! Det behöver inte vara så stort för att göra skillnad. Tidigare hade vi tvättmaskinen i en garderob i köket..
[bild]
Det är kanske precis det som är hemligheten bakom en prydlig tvättstuga. Så liten som möjligt.
Väldigt fint!
 
  • Gilla
KPL
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Det är kanske precis det som är hemligheten bakom en prydlig tvättstuga. Så liten som möjligt.
Väldigt fint!
Ja, då ryms det inte att lägga kläder och grejer över allt. Kläder och linnen har vi i linneskåp och garderober, städartiklar i städskåp. Tvätten hängs ute så ofta som möjligt, även vintertid.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
H
K KPL skrev:
Ja, då ryms det inte att lägga kläder och grejer över allt. Kläder och linnen har vi i linneskåp och garderober, städartiklar i städskåp. Tvätten hängs ute så ofta som möjligt, även vintertid.
Åh lite härlig frystorkning! Tycker trots många år med termodynamik att det fortfarande är coolt att det funkar.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vår tvättstuga har väl sina brister, men en sak jag tycker är helt suveränt är läget! Mellan vårt sovrum och badrummet. Nära garderober och byråar i sovrummen, nära där man (oftast) klär av sig, bäddar, och använder handdukar. Inget behov av att kånka tvättkorgar i trappor. (Om man vill hänga ut tvätten blir det dock lite bärande.) Nu kan jag inte ta åt mig äran för placeringen, den var sån när vi flyttade in och då tyckte jag det var ganska konstigt. Huset är så gammalt att här varken fanns badrum eller tvättstuga från början, så de har klämts in i lediga utrymmen senare.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.