j.erkers
M mangeroffe skrev:
Hej, var tvungen att kolla och skrev visst fel, det var 3Ah på min med. Du fick den dock 4kr billigare, var konservativ när jag skrev 2250
Spelar ingen roll om jag fick den 4 eller 400 kr billigare. Jag gillar - och ogillar! - ByggaHus och dess användare. Har suktat efter 12-35 FC länge och utan ByggaHus hade jag kanske köpt en till "Svenskt normalpris". Tack @mangeroffe, du har som några andra ByggaHusare sparat pengar åt mig. Samtidigt, utan ByggaHus hade jag inte suktat efter nämnda dragare och många andra verktyg så Ni har på detta sätt kostat mig en betydande summa...

Dock överväger glädjen av riktigt bra verktyg kostnaden för desamma när man behöver dem. Därav mitt vankelmod om jag själv eller dottern skall få 12-35:an. Jag hade inga (bra) verktyg när jag köpte mitt hus och jag vill att hon och hennes man ska få en lite bättre början på sitt husägande. (Hoppas de köper ett snart, annars kan jag behålla 12-35:an själv :geek: )
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
M mangeroffe skrev:
Hej, var tvungen att kolla och skrev visst fel, det var 3Ah på min med. Du fick den dock 4kr billigare, var konservativ när jag skrev 2250
Jag fick med en original bitshållare till min 12-35 FC som skruvas fast stabilt på baksidan. Ingick inte denna i dit kit?
Bosch skruvdragare med fastmonterad bitshållare och bits på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mangeroffe och 1 till
  • Laddar…
j.erkers j.erkers skrev:
Spelar ingen roll om jag fick den 4 eller 400 kr billigare. Jag gillar - och ogillar! - ByggaHus och dess användare. Har suktat efter 12-35 FC länge och utan ByggaHus hade jag kanske köpt en till "Svenskt normalpris". Tack @mangeroffe, du har som några andra ByggaHusare sparat pengar åt mig. Samtidigt, utan ByggaHus hade jag inte suktat efter nämnda dragare och många andra verktyg så Ni har på detta sätt kostat mig en betydande summa...

Dock överväger glädjen av riktigt bra verktyg kostnaden för desamma när man behöver dem. Därav mitt vankelmod om jag själv eller dottern skall få 12-35:an. Jag hade inga (bra) verktyg när jag köpte mitt hus och jag vill att hon och hennes man ska få en lite bättre början på sitt husägande. (Hoppas de köper ett snart, annars kan jag behålla 12-35:an själv :geek: )
Det finns ju flera 12-35or.. :)
Om det råkar dröja med dotterns hus menar jag. :whistle:;)
 
  • Gilla
j.erkers
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag fick med en original bitshållare till min 12-35 FC som skruvas fast stabilt på baksidan. Ingick inte denna i dit kit?
[bild]
Hej, tack! Har inte packat upp helt då jag är däckad av covid? Men såg att det låg en liten plastpåse med vad jag trodde var enbart ett bältesclip. Kanon ju! Blir bara bättre det här!
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
j.erkers j.erkers skrev:
Spelar ingen roll om jag fick den 4 eller 400 kr billigare. Jag gillar - och ogillar! - ByggaHus och dess användare. Har suktat efter 12-35 FC länge och utan ByggaHus hade jag kanske köpt en till "Svenskt normalpris". Tack @mangeroffe, du har som några andra ByggaHusare sparat pengar åt mig. Samtidigt, utan ByggaHus hade jag inte suktat efter nämnda dragare och många andra verktyg så Ni har på detta sätt kostat mig en betydande summa...

Dock överväger glädjen av riktigt bra verktyg kostnaden för desamma när man behöver dem. Därav mitt vankelmod om jag själv eller dottern skall få 12-35:an. Jag hade inga (bra) verktyg när jag köpte mitt hus och jag vill att hon och hennes man ska få en lite bättre början på sitt husägande. (Hoppas de köper ett snart, annars kan jag behålla 12-35:an själv :geek: )
Förstår precis känslan, fått många bra tips och ovärderlig kunskap härifrån genom åren.
Köpte mitt renoveringsobjekt för tio år sedan utan någon som helst erfarenhet och är nu i processen att uppgradera verktygsparken. Man klarar sig länge på det lite sämre och när man väl inser att man tycker det är kul och att man faktiskt använder grejerna så tycker jag att man ska skämma bort sig. Man uppskattar uppgraderingen mer då
Priset på just denna 12V-35 FC är ju galet bra. Hade egentligen bestämt mig för en 18V-36 då denna dök upp av en slump. Tyckte att den var alltför dyr till ordinarie pris om jag skulle behöva komplettera med en 18V dessutom
 
FreQa FreQa skrev:
Testade placering på sidan och fäste med dubbelhäftande tejp.
[bild]
Fungerar ok. Skulle helst vilja ha den på baksidan men den buktar. Kanske får borra och gänga ett hål.
FreQa FreQa skrev:
Testade placering på sidan och fäste med dubbelhäftande tejp.
[bild]
Fungerar ok. Skulle helst vilja ha den på baksidan men den buktar. Kanske får borra och gänga ett hål.
https://www.prusaprinters.org/prints/32690-bosch-battery-stand-and-bit-holder
3D-utskrivet batteristativ och bitshållare monterat på en Bosch skruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Dsundet och 8 till
  • Laddar…
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
[länk]
[bild]
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag fick med en original bitshållare till min 12-35 FC som skruvas fast stabilt på baksidan. Ingick inte denna i dit kit?
[bild]
För mig är poängen med 12-35 FC det lilla formatet i kombination med specialchuckarna så använder därför inte ens den medföljande bitshållaren då maskinen blir lite längre med den.

Mer allmänt så ser Byggahus-hållaren smidig ut med skruvhålet i ena kanten och borde därför funka fint nere vid batteriet på en 18v-dragare. Bosch-hållaren har ju skruvhålet i mitten så den riskerar sticka ut bakåt misstänker jag?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
[länk]
[bild]
Snygg 3d-printad fot.(y)
 
U urker skrev:
Den där Bosch-bithållaren finns som reservdel också: [länk]. Har satt en på min 18V-knack, passar helt ok.
Fin. Har dock inget hål för min borrskruvdragare. Tror min är lite äldre. Finns bältesclipset också?
 
Jonas Persson
FreQa FreQa skrev:
Fin. Har dock inget hål för min borrskruvdragare. Tror min är lite äldre. Finns bältesclipset också?
Du har inte skylten på baksidan?
Närbild på en borrmaskins bak med texten "BRUSHLESS MOTOR".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en skyltmonteringsplats på baksidan av en möbel eller utrustning med ett centralt hål och två rektangulära utrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
En luftdriven spikpistol på dess förpackning som visar specifikationer, placerad på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjacka luftpicka när det var rea, 1250kr... Måste hitta något att spika bara..
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Missade du rabattkoden? :( pröjsade bara 1125 kr för min :)
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Du har inte skylten på baksidan?
[bild] [bild]
Nopp. Jag visste inte att det fanns borstlös när jag köpte min. Får öppna och kolla hur tjockt bakstycket är. Jag har ju gjort ett geriilabygge med en anpassad plåtbit i springan vid batteriet.
 
  • Ledsen
Jonas Persson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.