M mangeroffe skrev:
Haha, inte många plana ytor på denna att fästa på kanske? Inte tittat igenom tråden, kanske en perfect fit, men man behöver ju alltid fler prylar. :rofl:
Det lustiga är att jag köpte ett magnetarmband, som postades tidigare, för ett par år sedan som ett ’must have’, men jag har ännu inte packat upp det
Det roliga var ju att jag precis postat en bild där jag visar var jag tror den kan funka på min skruvdragare :D
 
  • Gilla
mangeroffe
  • Laddar…
:crysmile: Nu såg jag! Då förstod jag bättre. Ser ju rätt bra ut faktiskt, men hade aldrig vågat sätta ett borr sådär, hade garanterat spetsat mig själv!
 
Jag tycker att BitMag verkar vara en bra pryl och funderar på att beställa, men kan samtidigt inte låta bli att fundera. Om den nu gör så att det är enkelt att alltid ha rätt bits till hands - hur kommer det sig då att de i sina egna reklambilder visar prylen med en fästskruv som är sådär lagom sönderdragen som den blir när man använt fel bits?
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Det är väl för att man alltid hade fel bits till hands innan man lyckats skruva fast den?
 
Gillar när bitsmagasinet följer med från fabrik. Skruvdragare med inbyggt bitsmagasin och bitshållare i närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
ullberg
Här måste jag hålla med @Vante trots att jag riskerar låta som en fanboy, att så få andra plockat upp på något så enkelt och smidigt som Festool haft i decennier är för mig ett mysterium. Låg/ligger det något patent bakom?

Till mitt försvar får jag säga att trots att jag har en del Festool är skruvdragarna inte därifrån - men de inbyggda magnetfästena är något som kanske skulle få mig att svälja prislappen och gå över...

För nu har jag sållat mig till tidigare skribenter och köpt 2 st bitmag till de dragare jag använder mest...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har ju några Festool skruvdragare och bitshållarna är väldigt smidiga, även om jag ibland önskade att det var lite starkare magneter. Då det händer att man tappar bits, även om det är sällan.

Jag rankar mina i denna ordning C18>CXS>TID>DRC, DWC:n har inga hållare men saknar ju också ”behov”.
 
Fanns också bitshållare på gamla makita borrmaskin med rött ni-ca batteri.
En på varje sida.

Synd att inte fler än Festool har det som standard. :thinking:

//AA
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
S saiter skrev:
Fanns också bitshållare på gamla makita borrmaskin med rött ni-ca batteri.
En på varje sida.

Synd att inte fler än Festool har det som standard. :thinking:

//AA
Min 14 volts DeWalt har en smidig bitshållare. När den var huvudmaskin så var den laddad med fyra standardbits och ett i hållaren. Man kommer långt hemmavid med fem bits. Nu är den pensionerad och används som inneskruvdragare vid små husjobb och två makita används vid byggnation och ute i snickarboden men jag saknar bitshållaren på dom.
 
Och just därför har Bitsmag hittat sin nisch vilket jag tycker är bra då inte alla behöver köpa Festoolmaskiner ;)
 
Mazen Mazen skrev:
Makita har ett bits clips som fästs med org skruv där bälteskroken sitter.. smidigt!
[länk]
Har det på dom flesta maskiner..
Lite rimligare pris med :)
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Jodå jag har bägge sorterna.
Makita sladdlös borrskruvdragare och bitmagasin på vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Synd bara att bitmaggen inte får plats i systainern.
Men jag har oftast maskinerna hängande på hyllan.
Fyra upphängda elverktyg på hylla, sannolikt borrskruvdragare, med synliga varumärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



//AA
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
j.erkers
M mangeroffe skrev:
Blev en 12-35 FC fullset med 2x2Ah. Ca 2250kr på Amazon. Ska bli skönt att uppgradera från min 10 år gamla PSR. Den har varit en trogen följeslagare men det har hänt en del på skruvdragarfronten sedan den införskaffades
[bild]
Tack. Köpte en likadan med 2*3Ah, laddar och L-Boxx för 2206. https://www.amazon.se/gp/product/B07RCJNLJV/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1
Behöver den antingen själv (förutom en GSR 12V-15 borrskruvdragare och en GDR 12V-110 slagskruvdragare) eller så kommer min dotter att få den.
 
j.erkers j.erkers skrev:
Tack. Köpte en likadan med 2*3Ah, laddar och L-Boxx för 2206. [länk]
Behöver den antingen själv (förutom en GSR 12V-15 borrskruvdragare och en GDR 12V-110 slagskruvdragare) eller så kommer min dotter att få den.
Hej, var tvungen att kolla och skrev visst fel, det var 3Ah på min med. Du fick den dock 4kr billigare, var konservativ när jag skrev 2250
 
  • Gilla
j.erkers
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.