Snabb leverans!
Ska ner och testa den idag. Får se om man kan fästa den på Bosch lilla 12V skruvdragare.
 
  • BITMAG bitshållare förpackning som visar produkten och dess användning på en skruvdragare med tillbehörsbits.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
McHolm och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det värsta är att vi fick nys om Ajax drygt 14 dagar efter vi beställde vårt Verisure, så ångerfristen hade löpt ut...
Engångskostnaden hos Verisure var ju typ samma som vi gav nu för ett mer fullständigt larm från Ajax. Men vi spar in bytet på typ 2 år om man ser till månadskostnaden hos Verisure :)
Securitas Hemlarm är isåfall en ytterligare bråkdel av kostnaden. Verisure ville ha 15k och runt 500kr/mån. Tror jag betalt 4k och 259kr i månaden för motsvarande.....
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Securitas Hemlarm är isåfall en ytterligare bråkdel av kostnaden. Verisure ville ha 15k och runt 500kr/mån. Tror jag betalt 4k och 259kr i månaden för motsvarande.....
Jo, det finns ju absolut billigare alternativ, men inte lika estetiskt tilltalande så som Ajax. ;)
Nu kan jag koppla till larmcentral för typ 79 kr/mån eller skippa det om man vill det. :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo, det finns ju absolut billigare alternativ, men inte lika estetiskt tilltalande så som Ajax. ;)
Nu kan jag koppla till larmcentral för typ 79 kr/mån eller skippa det om man vill det. :)
Det har absolut snyggare enheter. Jag köpte vårt 2014 och det var lite mer begränsat då. Men varje gång Verisure har knackat på och försökt sälja så har jag bara nämnt Securitas Hemlarm och då går dem nästan direkt. Det är typ 30% av priset mot Verisure :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Som jag brukar säga.

Om man som företag måste ha så aggresiv säljkår som knackar dörr och är påstridiga (Eller ännu värre slavarbetande ungdomar som står i köpcenter och anfaller folk)
Då har du en skitprodukt
Hade det varit så bra som man säger så säljer den sig själv

If it smells like shit, if it sounds like shit. The it is shit.

Och om de "har ett speciellt erbjudande bara för dig" när du ifrågasätter. Då kan du fråga dig varför de inte gav erbjudandet till att börja med :)


Detta gäller inte bara hemlarm utan 100% av sakerna som säljs via dörrförsäljning.
 
  • Gilla
  • Älska
hyggabus och 5 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Som jag brukar säga.

Om man som företag måste ha så aggresiv säljkår som knackar dörr och är påstridiga (Eller ännu värre slavarbetande ungdomar som står i köpcenter och anfaller folk)
Då har du en skitprodukt
Hade det varit så bra som man säger så säljer den sig själv

If it smells like shit, if it sounds like shit. The it is shit.

Och om de "har ett speciellt erbjudande bara för dig" när du ifrågasätter. Då kan du fråga dig varför de inte gav erbjudandet till att börja med :)


Detta gäller inte bara hemlarm utan 100% av sakerna som säljs via dörrförsäljning.
Behöver de knacka på eller ringa upp, då är det överprissatt.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Behöver de knacka på eller ringa upp, då är det överprissatt.
Ffa när de försöker med sin skräckpropaganda..
Jag har löst det så att om någon flyttar minsta pryl i verkstan så faller resten av prylarna där inne ner över en...
 
  • Gilla
  • Haha
Raskus och 16 till
  • Laddar…
A
Fibersäljare?
 
Minns när vi höll på o flytta in i villan. Dyker upp en försäljare från Verisure. Han kom inte ur bilen med tanke på att våran egen samt en kompis två hundar stog utanför den och undrade när han skulle kliva ur.

Genom en nedrullad ruta fick han informationen om att vi hade långt mycket bättre skydd i dessa tre än vad han någonsin kunde erbjuda.
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Snabb leverans!
Ska ner och testa den idag. Får se om man kan fästa den på Bosch lilla 12V skruvdragare.
Testade placering på sidan och fäste med dubbelhäftande tejp.
Bosch borrskruvdragare med borrbit på ett arbetsbord, dubbelhäftande tejp synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fungerar ok. Skulle helst vilja ha den på baksidan men den buktar. Kanske får borra och gänga ett hål.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Fibersäljare?
Samtidigt finns det vi som bönar och ber om att få fiber (grannarna har) men det faller på döva öron hos nätägaren...
 
Appendix Appendix skrev:
Som jag brukar säga.

Om man som företag måste ha så aggresiv säljkår som knackar dörr och är påstridiga (Eller ännu värre slavarbetande ungdomar som står i köpcenter och anfaller folk)
Då har du en skitprodukt
Hade det varit så bra som man säger så säljer den sig själv

If it smells like shit, if it sounds like shit. The it is shit.

Och om de "har ett speciellt erbjudande bara för dig" när du ifrågasätter. Då kan du fråga dig varför de inte gav erbjudandet till att börja med :)


Detta gäller inte bara hemlarm utan 100% av sakerna som säljs via dörrförsäljning.
Var hemma ett par skolpågar som skulle sälja larm med securitas som väktarbolag. Jag bara, du de där securitas kan man likaväl vara utan här då de hinner tömma hela huset, riva det och bygga nytt innan väktarna kommer.
:D
Larmet vi har larmar till 4 personer inom 200 meters radie inkl mig och sambon plus att det är grannar hemma hela dagarna så att lägga hutlösa pengar på något som inte funkar är vansinne.

Synd om pågarna som tvingas ut.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Blev en 12-35 FC fullset med 2x2Ah. Ca 2250kr på Amazon. Ska bli skönt att uppgradera från min 10 år gamla PSR. Den har varit en trogen följeslagare men det har hänt en del på skruvdragarfronten sedan den införskaffades
Närbild av en hand som håller en ny skruvdragare, modell 12-35 FC med 2x2Ah batterier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chentin och 9 till
  • Laddar…
M mangeroffe skrev:
Blev en 12-35 FC fullset med 2x2Ah. Ca 2250kr på Amazon. Ska bli skönt att uppgradera från min 10 år gamla PSR. Den har varit en trogen följeslagare men det har hänt en del på skruvdragarfronten sedan den införskaffades
[bild]
Nu får DU bara skaffa bitshållaren som säljs här på BH!
 
  • Gilla
mangeroffe
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Nu får DU bara skaffa bitshållaren som säljs här på BH!
Haha, inte många plana ytor på denna att fästa på kanske? Inte tittat igenom tråden, kanske en perfect fit, men man behöver ju alltid fler prylar. :rofl:
Det lustiga är att jag köpte ett magnetarmband, som postades tidigare, för ett par år sedan som ett ’must have’, men jag har ännu inte packat upp det
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.