richardtenggren
Fick hem lite bilvårdsprylar idag, dessa från BBV men även 25L kallavfettning från Autodude.
Sprayflaskor avsedda för bilvård med 360-triggers och skrapor från BBV och Autodude.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hoppas dessa har bättre kvalité än mina nuvarande från Gloria, även om jag gick lite hårt åt packningarna...
Men några av de ovan är ju utformade för syror, petroleum och alkalier (Röd, Svart och Mörkblå) :)
360-trigger känns smidigt :)

Fick även hem dessa skrapor för att avlägsna Verisure-dekalerna! ;)
Två röda skrapor med svart grepp och utbytbara blad för borttagning av dekaler ligger framför en öppen förpackning med extra blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fick även hem dessa skrapor för att avlägsna Verisure-dekalerna! ;)
[bild]
Räcker det inte att sluta betala menar du? :thinking:;)
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Räcker det inte att sluta betala menar du? :thinking:;)
Vet inte om jag vill ha någon ur detektivgruppen tre-röda-lingon eller liknande som pillar på mina nya fönster ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vet inte om jag vill ha någon ur detektivgruppen tre-röda-lingon eller liknande som pillar på mina nya fönster ;)
Vad har de där att göra? Får de ens pilla på dina fönster även om det nu sitter en dekal där?
 
richardtenggren
R roli skrev:
Vad har de där att göra? Får de ens pilla på dina fönster även om det nu sitter en dekal där?
De sa då så när jag ringde och sa upp larmet för vi har köpt Ajax istället. :)
 
C Chentin skrev:
Då har vi följande:

[bild] [bild] [bild]

På toppen sitter två skär i själva spetsen, men precis nedanför finns inget skär åt något håll.
På den svarta delen sitter det ett skär som täcker ca 80% av det svarta.
Förstår inte alls vad man ska ha det till.
är det inte för att fräsa ur osb där man ska ha fönster o dörrar? För att göra själva insticket, och sen följa reglarna..
 
R roli skrev:
Vad har de där att göra? Får de ens pilla på dina fönster även om det nu sitter en dekal där?
I avtalen med larmföretagen står oftast att dekaler och allt liknande är deras och ska bort efter avtalet avslutas.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
I avtalen med larmföretagen står oftast att dekaler och allt liknande är deras och ska bort efter avtalet avslutas.
Ja, då förstår jag att @richardtenggren vill göra "borttagarjobbet" själv.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
En rosa och svart gummihammare på en svart cirkulär matta mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Den enda gången Verisure var snabba på att åtgärda nått hos oss var när de skulle ta bort larmdekalerna, då kunde de komma redan nästa förmiddag ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Keiller och 7 till
  • Laddar…
E
13th Marine 13th Marine skrev:
Den enda gången Verisure var snabba på att åtgärda nått hos oss var när de skulle ta bort larmdekalerna, då kunde de komma redan nästa förmiddag ;)
Tog de hela fönstret med då?
 
E El-Löken66 skrev:
Tog de hela fönstret med då?
På gott och ont, nej, men de lämnade klistret ;)
 
  • Gilla
  • Haha
sirlongfellow och 2 till
  • Laddar…
J Janzzon skrev:
[bild]
Jag trodde det där var verisure verktyget ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
De sa då så när jag ringde och sa upp larmet för vi har köpt Ajax istället. :)
De är vansinniga på Ajax :D

När man berättar för kollegor att man kan köpa en ny sensor utan att få högre månadsavgift blir de flesta nyfikna. De nya larmsystemen har ju en total landed cost som är en bråkdel av verisure med flera.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Appendix Appendix skrev:
De är vansinniga på Ajax :D

När man berättar för kollegor att man kan köpa en ny sensor utan att få högre månadsavgift blir de flesta nyfikna. De nya larmsystemen har ju en total landed cost som är en bråkdel av verisure med flera.
Det värsta är att vi fick nys om Ajax drygt 14 dagar efter vi beställde vårt Verisure, så ångerfristen hade löpt ut...
Engångskostnaden hos Verisure var ju typ samma som vi gav nu för ett mer fullständigt larm från Ajax. Men vi spar in bytet på typ 2 år om man ser till månadskostnaden hos Verisure :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.