K Krille_90_ skrev:
Frun har tröttnat på alla skruvar jag tappar så fick ett magnetarmband i alla hjärtans dag present
Se upp, baktanke kan finnas. Det är är bara en modernare variant av

ball-and-chain.jpg
 
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Hoppas att du köpte den av henne annars är ditt inlägg off-topic! ;) Skojar bara, väldigt fin! Jag önskar att jag hade haft en sån så man slipper hålla i pappret runt klossen.
[bild]
Kanske inte dagens, men senaste tidens inköp. Tänkte ge mig in på lite handverktyg så att jag slipper skruva ihop rikt-/planhyveln som jag skruvade isär för lite underhåll för snart två år sedan... Eftersom att jag skjuter upp allt tills planeterna står helt rätt så var jag tvungen att köpa lite youtube-approved diamantskärpstenar så att jag inte kan skylla på att verktygen är slöa.

De två från Amazon kom väldigt fort (de ligger typ 300 kr under de "svenska" priserna per styck där, 700 kr istället för 1000 kr) men extra-fine-stenen (som inte finns på Amazon) som jag beställde från svenska Malco blev tyvärr restnoterad, så den väntar jag på. Egentligen hade jag väl kunnat köpa alla via svensk ÅF men eftersom att sambon betalar halva verktygsinköpen så ville jag hålla nere utgifterna lite.

Så än har jag inte slipat några verktyg, men väl lite köksknivar. Jag har ju aldrig gjort det förr men jag tror att de blev lite mindre slöa. De klarade inte papperstestet men man kunde nu skära tomaterna i skivor istället för att mosa dem till något skivliknande.
Kan ge dig tips hur man gör (det var jag som var med att tillverka dem)
 
För att få klart dom sist listerna i huset så fick de bli en makita dykertpikka! Funkar utmärkt, ända negativa är ju att det är Max 35mm längd på spiken.
 
  • Makita dykpistol på ett golv med en text som lyder "Premiär på".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-druvan och 5 till
  • Laddar…
eavogels skrev:
[bild]
Besviken. Bitsen är säkert bra, men man kommer inte åt dem.
Omöjligt att få ut bits från lådan utan verktyg. Att att få dem tillbaka är svårare.
Har en liknade låda med bits från DeWALT. Samma problem med min, svårt att få ut bitsen och nästa omöjligt att sätta tillbaka... Skitprodukt.
 
D Denaxe skrev:
svårt att få ut bitsen och nästa omöjligt att sätta tillbaka.
En utmärkt anledning att bygga en egen förvaringslösning.
Egenbyggd träförvaring med sorterade borr- och skruvbits.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
Seglartokig och 18 till
  • Laddar…
Haara93 Haara93 skrev:
För att få klart dom sist listerna i huset så fick de bli en makita dykertpikka! Funkar utmärkt, ända negativa är ju att det är Max 35mm längd på spiken.
Finns ju en som klarar 50mm också, varför föll valet på denna?
Sugen på ny picka men vet inte om jag ska ta en makita 18v eller en på luft.
 
W Willewonka skrev:
Finns ju en som klarar 50mm också, varför föll valet på denna?
Sugen på ny picka men vet inte om jag ska ta en makita 18v eller en på luft.
Som jag förstod så var typ 35mm Max för batteri, 50mm kräver gas och då pratar vi de dubbla priset. Samt att denna fanns på hyllan hos min lokala bygma butik:D
 
kulle kulle skrev:
Finns med 25-64 mm oxå
[länk]
då blir de 1,6mm spik, jag har 1,2mm
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
Haara93 Haara93 skrev:
då blir de 1,6mm spik, jag har 1,2mm
Finns det längre 1.2mm dyckert då?
Eller är 35mm maxlängden?
 
T Taxture skrev:
Finns det längre 1.2mm dyckert då?
Eller är 35mm maxlängden?
Etikett på förpackning med information för 5000 st. galvaniserade dyckertspikar, längd 50 mm och diameter 1.2 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
AXS AXS skrev:
Den här har fått väldigt bra omdömen: [länk]

Ryobi har billiga batterier och du klarar dig på 1,5Ah, så det gör inte så mycket om andra verktyg har annat system.
Inget fel på den iof,har en själv,däremot tycker jag väl inte att ryobi har billigare batterier än andra:thinking:
 
AXS
Handyman 1 skrev:
Inget fel på den iof,har en själv,däremot tycker jag väl inte att ryobi har billigare batterier än andra:thinking:
Köpte en skruvdragare med 2 batterier för 800:-. Sålde skruvdragare för 400:- utan batteri.

Men det är såklart lite bökigt... Och väldigt bra kampanj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.