Status
Tråden går ej att kommentera.
Åsa Lund
Ja, vanlig förkylning finns ju fortfarande i världen. Krya på er!
 
Skyddsfilmen är fortfarande på så det ger lite fel intryck just nu. Ska bara köpa bänkskivan så kan det sista på hyllan göras klart.

Oinredd kök med skyddsfolie på skåp, verktyg på hylla och stege i rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Synd när det saknas 5mm på spillbiten :/
Måttband visar en glipa på 5mm mellan två byggelement med skyddsfolie kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lampan på plats med

Taklampa hängande i ett renoverat rum, verktyg och byggmaterial på golvet framför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter det blir det spottar i trappan och målning av trappa :)

En vit trätrappa med skyddsfilm, nära att vara färdigställd, i en hörna av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu är allt färdig gipsat. Elen är dragen (bara takdosan kvar). Rummet är städat och jag har måttat ur för vindstrappan. När trappan är monterad börjar det tråkigaste med renoveringen. Slipa och spackla :(.

[bild]

Hej! Vi funderar på att ha två garderober rygg mot rygg som avdelare mellan två rum. Som det ser ut finns det ingen plats mellan för någon typ ab bullerdämpning. Hur har ni resonerat och hur har resultatet blivit? Vad jag förstår har du osb och gips bakom garderobsryggen. Ingen isolering? Har du några råd att dela med dig av?
/Joel

[bild]

[bild]

[bild]
 
Nu har det blivit så att vi bara har ett barn och han har det ena som sovrum och det andra som lekrum. Därför hör vi sällan hur pass det låter igenom. Garderoberna är rätt fulla med kläder och det dämpar väll lite med. Det är iallafall inget vi reagerat på :)
 
  • Gilla
Greatstomp och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu har det blivit så att vi bara har ett barn och han har det ena som sovrum och det andra som lekrum. Därför hör vi sällan hur pass det låter igenom. Garderoberna är rätt fulla med kläder och det dämpar väll lite med. Det är iallafall inget vi reagerat på :)
Tack för snabbt svar! :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Lite mer panel uppe.
Börjar få ihop tv-möbeln med :)

[bild] [bild]

Fick göra en liten specialare för brytarna.
De hade hamnat i kanten på brädan och den hade förmodligen spruckit om man försökt med hålen där.
Det blev en liten specialare med senildosor för att få brytarna centrerat.

[bild]
[bild] [bild]
[bild] [bild]
[bild]
Vad är det för panel du kör med?
 
E eddiw skrev:
Vad är det för panel du kör med?
Det är panel som blev över från fasadbytet. Så vanlig 22x95 panel. Har slipat lite lätt på den så den inte är för hårig. Sen är den bara målad med vanlig väggfärg :)
 
  • Gilla
Freemly
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är panel som blev över från fasadbytet. Så vanlig 22x95 panel. Har slipat lite lätt på den så den inte är för hårig. Sen är den bara målad med vanlig väggfärg :)
Blir kanonsnyggt! Vi har tänkt att köra med liknande på en vägg här i huset. Jag gillar konceptet med att kunna byta ut en planka vid behov :DInnerpanel med spont och not blir ju inget vidare att ta isär. Ska regla upp vår och dra en del kabel bakom o.s.v.
 
  • Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
E eddiw skrev:
Blir kanonsnyggt! Vi har tänkt att köra med liknande på en vägg här i huset. Jag gillar konceptet med att kunna byta ut en planka vid behov :DInnerpanel med spont och not blir ju inget vidare att ta isär. Ska regla upp vår och dra en del kabel bakom o.s.v.
Jag har spikat med rejäla dyckert 2x50mm för att få brädan slät och rak. Panelen har legat på vinden i 3 år så den hade torkat och vridit sig lite :). Jag var lite entusiastisk och har limmat med så min panel blir svår att byta ;)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har spikat med rejäla dyckert 2x50mm för att få brädan slät och rak. Panelen har legat på vinden i 3 år så den hade torkat och vridit sig lite :). Jag var lite entusiastisk och har limmat med så min panel blir svår att byta ;)
Haha okej :rofl: Det går ju om man vill, iallafall. Jag har en förkärlek att skruva det mesta så det går att plocka loss utan att riva hela huset. :rofl: Men har börjat mer och mer med spikpicka nu, vilket är en fröjd då det går så jäkla fort :)
 
E eddiw skrev:
Haha okej :rofl: Det går ju om man vill, iallafall. Jag har en förkärlek att skruva det mesta så det går att plocka loss utan att riva hela huset. :rofl: Men har börjat mer och mer med spikpicka nu, vilket är en fröjd då det går så jäkla fort :)
Jag har fäst upp dem med spikpickan men sen har jag spikat den med galvad grövre dyckert för att få den slät. Skruva är egentligen bäst men det blir så fula huvuden :p
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har fäst upp dem med spikpickan men sen har jag spikat den med galvad grövre dyckert för att få den slät. Skruva är egentligen bäst men det blir så fula huvuden :p
Låter rimligt, träet tenderar ju att vrida sig rätt mycket annars. Min innerpanel vrider sig som fasen med, tyvärr
Japp, skruvhuvdena är inte det roligaste tyvärr. :)

Ps. Hojta till om du har vägarna förbi Östergötland och vill dra om trådarna i en villa. Fräsch 40-tals-el här (y):cool: (blandat med bytt ska väl tilläggas)
 
Det börjar närma sig. Till TV-möbeln saknas två luckor som är restade till 23 Feb. De tre luckorna under bänkskivan tänkte vi såga ut ett par vanliga luckor och klä med högtalartyg så subwoofern och boxarna kan stå där med stängda luckor. Trappan ska målas ett par gånger nu innan panelen på väggen kan fortsätta. Har även borrat hålen till spottarna i trappan och fiskat ner dragtråd.

Halvfärdig TV-möbel med svarta överskåp och luckor som ska beklädas, samt en trästege och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi är väldigt nöjda med den matta blå färgen. Känns väldigt propert :rofl:

En vitmålad halvfärdig trätrappa med skyddspapper, panelvägg och utsågade hål för spottar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bänkskiva i trappen oljad (blev väldigt mörk med oljan men vi får se om det ljusnar)

Trappa under renovering med numrerade trappsteg och kablage för spottar längs sidan, ooljad och delvis färdigställd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spottarna kopplas ihop under trappen och sen blir det panel på undersidan.
Oljad bänkskiva på en halvfärdig trappa med oslipade steg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En oljad bänkskiva med mörk yta framför en oavslutad trätrappa under renovering, med byggmaterial och verktyg i omgivningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis renoverad trappa med nymålad vit och svart staket, oljad bänkskiva och orörda väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har även slipat bänkskivan och oljat den :D

Närbild på en vit möbeldörr med borrade hål och en defekt med tillverkningsskada på dess kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En närbild på en matt blå bänkskiva med en tillverkningsskada och skyddsplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så lite skador på luckorna från Ikea. Vitrindörren är redan på väg men när jag drog av skyddsplasten så såg jag även att 60x60 luckan har en tillverkningsskada. Får se vad Ikea tycker om 2 olika reklamationer på samma beställning :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
mr.Ola och 2 till
  • Laddar…
Säger nog inget alls, har aldrig haft några problem.. har bara fått nya grejer - enda man kan klaga på är väntetiden där i reklamationsrumnet hehe (nu i covidtider är nog det annorlunda).

Hoppas det går bra även för er (y):)
 
Snigla Snigla skrev:
Säger nog inget alls, har aldrig haft några problem.. har bara fått nya grejer - enda man kan klaga på är väntetiden där i reklamationsrumnet hehe (nu i covidtider är nog det annorlunda).

Hoppas det går bra även för er (y):)
De hanterar reklamationer mycket snabbare än beställningar :crysmile:. De reklamerade skickades precis efter jag fått kontakt. Beställningarna brukar ta 3 veckor innan de skickas :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.