M MLindstrom skrev:
Sålde min plasma häromdagen
Vad fick du för den?
 

Vad behöver man för luftflöde från kompressorn?
 
R RalleB skrev:
Var den inget att ha eller kom den inte till användning?

Du fick igen de pengarna du betalade antar jag när du sålde?:D
N nissenhj skrev:
Vad fick du för den?
Funktionen är det sannerligen inget fel på, men när jag haft den i kartong sen februari i fjol och packade upp den på nyårsafton för att skriva "gott nytt år" så insåg jag mitt begränsade behov av den. Mina behov täcks rätt bra av vinkelslip och metallbandsåg.

Fick 1500 kr så jag tjänade till och med en krona :crysmile:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Funktionen är det sannerligen inget fel på, men när jag haft den i kartong sen februari i fjol och packade upp den på nyårsafton för att skriva "gott nytt år" så insåg jag mitt begränsade behov av den. Mina behov täcks rätt bra av vinkelslip och metallbandsåg.

Fick 1500 kr så jag tjänade till och med en krona :crysmile:
Jag hade betalt en krona för att slippa köa.
 
Är föräldraledig och tanten jobbar hemifrån, kan göra ett försök att köpa till er som inte kan ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Dagens konsumenttest. Köpte Pattex lim då jag behövde komplettera med lim, tidigare kört med Casco XtremeFix+. Testtuben med Casco har passerat bäst före datum med ca 6 månader men fungerar utmärkt. Testade limma med båda på klarlackad panelbräda mot obehandlad panelbräda, torktid 2 dygn i 22grader

Och vad tycker jag då?

Pattex, nästan för lättflytande för att montera saker på vägg, dåligt initialbett (det du limmar är lätt att flytta på eller glider iväg). Då det torkat är det relativt hårt och greppar inte alls lika bra på testbiten (släppte från den klarlackade panelen). Billigt och prisvärt till rätt limning, men lär inte köpa mer.

Casco, xtremt bra hugg, initialt bett, limmet är tjockare och ska inte läggas för tunt. En favorit i många lägen, satt mycket hårdare än Pattex och släppte inte från panelbrädorna utan limmet separerade (troligen inte genomtorr ännu).

Slutsatsen är att jag åker och handlar mer Casco (till dubbla priset) men behåller resterande Pattex som reserv. Casco XtremeFix och Pattex limtuber med applicerat lim på klarlackad och obehandlad panelbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Performance verktygen finns i butiken vid Frölunda torg. Samtliga dom du söker flera exemplar, dock fanns bara gröna Multiverktyg. Vet ej om dessa funnits i svart Performance.
Bara 2ah batterier och laddare. Inga 4ah.
Tack för tipset! Jag köpte en slagskruvdragare (performance) där idag.
 
S Smoothie skrev:
Tack för tipset! Jag köpte en slagskruvdragare (performance) där idag.
Trevlig maskin! Har du hunnit testa den ännu?
 
V Vardagsrum skrev:
Trevlig maskin! Har du hunnit testa den ännu?
Nej, inte ännu. Det är min första slagskruvdragare, så jag blir säkert nöjd.

Däremot har jag inga impact bits, hoppas det funkar ok med vanliga? Ska bara skruva lite här och där.
 
S Smoothie skrev:
Nej, inte ännu. Det är min första slagskruvdragare, så jag blir säkert nöjd.

Däremot har jag inga impact bits, hoppas det funkar ok med vanliga? Ska bara skruva lite här och där.
Om du inte kör på maxvrid eller har ovanligt dåliga bits så kommer det inte vara ett problem. Men var beredd på att bita kan spricka eller gå av.
 
Redigerat:
S Smoothie skrev:
Nej, inte ännu. Det är min första slagskruvdragare, så jag blir säkert nöjd.

Däremot har jag inga impact bits, hoppas det funkar ok med vanliga? Ska bara skruva lite här och där.
Butiken vid Frölunda torg hade performance slagbits? om jag fattade hyllinfon rätt i slutet på veckan. Kanske finns kvar.
 
M MasMats skrev:
Butiken vid Frölunda torg hade performance slagbits? om jag fattade hyllinfon rätt i slutet på veckan. Kanske finns kvar.
Ja, det kan stämma. Är performance samma som impact? Det trodde inte jag? Jag kan ha missat dem, även om jag frågade personalen (de hade inte så bra koll och visade mig borr :)
 
Redigerat:
S Smoothie skrev:
Det var dessa impact-bits som jag letade efter (och inte såg):
[länk]
Det var ett tag sedan de såldes. Jag har dem men gillar dem inte. Mattsvart skrovlig yta och svåra att få i och ur lådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.