Är det viktigt att över- och underskåpar överensstämmer i bredd för utseendets skull? Bilden nedan visar ett ex där nästan inga linjer stämmer.
 
  • skåp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett enkelt svar är NEJ.
Våra överskåp ar alla 60 cm breda med enkeldörrar. Med breda luckor blir inte övre skåpraden så gyttrig.
 
Är nog sant, men är det inte ett problem med att man går in i luckor som står öppna å sticker ut?
 
valter53 skrev:
Ett enkelt svar är NEJ.
Våra överskåp ar alla 60 cm breda med enkeldörrar. Med breda luckor blir inte övre skåpraden så gyttrig.
Tycker du det är ok?? Jag är såååå sugen på det, eftersom vi ska ha genomgående 60 i bänkskåp, men "alla" säger att det är opraktiskt med 60 breda dörrar. Vårt alternativ till väggskåp är antingen 4*60 cm, eller 3*80 cm (isåfall med 2*40 luckor per skåp).

/alacs
 
Har man bara en lucka per skåp slipper man problemet att luckorna slår imot varandra när man öppnar flera.
Problemet att luckorna är i vägen när dom är öppna löstes med att familjens disiplin att stänga skåpet omedelbart efter man varit inne i det ökade.
 
alacs skrev:
3*80 cm (isåfall med 2*40 luckor per skåp).

/alacs
80-skåpen rymer mer... hyllor sväljer mer saker av olika storlek än 60-hyllor. Ej utstickande luckor är också ett plus. Jag skulle välja 80-skåp av praktiska skäll.

Det stör inte heller att skåpen inte linjerar :).

Hörnskåpet skulle jag helst undvika om man inte bygger den in på båda sidor. Hörnskåp är opraktiska och finns enbart för att fylla en hörna i en rad med skåp som fortsätter på båda sidor. Ser inte heller så smart ut att ha den halvinbyggd, tycker jag. Välj en vanlig eller kanske hyllor och du får mer ljus genom fönster .....
gaia
 
Mycket smarta idéer! Ska hem å rita om bara jobbet ville ta slut nån gång *gäsp*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.