Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Problemet uppstår när vi lägger ”länkar på länkar”. För dig som mellanklickar kanske det hade varit bättre om handen inte dök upp på lådan? Men för de som vänster- eller högerklickar hade det blivit sämre då. Detta kan gå att fixa på annat sätt, men vet ej hur enkelt det är.

Vi har skrivit upp det och ska titta på det vid tillfälle. Tack för feedback!
Handen stör inte, så det spelar ingen roll.
Eftersom jag leker lite webbutvecklare på jobbet ibland så undersökte jag detta funkar idag och vad man kan göra. Jag vet inte hur mycket jQuery abstraherar bort detta, det kanske är svårt att påverka direkt.
Iaf ser jag ett click-event på div:en med row-click-trigger class. Vad jag hittar ska det finnas ett auxclick event också, som triggar på mellanklick. Med lite tur räcker det att trigga auxclick på samma sätt som click. Jag har dock bara gogglat detta, inte testat. =)
 
C
E El-Löken66 skrev:
lite oklara som hur en skriver kvadrat eller kubik
Alt+Skift+1: ¹
Alt+Skift+2: ²
Alt+Skift+3: ³
tommib tommib skrev:
Jag vet att jag sannolikt är väldigt udda här men jag kör just stående skärm på desktop
Ja, vi andra utvecklades till att se bättre på bredden än på höjden när vi klättrade ned från träden och började leva på savannen :) Bara det att ögonen sitter bredvid varandra i stället för över/under skulle kunna ha betydelse. Enda gången jag skulle använda stående bildskärmar är om jag har flera stycken så att den kombinerade rektangeln ändå blir bredare än hög. Men hittills har jag inte ens gjort det då.

(Vi har även utvecklats att bättre se skillnad mellan gröna nyanser än blåa eller röda för att vi ska klara oss bättre bland vegetation. Dessutom har folk som levt i enformiga landskap, som aboriginer och eskimåer, utvecklat större synbark för att inte gå vilse.)
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Om det nu vore så att vi ser bättre på bredden än höjden, varför har tidningar smala textspalter, varför har böcker stående sidor?

Det har ju tagits upp här i tråden just att det blir mycket tomrum på sidorna. Det slipper man antagligen med stående skärm.
 
För att vi läser en rad i taget...
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
E
O datorn går det bra att skriva upphöjda siffror, tänkte snarare på telefon/Android.
 
N Nerre skrev:
Om det nu vore så att vi ser bättre på bredden än höjden, varför har tidningar smala textspalter, varför har böcker stående sidor?

Det har ju tagits upp här i tråden just att det blir mycket tomrum på sidorna. Det slipper man antagligen med stående skärm.
Det har snarare med hjärnans sätt att tolka text på än vårat periferiseende. Varför blir filmer bredare och bredare?
 
C civilingenjören skrev:
Alt+Skift+1: ¹
Alt+Skift+2: ²
Alt+Skift+3: ³

Ja, vi andra utvecklades till att se bättre på bredden än på höjden när vi klättrade ned från träden och började leva på savannen :) Bara det att ögonen sitter bredvid varandra i stället för över/under skulle kunna ha betydelse. Enda gången jag skulle använda stående bildskärmar är om jag har flera stycken så att den kombinerade rektangeln ändå blir bredare än hög. Men hittills har jag inte ens gjort det då.

(Vi har även utvecklats att bättre se skillnad mellan gröna nyanser än blåa eller röda för att vi ska klara oss bättre bland vegetation. Dessutom har folk som levt i enformiga landskap, som aboriginer och eskimåer, utvecklat större synbark för att inte gå vilse.)
Stående bildskärmar är ju fantastiskt när man jobbar mycket med dokument. På kontoret har jag dubbla skärmar till datorn, en stående och en liggande, sedan används den som passar bäst till aktuell situation.
 
C civilingenjören skrev:
Alt+Skift+1: ¹
Alt+Skift+2: ²
Alt+Skift+3: ³
Vad har du för dator där det där fungerar? Jag använder alt+252 för att få: ³ och alt+253 för: ².
Kanske en Mac?
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
C
Förlåt, det ska vara
AltGr+Skift+1: ¹
AltGr+Skift+2: ²
AltGr+Skift+3: ³

Det är inte en Mac utan en PC med Plasma Desktop.
 
Har inte hittat nått om detta när jag skummat igenom denna tråd ledsen om det finns med förut.
Upptäckte att jag inte ser info om senaste inlägg på delforumen när jag är i toppen Se nedan.
Skärmdump av diskussionsforum som visar kategorier som Husleverantörer och Lösvirke & Timmerhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är i Edge,
Kör jag i Chrome ser det ut på detta vis.
Skärmdump av ett diskussionsforum med olika byggprojekttrådar och info om senaste inlägg och svar.
 
Det kan bero på att bredden på dina webbläsarfönster på bilderna skiljer sig lite och att vi har en break point just där emellan.

Om skärmdumparna kommer från samma enhet så kan du testa bredda ditt fönster i Edge något för att se samma sak.
 
Finns det någon tråd för att anmäla bullshit-annonser i?
Denna dök upp precis, ett Bitcoin-bedrägeri som utan tillåtelse använder både kändis namn och Aftonbladet namn.

Annonsskärmbild med texten "Sanningen Bakom Greta Thunberg" och en bild på en person som täcker sin mun.

Länken går till, obs. inte aftonbladet.se:

Skärmdump av en falsk annonssida med Aftonbladets logotyp och en pop-up för Bitcoin Prime.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Man klickar väl på det lilla krysset uppe till höger för att anmäla annonsen till Google? (Det är från Google den kommer)
 
Jag tycker fortfarande att skillnaden mellan läst och oläst i "deltagit" och "senaste" är för liten, jag får kämpa för att se skillnad mellan dem.

Skulle man inte kunna ha någon ytterligare indikator än en liten blå prick?
Kanske att man har en ljusblå ton på hela fältet istället? (Jämför med hur en TS inlägg blir)
:thinking:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.