Bra att det funkade, nu måste du bara se till att använda minst 10Mbps hela tiden så inte kabeln fryser sönder innan den är nedgrävd ordentligt ;):crysmile:
 
Vaaaaaa, vad säger du? Kabeln sitter ju under husfasadens nederkant, det finns inget som värmer den!
 
Jag driver bara med dig. Kunde inte låta bli. Sorry! :rofl:
 
Satan..
 
  • Haha
faf och 1 till
  • Laddar…
Du verkar ju vara nöjd i alla fall. Då har vi ju lyckats hjälpa dig i mål (nästan, kabeln skall ju bara grävas också).

Har du bestämt om du skall ha en WiFi-AP/router i stugan också? Även om jag normalt sett skulle rekommendera Ubiquiti Unifi AP alla dagar i veckan så kanske du skulle vara lika bra betjänt av att sätta upp en billig vanlig hemmarouter i stugan och sedan inte använda WAN-porten på den utan stänga av både WAN-port och DHCP, samt manuellt ge den en IP-adress på hemmanätet i konfigurationen (exempelvis 192.168.1.2 om din vanliga router som ligger på 192.168.1.1). Då kan du sätta upp en egen accesspunkt med ett eget SSID via denna och även få en Ethernet-switch i samma låda.

Återkom i denna tråden om du behöver hjälp med detta, så lovar jag att du får hjälp.
 
Jag satte en liten dosa på insidan som man trycker i kabeln. Det funkar bra
En liten vit anslutningsdosa monterad på en vägg med träpanel där en kabel är inkopplad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mats och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.