D Daniel__s skrev:
Du kan inte dra kabeln från källare upp i markplan, såga upp den väggen med en hålsåg, fiska ut kabeln och dra flexirör från vind och ner och fiska ut röret genom hålet du har gjort med hålsåg. Sen sätta en dosa där med täcklock eller sätta igen hålet när det är klart
Den biten är redan klar, problemet är tvärs genom väggen på ovanvåningen.

K Kabehusvagn3328 skrev:
Det ända jag kan komma på är att lossa röret till centraldammsugaren och kunna ta in handen eller ett verktyg och fiska tag i vpröret, sen trä ett vp rör ovanifrån och koppla ihop, kanske byta till slang för att vara på utsidan av väggen med skarven, sen klippa kontakten på cat 5 kabeln för att få den smidig i dragröret, sen pressa om kontakten på vinden igen
Livrädd att om jag släpper uttaget till centraldammsugaren och kopplar från röret att jag inte ska få tillbaka det igen, annars har jag haft liknande tanke!
 
Jag drog mina nätverkskablar via ett gammalt rör som gick upp till tryckkärl på vinden.
 
Usb kamera på sladd? Tänkte att du i bästa fall kan se hur snett du hamnar med röret
 
M Mats skrev:
Usb kamera på sladd? Tänkte att du i bästa fall kan se hur snett du hamnar med röret
Lånat en ordentlig kamera av svärfar nu, får ta en titt efter jobbet imorgon!
 
Varför kan aldrig jag ha sånna här roliga projekt :cool:(y)
 
P polarsson skrev:
Varför kan aldrig jag ha sånna här roliga projekt :cool:(y)
Har man inga projekt skapar man projekt!
 
Du kan skjuta upp ett vp-rör så nära som möjligt. Du tar även upp ett större hål uppe på vinden. Sedan skickar du in dragfjädern. Var två stycken och skicka in massa fjäder så den krullar ihop sig nära hålet och vips så dyker någon del av fjädern upp. Ta sedan handen eller en krok och slit ut fjädern ur hålet. Knyt sedan på en slang och dra igenom hela vägen eller muffa på vp-röret så det blir tillräckligt långt och knuffa upp det hela vägen.
 
Kollat med kamera nu, röret har lagt sig längs ett hörn, ca 5cm från hålet, så inte helt ute och cyklade med mitt ögonmått när jag grävde i isoleringen!

Har beställt några supermagneter som jag ska försöka använda mig av.
 
  • Gilla
petererlandsson1194
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.