Staffans2000
P Pin skrev:
Han har listat ut att du och jag är ett gaypar, men det skäms vi väl inte för? Inga garderober här inte.
Aha. Nej för faan. Anders Malmberg avslöjade mig tidigare, genom att lista ut att jag underhöll män mot betalning. Så jag har inget att dölja längre, gullet. Ta oss på allvar!

Din Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Nps och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Aha. Nej för faan. Anders Malmberg avslöjade mig tidigare, genom att lista ut att jag underhöll män mot betalning. Så jag har inget att dölja längre, gullet. Ta oss på allvar!

Din Staffan
Oroa dig inte jag har hållhake på honom ;):cool::oops:
 
  • Älska
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
P Pin skrev:
Oroa dig inte jag har hållhake på honom ;):cool::oops:
Aha. Han spelar för båda lagen?

Stella
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför skulle jag göra det? Blir inte mycket till diskutioner om vi skall verifiera vartenda påstående.

När det gäller tätskiktet kan man säga att det var en bekant, eller en själv. Det påverkar inte resultatet. är det rätt, är det rätt. Är det fel, är det fel. Firman som ev. gjorde jobbet, kan ha kursat och då står man där med byxorna nere iallafall.

Staffan
Helt fel igen eftersom du förhoppningsvis anlitad en entreprenör med försäkring som även täcker efter en konkurs. Och i dessa fall hjälper de flesta försäkringsbolagen till och gör sen en regress mot entreprenörens försäkringsbolag
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du kan verkligen konsten att inte hålla dig till sakfrågan utan istället ändra spår och skjuta från höften och hoppas på att alla glömt vad du skrev i förra inlägget. Där hävdar du att det är omöjligt att säga om svartarbetet i hemmen minskat efter att rot infördes. Sen är det arbetskraftinvandring och svarta städare.

Nu tar du det sämsta exemplet som går att hitta när det gäller svart arbetskraft ”skulle kunna vara därför det är så många rörisar på Bauhaus”.

Hur många privatpersoner tror du skulle våga beställa hem en rörmokare svart med tanke på vad som kan hända om det springer läck?

Men jag hoppas att Expressen läser denna tråd för då har dom morgondagens rubrik klar:
”NCC skor sig på den organiserade brottsligheten” (Källa Kortis)
:rofl::crysmile:

Finns det några branscher som inte myglar och bedrar enligt dig? Jag antar att din lokala Icahandlare måste mygla en del eftersom han åker Tessla och du Skoda.:rofl:
Tror inte han kör Tesla, men det gör jag men inte du:crysmile:
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Suck. Om konsumenter nu beställer hem en rörmokare svart som dessutom kommer från ett öststatsland och har så taskiga finanser att dom inte kan öppna ett konto på Ahlsell.
Ska vi verkligen ens diskutera det som ett problem i branschen?

Att Öststatare är här och jobbar får vi nog leva med. Många har redan flyttat hit med sina familjer och är anställda av Svenska företag. Andra startar Svenska företag och jobbar stenhårt. Sen finns dom som själva myglar med utländska firmor eller blir utnyttjade av oseriösa aktörer.
så är det och så kommer det att vara. Men att tro att branschen i stort inte gör allt för att komma till rätta med problemen är naivt.
Branschen kanske skor sig på dessa
 
D
Glöm inte prisinformationslagen!
 
  • Gilla
  • Älska
kortis och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag tror inte alls du ljuger, det är väl ett fullt möjligt scenario! Där måste det väl varit dubbelfel, både bakfall och avsaknad av uppvik i kombination med ett läckage? Eller rann vattnet från duschen ut på golvet och utöver tröskeln? Det borde en ensamstående mamma märka.

Jag förordar varken fuskjobb eller svartjobb. Mitt badrum har ett seriöst företag renoverat utan svartjobb, och mitt duschrum har jag själv renoverat och där förstår jag att jag själv står för risken om det inte är korrekt utfört men det är det så vitt jag vet och det har fungerat i snart 20 år och vid byte av fb gjordes en besiktning av huset utan anmärkning mer än att tvättstugan inte följde dagens standard, men väl standarden för när huset byggdes.
Precis. 2 fel blev ett 3:e. Vattnet rann via tätskiktet mot tröskeln. Och eftersom det saknades uppvik gick vattnet under tröskeln och ner i bjälklaget. Ett ganska vanligt fel som ofta beror på snickaren tyvärr. Plattsättare lämnar remsan korrekt och sen kommer snickaren, kapar remsan och monterar tröskeln.

Jag påstår inte att en hemmasnickrare inte klarar av att bygga badrum. Många är så noggranna att resultatet blir bättre än när en fackman utför arbetet.

Diskussionen handlade om vanligheten med svartarbetande rörmokare.

Jag kan bara rekommendera alla att fundera både en och två gånger innan man anlitar vissa yrkesgrupper svart. Sen gör alla som dom vill. T.o.m klaga på alla hantverkare som fuskar medans dom försvarar svartarbete och själva inte har några skrupler att lura försäkringsbolagen. Men ryggradslösa människor finns i alla branscher.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Verkligen ett välgrundat inlägg. Som tur är så förstår gemene man mer än dig. Och gör dom inte det så kan det bli en dyr läxa när man gråtandes ringer försäkringsbolaget och vill ha ersättning för sin vattenskada och dom säger NEJ.

Om man sen är så naiv att man vidare tror att det inte finns ”någon säker koppling mellan hantverkarens skattemoral och kvaliteten på utfört arbete så blir det nästan patetiskt.
En konsument som gör rätt för sig kan reklamera att arbete i 10 år. Och gör dom inte rätt för sig har dom Rh garanti.
Vilken hantverkare tror du lägger mest energi på att det ska bli rätt och riktigt?
Finns nog vita företag som myglar och gör dåliga jobb med. Räcker att läsa byggahus
 
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du svarar inte på frågan. ”Finns det många branscher som inte myglar och bedrar enligt dig”?

Den här svartarbetaren med gott rykte. Var hittar man hen? I mitt kontaktnät som ändå är i branschen känner jag inte till någon. Däremot har det hänt mer än en gång att vi fått uppdrag att göra om och göra rätt efter att hen med gott rykte vart på plats.

Men det väl som med Jesus. Ingen har sett han men alla vet vem han är. Och så du förstås som säker känner honom personligen.
Vad har ditt resonemang med TS att göra? Oavsett vitt eller svart så verkar rörbranschen vara lite fuffens.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Nej. För din skull är det bättre att du ringer och frågar så kanske du förstår.
Glöm inte att säga som det är. ”Jag köpte en begagnad kommod på Blocket och tog in en kille svart som kopplade in lite vatten och bytte vattenlås. När jag kom hem så hade ena röret lossnat och det stod och sprutade och hade troligen gjort så ett tag. Det är blött ute i hallen och så har det runnit ner på undervåningen. Det var varmvatten dessutom så det är en hel del fukt i taken även utanför badrummet.
Nu får jag inte tag i killen som gjorde jobbet så jag ringer till er istället.
Även du skulle inte svara om kunden ringde och vattnet spruta
 
D Derbyboy skrev:
Glöm inte prisinformationslagen!
El är farligt, tänk på det när du kopplar
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Även du skulle inte svara om kunden ringde och vattnet spruta
P Pin skrev:
Precis, och där tyckte jag som lekman att då måste det vara en del vatten på golvet som kunden borde upptäckt. Men visst kan kunden kanske tro att de ska vara så, eller att det nog inte gör något. Det är just det den här tråden handlar om. Vad kunden kan förväntas veta eller förutsätta respektive vad hantverkaren bör informera om (självmant utan att kunden ska ha någon förkunskap och ställa rätt frågor). Iofs i beställningsskedet, och inte som här vad gäller resultatet.
Nu har jag visserligen ingen rörfirma. Men om du ringer så lovar jag att inte svara.
 
  • Gilla
Nps
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Finns nog vita företag som myglar och gör dåliga jobb med. Räcker att läsa byggahus
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Finns nog vita företag som myglar och gör dåliga jobb med. Räcker att läsa byggahus
Skillnaden är att du då har konsumnenttjönstlagen i ryggen. Och den är stark.
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Nu har jag visserligen ingen rörfirma. Men om du ringer så lovar jag att inte svara.
Ingen risk, vill inte befatta mig med folk som försvarar ohederliga människor;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.