C Christoffer L skrev:
Vilka riskerar ser du om du bara låter den ligga?
Risk att den fastnar i något t.ex. Flexslang bör aldrig ligga löst utan ska förankras med lämplig klammer 0,5-1 m emellan. Mitt huvudbry i denna fråga var ffa problemen med eventuell fukt
 
Det blir ju fukt för att luft kan cirkulera mellan slangen och det uppvärmda rummet som slangen mynnar i. Låt slangen ligga på kalla sidan av isoleringen och proppa igen ändarna. Då blir det ju ingen luftcirkulation och ingen fuktproblem. Lättare trycka in lite isolering i mynningen på slangen än att få ner den under isoleringen.
 
Vad kan hända om du inte använder flexslang?
 
J JonteH skrev:
Vad kan hända om du inte använder flexslang?
Möss...
 
U Upp skrev:
Det blir ju fukt för att luft kan cirkulera mellan slangen och det uppvärmda rummet som slangen mynnar i. Låt slangen ligga på kalla sidan av isoleringen och proppa igen ändarna. Då blir det ju ingen luftcirkulation och ingen fuktproblem. Lättare trycka in lite isolering i mynningen på slangen än att få ner den under isoleringen.
Bra tanke där (y)(y)
 
T Tompafix skrev:
Möss...
Knaprar inte möss på flexslang? Visst det tar lite längre tid innan det blir problem, men problem kan det nog bli ändå tänker jag.
 
-RB- -RB- skrev:
Knaprar inte möss på flexslang? Visst det tar lite längre tid innan det blir problem, men problem kan det nog bli ändå tänker jag.
Kan säkert vara som du säger med mössen. Frågan är bara vilket alternativ till kanalisation man i så fall skulle välja:thinking:
 
Hej Jag lade mina svagströmmarkabe i stlörre VP rör minst 20mm, fet plastklammer på takstol sen klart. Svårare att bita igenom och klättra på om mus skulle föredra å dagens meny
 
T Tompafix skrev:
Du kan spika på sidan av takstol och gå under takstolen mellan glesen, den är åtminstone 20-25mm. Så gjorde ivf jag.
Bra idé
 
H håbbe1961 skrev:
Hej Jag lade mina svagströmmarkabe i stlörre VP rör minst 20mm, fet plastklammer på takstol sen klart. Svårare att bita igenom och klättra på om mus skulle föredra å dagens meny
Inga problem med fukt eller kondens ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.