Efter uppgraderingen har jag nu fått ett nytt användarnamn.
VARFÖR DET????????
 
Det står i mailet som du fått, om du menar att det är ditt inloggningsnamn som syns. Eller har du fått ett helt nytt namn..?
 
Jag har åxå tappat mitt namn, har mailat Marlene och hoppas på hjälp!!
 
Ser ju åxå att mina inlägg försvunnit, eller så ligger de förhoppningsvis på mitt gamla namn "Charlie". Men där fungerar inte mitt lösenord...
 
Mina tidigare inlägg har också försvunnit. Marlene skrev att det fanns fler
användare med mitt namn men i medlemslistan finns inget likadant namn.
Hade iofs inte många inlägg, men det känns lite tråkigt att bli av med sin
identitet. Hoppas det ordnar sig. Det finns måååånga "imported_xxxxxx".

Tidigare Ingvar.L
 
Meddela mig vad du vill heta istället så ändrar jag. Du kan inte heta samma som tidigare.
 
Mitt namn har oxå blivit ändrat men det kan jag leva med.
Men mina poster är borta det är sämre. Tro inte jag orkar lägga in nya bilder och text.

Mathias
 
Marlene Eskilsson skrev:
Meddela mig vad du vill heta istället så ändrar jag. Du kan inte heta samma som tidigare.
Varför kan en del heta samma? Jag vill gärna byta från imported_mattiasw till mattiasw igen. hade ju viss historik plus att alla mina inlägg är borta. Kolla t.ex. tråden http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=18684 som jag startade som mattiasw.
 
Det är ganska många användare som har fått imported_xxxxx som dublett av sitt användarnamn mailad till sig istället för den vanliga profilen. I vissa fall (men inte alla) finns den riktiga användarprofilen kvar och är importerad, det är bara det att den inte blev mailad till dig. Så var det i ditt fall mattiasw, och jag mailar stax lösenord till dig. Till er andra som har mailat mig om felaktiga användarprofiler, ha tålamod! Jag har en knökfull mailbox och jag kommer att ta hand om så många jag hinner under morgondagen. Satt hela fredagen och släppte på medlemmar och har hunnit med några få under helgen också. I morgon fortsätter jag och hoppas att det tar slut snart :surprised:
 
YaBB (gamla forumet) gjorde skillnad på versaler och gemener i användarnamnen vilket inte vBulletin (nya forumet) gör. Det är en ren säkerhetsåtgärd eftersom Pernilla, pernilla, perniLLa och PERNILLA kan vara knepigt att hålla reda på - vem är egentligen vem? I vissa fall fanns det användare som hade samma namn men med olika teckenkombinationer - dessa användare har "krockat" efter bytet och fick namnet "imported_" tillsatt.

I vissa fall kan det dock vara så att det är samma person som har "imported_XXX" och "XXXX" och då kan man slå ihop profilerna - problemet löst! :)
 
Marlene Eskilsson skrev:
I vissa fall (men inte alla) finns den riktiga användarprofilen kvar och är importerad, det är bara det att den inte blev mailad till dig. Så var det i ditt fall mattiasw, och jag mailar stax lösenord till dig.
Väntar med spänning...
 
Återuppstånden :D, men minnet (inläggen) borta.:confused:

Man tackar!!:)
 
Mattiasw, du har olika e-postadresser i de två profilerna. Nu har jag mailat gmail, skickade förmodligen fel tidigare.
 
Ingvar.L skrev:
Återuppstånden :D, men minnet (inläggen) borta.:confused:

Man tackar!!:)
Jag hade också punkter i mitt förra namn Hejduk..tig. Var det punkten i ditt namn som ställde till det för dig?

Jag tror att man missat att ta hand om "specialfallen" med användarnamn som har en eller flera punkter i sig. Detta var och är ett giltigt format på användarnamn och således bör forumägarna se till att de användare som drabbats av tappad status, inlägg etc pga uppgraderingen får tillbaka sin historik.

Jag har frågat de som ansvarar för konverteringen, men inte fått något svar än. Räknar med att det kommer ett svar när de lyckats lista ut svaret.
 
Hejduk skrev:
Jag hade också punkter i mitt förra namn Hejduk..tig. Var det punkten i ditt namn som ställde till det för dig?

Jag tror att man missat att ta hand om "specialfallen" med användarnamn som har en eller flera punkter i sig. Detta var och är ett giltigt format på användarnamn och således bör forumägarna se till att de användare som drabbats av tappad status, inlägg etc pga uppgraderingen får tillbaka sin historik.

Jag har frågat de som ansvarar för konverteringen, men inte fått något svar än. Räknar med att det kommer ett svar när de lyckats lista ut svaret.
Jag misstänker det, för det finns ingen annan med samma namn, varken imported eller exported.:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.