En nykomling som jag (hur länge är man det förresten, såg en som varit med sedan -04 som var nykomling!?) undrar lite hur man kvalificerar sig till de övriga statusstegen i detta forum.
Konstaterade att man var tvungen att skriva 10 inlägg innan man fick skicka PM och det var ju fort gjort, men annars. Är det tid/aktivitet eller vad är det som gäller .
Och framförallt ingår några dolda förmåner för en FM tex tillgång till hemligt forum med verkliga hårddata om leverantörer ;)
 
Efter ett visst antal inlägg helt enkelt. Och vad jag vet finns det inga fördelar med det..
 
Enda fördelen är väl en viss pondus - det dyker alltförofta upp folk som bara gör en handfull meddelanden och pratar skit om en viss firma eller leverantör, utan att kunna/vilja visa upp några fakta.

/Fredrik

Edit: och om det fanns ett hemligt forum så skulle vi inte beräta det för dig som bara är nykomling! ;-D
 
fredwel skrev:
Edit: och om det fanns ett hemligt forum så skulle vi inte beräta det för dig som bara är nykomling! ;-D
...kan du inte berätta om invigningsritualen med den gyllene hammaren.
Jag har hört rykten om det, men det är som sagt bara rykten. ;)
 
  • Gilla
Fruktsallad
  • Laddar…
Man är nykomling tills man har gjort 50 inlägg,
junior medlem tills man har gjort 100 inlägg, då blir du
fullvärdig medlem tills du har gjort 500 inlägg, då blir du
senior medlem tills du har gjort 1500 inlägg, då blir du
forumgud tills du har gjort 4000 inlägg och till sist blir du
Gudfader

Det här säger alltså bara något om hur aktiv du är i forumet. Sedan är det upp till var och en att bedöma kvalitén på inläggen. Vi har haft problem med medlemmar som har "spammat" forumet bara för att få en viss titel, men de blir inte långvariga. Det är ju inte den sortens diskussion vi vill ha här. Målet är att varje inlägg ska ge något mervärde, dvs att en ny fråga ställs eller att ny fakta ges. Byggahus forum är en faktadatabas. Ofta kan det vara svårt att uttala sig om en medlem när de bara har gjort några få inlägg, men en junior medlem kan ju ge bättre råd än en forumgud.
 
Instämmer med att alla frågor har ett värde. Däremot finner jag det märkligt att frågeställare som erhåller en rad svar, från många kunniga på Forumet, inte orkar att kommentera eller ett tack för inläggen. Många frågor om t ex juridik och bygglov, får vi aldrig reda på hur det egentligen gick med det där problemet, då frågeställaren aldrig hör av sig. Tänk därför på att det finns flera andra med liknande problem, som kanske blir hjälpta av, att få höra hur problemet löstes.
 
Det är kanske bäst att jag passar på och tackar för svaren! ;)
 
cian skrev:
Det är kanske bäst att jag passar på och tackar för svaren! ;)
,

ha ha..ja kanske det, men mitt inlägg var inte ämnat åt Dig. Utan lite mer allmännt.
 
Jag tycker mig ha sett statusen "Banned", vad innebär det i detta forum?
 
Att man misskött sig till den grad att man inte får vara med längre och därmed är BANNAD.
 
Misstänkte det. Men man kan alltså ändå fortsätta? Eller de inlägg man läser med status banned är alltid "gamla"?
 
Är man banned så är man borta, men inläggen kan ligga kvar. Det är inte inläggen utan den som skrivit inläggen som är banned.
 
Ok, va bra! Tack för svar!
 
hej !i bilder, mitt album står en massa rubriker. det jag undrar, rutan med betyg,hur får man dom?
 
Om du klickar på en bild så ser du att det kommer upp alternativ att sätta betyg på bilden, strax under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.