sassa75 skrev:
Tack för ditt svar

Hur går det till när man köper själv?
Skickar man de räkningarna till banken då också och får in dem på byggkreditivet?
Finns det några risker nackdelar med att köpa själv?
Vad vill A-hus ha för dessa prylarna?

Detta är alltså standard, dvs de som ingår, fast då i vitt?

Priserna jag skrev var för standard rostfritt. Du räknar in det i kreditivet.
Ingen skillnad att köpa dom själv, händer något så måste oavsett själv kontakta siemens för service.


A-hus drar av 23600kr för standard vitvarorna, dvs vita, +10910kr för rostfritt. För 35' har du möjlighet att hitta bättre produkter.

Tvättmaskinen drar dom av ca 3500kr för.. men som sagt, man vill ju gärna ha en 6 kilos maskin.

Vi kommer att köpa bättre modeller men betalar inte mycket mer..
 
MMMGGG skrev:
Vi kommer att köpa bättre modeller men betalar inte mycket mer..
Räknar jag ihop de priser du fått från tretti.se så hamnar jag på ca 42 000:-, ska då a-hus bara ha ca 35 000;- så är väll det rätt billigt. tretti.se är väll ändå en av de billigaste att handla i från.
 
sassa75 skrev:
Räknar jag ihop de priser du fått från tretti.se så hamnar jag på ca 42 000:-, ska då a-hus bara ha ca 35 000;- så är väll det rätt billigt. tretti.se är väll ändå en av de billigaste att handla i från.
Det stämmer säkert. För oss var inte en häll och disk med vred ett alternativ inte heller den lilla fläkten, man kan inte heller byta ut delar från A-hus. Men visst det är ett bra pris, men man kan ju välja andra kombinationer. Vi kommer att köpa allt Siemens men andra modeller förutom ugn och micro där vi kommer att välja whirlpool som är bättre på just den biten och dessutom betydligt billigare, micron från siemens kostar ju 5490:- (!).
 
Ok, är det bara att byta de sakerna rakt av de passar rakt in, eller ni måste ändra köksritningen också?


En annan fråga är det inte golvvärme på övervåningen? Hur värmms den upp. Inte ens i badrummet heller?
 
sassa75 skrev:
Ok, är det bara att byta de sakerna rakt av de passar rakt in, eller ni måste ändra köksritningen också?


En annan fråga är det inte golvvärme på övervåningen? Hur värmms den upp. Inte ens i badrummet heller?
Gäller bara att ta samma mått.. det är standardmått. En del modeller behöver en ram för att passa.

Kan tyvärr inte svara på hur ovanvåningen värms upp, vi ska bygga 1-plans..
 
MMMGGG skrev:
A-hus drar av 23600kr för standard vitvarorna, dvs vita, +10910kr för rostfritt. För 35' har du möjlighet att hitta bättre produkter.
En tanke som slog mig, om tretti.se ska ha 42' för dem. Hur kan då A-hus sälja dem för 35', så stora marginaler tror jag inte tretti.se har, de är ju prispressare.
Det är inte så att de snålar på avdraget? De drar av en mindre del än vad det egentligen utgör i totalpriset.

Jag undrar om man skulle lägga samman alla avdrags priser man får till det kompletta hus priset, skulle det då bli samma summa?

Kan man få en komplett spec på sitt bygge om man begär det?
 
Något jag inte visste var att det var klniker i en del av hallen också, vilket är ganska så bra när man bor lite på landet :) Om man bygger basic 4 så lönar dte sig mer att välja centraldammsugare, eftersom den kostar lika mycket på en plans som på 2 plan, och i basic 4 får man ju på båda våningarna = mer för pengarna.
Det var någon som undrade över värme på övervåningen, där är det element.
 
Hur mycket kalkylerar ni till er trädgård?

Någon som vet vad en carport eller dubbel carport från A-hus kostar, färdigbyggd?

Är det klinker i klädvård?
 
sassa75 skrev:
Hur mycket kalkylerar ni till er trädgård?

Någon som vet vad en carport eller dubbel carport från A-hus kostar, färdigbyggd?

Är det klinker i klädvård?
Vi har inte planerat trädgården än, det får bli en senare fråga
Jag vet inte vad carport kostar men vi ska bygga 1 bils garage, det kostar 150´, ja det är klinker i klädvård.
 
sassa75 skrev:
Hur mycket kalkylerar ni till er trädgård?

Någon som vet vad en carport eller dubbel carport från A-hus kostar, färdigbyggd?

Är det klinker i klädvård?
Enkel carport med gjuten platta för förråd kostar ~95'

Avdraget är med största sannolikhet inte det fulla priset..
 
Någon som vet vad man kan tjäna på att måla huset själv utvändigt, eller det är för jobbigt att ge sig på när det är en och halv plan
 
sassa75 skrev:
Någon som vet vad man kan tjäna på att måla huset själv utvändigt, eller det är för jobbigt att ge sig på när det är en och halv plan
målning utvändigt ingår inte, endast grundmålning
 
ok, vad tillkommer då, om man inte vill göra det själv?
Ska ni måla själva?
 
sassa75 skrev:
ok, vad tillkommer då, om man inte vill göra det själv?
Ska ni måla själva?
ja det e klart vi ska, man gör ju inte det direkt när huset kommer.. lite färg är itne dyrt i jämförelse med vad huset kostar..
 
Vad kostar det om a-hus ska måla till en?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.