Bjor Bjor skrev:
Detta ser härligt ut.
Vore jag kannibal skulle det allt börja vattnas i munnen. :cool:
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Skulle gissa att det är bäst som med dom flesta "lyx tillbehören" det är bättre om ngn annan har den.

Byggde badtunna i trä plastade insidan skaffade en kamin som en som jag känner svetsade ihop bara för att inse.

Att dom flesta badtunnekaminer är helt värdelösa dom som ser ut som ett stående u. I alla fall till 99% så det slutade med att jag gav bort min tunna till en i släkten som eldade och badade tills jag skaffade en ny badtunna med en helt annan modell på kaminen den kaminen är/var ruggigt bra ,jag byggde in allt i ett trädeck med en bastu till sen dess har han inte badad en sekund i sin utan kommer bara när jag badar.

Skulle också kunna tänka mig pool men då skall man bo ngn annanstans
 
Milkshaken Milkshaken skrev:
Ok, för att vi köpte ett hus där poolen redan fanns....
Men med Nimajneb's resonemang så betalade ni för den när ni köpte huset, alltså att huset skulle varit billigare om poolen inte fanns.
Då är bara frågan vad prisskillnaden var.
 
I år är planen att skaffa en ovanmarks-pool. Blir väl modell större, ca. 7x4 m, 120 cm djup. Med mer än dubbelt så många ungar som vuxna i hushållet så känns det rätt. I Coronans tider vågar man ju inte ge sig ut på utflykter heller i samma utsträckning. En smockfull badstrand känns inte okej. Ska bygga trädäck under för att jämna ut marken. Har ni några tips på hur ni gjort?
 
  • Gilla
Pär Sköld
  • Laddar…
Samma samma här. Även om jag inte tänker öka poolstorleken. Men jag vii ha ett bättre underlag som ändå tas bort till hösten då vi funderar på en nedgrävd liten pool framöver (3m diam 1.2 djup).

Det är en storlek som äe optimal för oss. Nästa storlek som "gör skillnad" är för stor.

Den ovanmarkspool som kommer få hänga med i år är 2,5m diam och 80 cm, typ. vanlig "leksakspool" som jag vill ställa på ett vettigere underlag.
 
L LUDDET skrev:
Om du står i begrepp att bygga en pool. (Med pool menar jag en som är nedgrävd och minst 4x8 m med 1.5 m djup).
Om du inte har mycket god ekonomi. Om du inte har mycket gott om tid och ork. Avstå!

Gillar egentligen inte att vara så negativ men har haft pool av den typen mellan 1978 och 2008.

Fördel med egen pool: Den ligger nära. Bara att hoppa i (om den är ren och uppvärmd).

Nackdelar: Finns garanterat inget dyrare sätt att få sig ett dopp. Kräver mycket arbete med renhållning. Allt skräp som kommer uppifrån och från sidorna vill in i din pool. Gäller även grodor och döda möss.
Du börjar greja med soluppvärmning, ofta fula mattor på något tak. Krånglar och läcker. Din vackra omgivning är inte längre så vacker.

Upptäckte snart att det nog finns en skillnad mellan Florida och Östergötland.

Nöj dig med en sådan där blå badbalja som många har placerat på tomten och kallar "pool".

;)
Jag gick till och med så långt att jag grävde gropen till poolen, innan jag insåg precis det du skriver ovan...

Men vad glad jag blev jag köpte en blå badbalja efteråt istället. Överväg jobbet noga och vad som faktiskt krävs innan man går vägen med permanent pool.
 
M mhoglund skrev:
I år är planen att skaffa en ovanmarks-pool. Blir väl modell större, ca. 7x4 m, 120 cm djup. Med mer än dubbelt så många ungar som vuxna i hushållet så känns det rätt. I Coronans tider vågar man ju inte ge sig ut på utflykter heller i samma utsträckning. En smockfull badstrand känns inte okej. Ska bygga trädäck under för att jämna ut marken. Har ni några tips på hur ni gjort?
Vi har en ovanmark på
5,50 X 3,70 X 1,20 och har satt stenmjöl och sen betong plattor
 
estwing estwing skrev:
har 3 bilar, släp, 290m2 hus, dubbelgarage med 21 m2 övervåning, 1216m2 tomt, 80m2 altan 40 m2 biorum, spa i källan m.m.m.m.m.m.
man bygger ej en pool för att guppa med vinglaset. att vräka till med ett sådant projekt har inte alls med värdehöjning så mycket att göra.
kollar jag på ett hus skiter jag i poolen faktiskt.
1. kommun
2. läget
3.möjligheter
4.husets sumetri
5.priset

vad jag menar är att en sådan pool passar inte direkt in där jag bor, självklart skule jag velat ha pool men utseende mässigt blir det bara fult, vill ha enpensionnärs akvarium*inglasad altan* också, men likaså här, förstör jag huset utseende.

älskar race med bilen, tyvärr kan jag ej ha ett mantorp här även om det höjer värdet *blink*.

å där jag bor går nog bussen 10ggr mer än din hehe.
mvh
snickar estwing
Sumetri???
 
Q Qtrain skrev:
Sumetri???
Vi körde på ovanmarks pool som vi bygger in med kantsten och stenmjöl och om vi skulle flytta kan vi ta med den
 
Ja för 12 år sedan.
 
  • Gilla
  • Haha
Kallebo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.