Underbart att denna tråden dök upp, ska följas! Jag har en ender 3 v2, och har endast skrivit ut benchdogs änsålänge, men på listan ligger väggfäste till batterier, dammsugartillbehör osv :D
Håller just nu på att förbättra skrivaren med en raspberry pi, kamera och ljuslist (y)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
Kanske redan nämnts men vart köper ni er filament hos? Finns ju massor olika men kvaliten och priser? eller är det classes på Blackfriday som gäller för att köpa upp ett par kilon hos?
 
Köpte 4 rullar från Kjell.
Eco-PLA.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
boschkenta
H Husägaren87 skrev:
Underbart att denna tråden dök upp, ska följas! Jag har en ender 3 v2, och har endast skrivit ut benchdogs änsålänge, men på listan ligger väggfäste till batterier, dammsugartillbehör osv :D
Håller just nu på att förbättra skrivaren med en raspberry pi, kamera och ljuslist (y)
Vad för kamera och system kör du på din Pi?
 
Lime113 Lime113 skrev:
Hade denna svarat på vad du är ute efter?

[länk]
jag kollade på den där och jag tror inte det. Tolkar det som att det bara är fötter för att få skivan att ligga still i sidled.
Det jag är ute efter är ett fäste som gör att jag kan snäppa fast skivan.
 
S snajgel skrev:
jag kollade på den där och jag tror inte det. Tolkar det som att det bara är fötter för att få skivan att ligga still i sidled.
Det jag är ute efter är ett fäste som gör att jag kan snäppa fast skivan.
Du kollade även de andra på Thingiverse? (Old generic Dewalt box to TStak,
Stanley FATMAX Deep Pro Organizer Base Clip v2 (bas))

Annars är det väl bara att ta fram skjutmåttet och mäta och testa sig fram :/
 
  • Gilla
snajgel
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Du kollade även de andra på Thingiverse? (Old generic Dewalt box to TStak,
Stanley FATMAX Deep Pro Organizer Base Clip v2 (bas))

Annars är det väl bara att ta fram skjutmåttet och mäta och testa sig fram :/
Base clip hade jag sett, men old generic hade jag totalt missat och det är ju typ precis det jag ska ha!
Stort tack @Lime113
 
FredrikR FredrikR skrev:
Köpte 4 rullar från Kjell.
Eco-PLA.
Vilka temperaturer kör du på för E-PLA? Har testat 200-220 och 30-50 på plattan men det vill inte sitta kvar på plattan utan lossnar efter en stund på min Ender 3 v2. Tycker test filamentet man fick med skrivaren funkar bättre.

Gjort rent plattan med varmvatten och yes men kankse behöver köra med isopropanol och sen köra med limstift? Tycker jag har fått plattan jämn.
 
B Bylow skrev:
Vilka temperaturer kör du på för E-PLA? Har testat 200-220 och 30-50 på plattan men det vill inte sitta kvar på plattan utan lossnar efter en stund på min Ender 3 v2. Tycker test filamentet man fick med skrivaren funkar bättre.

Gjort rent plattan med varmvatten och yes men kankse behöver köra med isopropanol och sen köra med limstift? Tycker jag har fått plattan jämn.
Hur tight lägger du första lagret?
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Hur tight lägger du första lagret?
0.2 körde jag, kanske ska testa 0.18?
 
B Bylow skrev:
Vilka temperaturer kör du på för E-PLA? Har testat 200-220 och 30-50 på plattan men det vill inte sitta kvar på plattan utan lossnar efter en stund på min Ender 3 v2. Tycker test filamentet man fick med skrivaren funkar bättre.

Gjort rent plattan med varmvatten och yes men kankse behöver köra med isopropanol och sen köra med limstift? Tycker jag har fått plattan jämn.
Minns dåligt men 55-60 har jag för mig. (y)
 
B Bylow skrev:
0.2 körde jag, kanske ska testa 0.18?
Ja, någonstans där, så att den verkligen får "pressa" in första lagret i underlaget. Det brukar ge god vidhäftning, men på bekostnad av detaljer i sidan som hamnar "nedåt".
När jag har trilskande material brukar jag försöka gå ned 0.01 i taget med någon test-utskrift, för att känna var den tar bäst utan att bli för bökig att lossa om man har ömtåliga utskrifter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.